• امروز : 23 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن اتحاد حیوانات خانگی (Pets United)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

3 هفته پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

6579 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +

اتحاد حیوانات خانگی محصول 2019 کشورهای آلمان، انگلیس و چین است. داستان یک سگ ولگرد که با حیوانات خانگیِ نازپرورده و پرافاده برای نجات شهر متحد می‌شود. در این انیمیشن، حیوانات خانگی به مثابه انسان تصویر شده‌اند و خوی حیوانی خود را از دست داده‌اند. آن‌ها فرزندان انسان‌ها هستند و صاحبان خود را مامان و بابا صدا می‌زنند!! از این نگاه می‌توانیم این انیمیشن را دارای پیام‌های منفی بدانیم. البته پیام‌های مثبتی چون همکاری و دوستی، اهمیت آزادی حیوانات و محیط زیست نیز در این اثر مطرح شده‌اند.

ژانر : ماجراجویی

سال 2019 92 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 9 سال؟

ترس و خشونت این انیمیشن می‌تواند برای بچه‌های زیر 9 سال جدی باشد. پیام‌های منفی آن و امکان الگوبرداری بچه‌ها از نحوه رفتار با حیوانات خانگی و یا به طور کلی نگهداری از حیوانات در خانه نیز علت دیگری است که تماشای این اثر را به کودکان زیر 9 سال توصیه نمی‌کنیم.

نقش ما چیست؟

به طور کلی بچه‌ها عاشق حیوانات هستند و به همین علت نیز در اکثر آثار انیمیشن، قهرمان‌ها حیوانات هستند تا کودکان ارتباط بهتری با آن برقرار کنند. در نتیجه تماشای این انیمیشن برایشان جذاب و البته تاثیرگذرا خواهد بود. شما به عنوان والد باید تصمیم بگیرید که این اثر را مناسب فرزند خود می‌دانید یا خیر. چرا که فرزند شما پس از تماشا ممکن است علاقمند به نگهداری از یک حیوان خانگی خواهد بود. شما با توجه به شرایط محل سکونت و یا شرایط فرهنگی خود باید برایش توصیح دهید که این امکان برایتان مقدور است یا خیر. توضیح‌دادن برای فرزندان بالای 9 سال حتما راحت‌تر خواهد بود و بهتر منطق شما را درک خواهند کرد به همین علت نیز تماشای این اثر را مناسب کودکان زیر 9 سال ندانستیم. موضوع دیگر نوع رفتار انسان‌ها با حیوانات خانگی است. حیوان، نباید در سطح یک انسان باشد!! اینکه یک حیوان را فرزند خود بدانیم، چیزی جز پایین‌آوردن شان و شخصیت انسانی نیست. لازم است درباره این نکته با فرزندان خود گفتگو کنیم. از طرفی برایشان توضیح دهیم که حیوانات دوست دارند آزاد باشند و طبیعت و حیات وحش را به حبس‌شدن در خانه و یا رفت و آمد در محیط شهری ترجیح می‌دهند. موضوع دیگری که در این اثر مطرح شده بود، موضوع جراحی‌های زیبایی و معیارهای استانداردشده آن!، مصرف‌گرایی و رفاه‌زدگی است که دامن حیوانات را هم به خود آلوده کرده است. لازم است حتما در موقعیت‌های مناسب درباره این مسائل با فرزندان خود گفتگو کنیم و اجازه ندهیم دنیای انیمیشن‌ها و کارتون‌هایی از این دست، ذهنشان را آلوده کند. نکته دیگر درباره ربات‌ها است. بچه‌ها اتفاقا عاشق ربات‌ها و حتی ساخت آن هستند. در این انیمیشن به خوبی مضرات ربات‌ها و زندگی ماشینی به تصویر کشیده شده و نشان می‌دهد چطور یک ربات دشمن انسان‌ها می‌شود!! اما ربات‌ها فوایدی نیز دارند. درباره مضرات و یا فواید ربات‌ها با فرزندان خود گفتگو کنید و نظر آنان را نیز جویا شوید.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

راجر: سگ ولگردی که برای امرار معاش مجبور است دزدی کند. بلا: یک گربه خانگی با جنسیت دختر که به همراه یک دختر، در یک خانه زندگی می‌کنند. باب: اولین ربات دارای احساسات که بسیار دلسوز و مهربان است و به دوست صمیمی راجر تبدیل می‌شود. رونالدو: یک سگ خانگی که یک زن از او مراقبت می‌کند و او را پسرم صدا می‌زند.

داستان اثر:

آرامش در شهر رباتی برقرار است. راجر مثل همیشه مشغول دزدی است! حیوانات خانگی مشغول بادی‌بیلدینگ و فیتنس و زندگی مرفه خود هستند. همه کارهای شهر را ربات‌ها انجام می‌دهند تا اینکه خالق این ربات‌ها اعلام می‌کند که تا چند روز دیگر شهر را از وجود موجودات زنده و به ویژه انسان‌ها که دارای احساس هستند و موجودات ناقصی به شمار می‌روند، پاکسازی خواهد کرد و تنها ربات‌ها می‌توانند در آن زندگی کنند چرا که ربات‌ها مخلوقات کاملی هستند. راجر به طور اتفاقی با حیوانات خانگی همراه می‌شود. آن‌ها مجبور هستند از خود دفاع کنند. باب همراهشان است و پلیس به دنبال اوست. آن‌ها با کمک هم از دست پلیس فرار می‌کنند اما در میانه راه، باب تصمیم می‌گیرد برای در امان‌ماندن دوستانش، خود را تسلیم کند. آن‌ها باب را با خود می‌برند اما راجر برای نجات باب به کارخانه ربات‌سازی می‌رود. بقیه حیوانات خانگی نیز به دنبالشان می‌روند. در آنجا موفق می‌شوند باب را آزاد کنند و سپس شهر را از وجود ربات انسان‌نمای خودخواهی که قصد نابودی آن را داشت، نجات دهند.

جزئیات اثر

کارگردان: Reinhard Klooss نویسنده: Reinhard Klooss تهیه کننده: Reinhard Klooss Hua Shen Yan Xun بازیگران: Natalie Dormer , Eddie Marsan , Jeff Burrell کشور سازنده: آلمان، انگلیس، چین شرکت سازنده: Joyhil Media And Culture Screencraft Entertainment Timeless Films Eurosino Entertainment GmbH China Film Group Fish Blowing Bubbles PlayArte Pictures مخاطب اثر: کودک

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد اتحاد حیوانات خانگی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!