• امروز : 26 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن ارکل بابانوئل را نجات می‌دهد (Urkel Saves Santa)

author-img

توسط : فرناز بنانی ارزیاب کدومو

1 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

2348 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +

انیمیشن ارکل بابانوئل را نجات می‌دهد، محصول سال 2023، نمایشی از نشر مهربانی در کنار ترویج فرهنگ کریسمس است. در این اثر، استیو ارکل مخترع با وجود تمام خرابکاری هایش، تلاش می‌کند تا بابانوئل واقعی را پیدا کند و به او در شاد کردن مردم شهر کمک کند. این اثر مناسب رده سنی بالای 8 سال است و یک اثر موزیکال می‌باشد.

ژانر : فانتزی کمدی ماجراجویی

سال 2023 86 جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 8 سال؟

انیمیشن ارکل بابانوئل را نجات می‌دهد، ژانری فانتزی و کمدی دارد و با درون مایه ای کودکانه، داستانی سرراست و واضح در جهت اشاعه فرهنگ مهربانی بی توقع و کمک به دیگران را به تصویر می‌کشد. این اثر از درصد ناهنجاری پایینی برخوردار است و تهدیدی برای تفکر مخاطب کودک محسوب نمی‌شود. اما میزان ترس و خشونت آن می‌تواند برای کودکان زیر 8 سال ایجاد اضطراب کند.

نقش ما چیست؟

با کودک خود درباره مهربانی بی‌توقع و عشق بی‌قید و شرط نسبت به دیگران صحبت کنید. کودکان 6 سال به بالا، در این سن آمادگی پذیرش این مسئله را دارند که مهربانی می‌تواند احساس خوب در آنها ایجاد کند. شاد کردن دیگران، به قیمت آسیب زدن به آنها، هرگز نتیجه بخش نخواهد بود. برای فرزندتان توضیح بدهید که اگر قصد دارد عزیزانش را خوشحال کند، باید این رفتار زیبا را بدون آزار رساندن و خرابکاری انجام بدهد. استیو سعی می‌کند با هر روشی که به نظرش می‌رسد دیگران را شاد کند اما گاهی این رفتارها باعث آزار دیگران است. یکی از انواع این رفتارها آواز خواندن استیو در اتوبوس و تذکرات بیش از حد راننده است. برای فرزند خود این مثال را مطرح کنید و برای او توضیح بدهید که وقتی کسی از رفتاری خسته می‌شود بابت آن تذکر می‌دهد. پس در این صورت این رفتار نمی‌تواند باعث شادی او باشد و باید از ادامه دادن به آن صرف نظر کرد. داگلی با فریب مردم در جهت کسب منافع شخصی است و مهربانی را تبدیل به یک ابزار برای شهرت خود کرده است. با فرزندتان در این خصوص صحبت کنید که مهربانی و خوبی هرگز با هیچ ثروتی خریدنی و فروختنی نیست و اگر به کسی احترام می‌گذاریم و یا کمک می‌کنیم، این احساس از قلب‌های ما برمی‌آید و نباید اجازه بدهیم که دیگران از آن سوءاستفاده کنند. دوستی و همدلی، رمز آرامش و خوشحالی است و اگر بتوانیم دوستی خود را با انسان‌های خوب حفظ کنیم، همیشه شاد و آرام خواهیم بود.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

استیو اورکل: پسر مخترعی است که دائما خرابکاری می‌کند. او آرزو دارد همه مردم شهر شاد باشند و قصد دارد در جشن پایان سال دستیار ویژه بابانوئل بشود.

رابی: دختری که در یک مرکز خرید به عنوان دستیار بابانوئل فعالیت می‌کند و آرزو دارد پدرش را به کلاس زبان بفرستد.

داگلی: مرد ثروتمندی که از احساسات مردم در جهت منافع شخصی سوءاستفاده می‌کند و با اختراع یک اپلیکیشن مردم را تحت تاثیرات منفی خود قرار می‌دهد.

داستان اثر:

استیو اورکل پسر مخترعی است که با اختراعات مختلف سعی در ایجاد رفاه و شادی بین مردم را دارد اما هربار با خرابکاری های پی در پی باعث می‌شود دیگران از رفتارهای او خسته و کلافه بشوند. استیو آرزو دارد دستیار بابانوئل بشود و به دنبال ایجاد یک تعطیلات پایان سال شاد برای مردم شهر است. اما در این میان، داگلی، مرد ثروتمندی که آوازه اش در شهر پیچیده از اختراعات استیو در جهت منافع شخصی خود بهره گیری می‌کند و استیو را که ارزوی دیدن او از نزدیک را داشته، فریب می‌دهد. داگلی با اختراع یک اپلیکیشن باعث می‌شود مردم در نشر مهربانی به صورت تظاهری عمل کنند و هرکسی صرفا برای جذب امتیاز از اپلیکیشن و کسب ثروت، با دیگران مهربان باشد. استیو در ملاقات با بابانوئل واقعی به این مسئله پی می‌برد و تلاش می‌کند انگیزه پلید داگلی و اپلیکیشنش را برای مردم آشکار کند. او به مردمش کمک می‌کند تا مهربانی را بدون توقع و چشم‌داشت انجام بدهند. در پایان استیو موفق می‌شود دوباره در قلب مردمش جا باز کند و مکر داگلی نیز خنثی می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: Jojo Ramos Patrick / Richard PoseBryan Newton نویسنده: Wyatt Cenac بازیگران: Jaleel White, Joel Kim Booster, Nicole Byer کشور سازنده: آمریکا شرکت سازنده: Warner Brose Animation Presents

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ارکل بابانوئل را نجات می‌دهد

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!