• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن ابری با احتمال بارش کوفته‌قلقلی (Cloudy with a Chance of Meatballs)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

11811 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
«ابری با احتمال بارش کوفته‌قلقلی» ماجرای پسری است که آرزوی مخترع‌شدن دارد؛ اما کسی جز خودش او را نابغه نمی‌داند. دیدن این انیمیشن می‌تواند کودکان را بخنداند، اهمیت تلاش، امید و کار تیمی را به آن‌ها یاد دهد و صحنه‌های خطرناک بارش غذاهای غول‌پیکر، ممکن است باعث ترس آن‌ها شود. کودکان در این انیمیشن پدران مهربانی را تماشا می‌کنند که به سبک‌های مختلف پسرشان را دوست دارند و اهمیت خانواده و دوست را در ماجرای فلینت لاکوود متوجه می‌شوند.

ژانر : ماجراجویی

سال 2009 90 دقیقه جزئیات کامل اثر
21 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 7 +
بر اساس 7 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«ابری با احتمال بارش کوفته‌قلقلی»، داستان زندگی فلینت لاکوود و فراز‌و‌نشیب‌های زندگی او برای رسیدن به آرزوی همیشگی‌اش؛ یعنی مخترع‌شدن است. این انیمیشن به‌خوبی به کودکان می‌آموزد که برای رسیدن به موفقیت باید تلاش کنند و هنگام شکست، ناامید نشوند. دوستی سم اسپارکس با فلینت، انگیزه‌گرفتن فلینت از حضور او و همکاری فلینت و دوستانش برای نجات دنیا، اهمیت دوستی و کار تیمی را به کودکان می‌آموزد. برای کمک به کودکان در فهم روند داستان و پیام‌های آن، پیوسته دربارۀ اتفاقات صحبت کنید و از کودکان دربارۀ علت وقایع و تصمیم شخصیت‌ها سؤال بپرسید. فلینت لاکوود قهرمان داستان است؛ اما یک تصمیم اشتباه می‌گیرد و پدر و دوستش را ناراحت می‌کند. کودکان را برای فهم پشیمانی فلینت راهنمایی کنید و دربارۀ علت اشتباه او و راه جبران اشتباهش از آن‌ها سؤال بپرسید.

ممکن است صحنه‌هایی از وحشت مردم به‌خاطر بارش غذاهای غول‌پیکر یا تصور مرگ فلینت، کودکان را بترساند. با کودکانتان هم‌دلی کنید و از آن‌ها بخواهید انیمیشن را تا پایان تماشا کنند. می‌توانید برای آرامش کودکان آن‌ها را در آغوش بگیرید یا راه‌کار عملی به آن‌ها ارائه دهید.

در چند صحنه از انیمیشن ناسزا‌ شنیده می‌شود، بهتر است کودکان را دربارۀ نادرست‌بودن این الفاظ راهنمایی کنیم تا این کلمات را تکرار نکنند.

اختراع فلینت و بارش غذاهای غول‌پیکر و زنده ممکن است باعث تخیلاتی در کودکان شود. به کودکان در تشخیص قسمت‌های تخیلی داستان از واقعیت کمک کنید. یکی از ماجراهای این انیمیشن، علاقۀ فلینت و سم اسپارکس به یکدیگر است و در نسخۀ اصلی صحنه‌ای از روابط عاشقانۀ آن‌ها وجود دارد که ممکن است برای کودکان خود نپسندید. در این‌صورت از نسخه‌های سانسور‌شدۀ انیمیشن استفاده کنید.

خلاصه: کودکان را برای فهم رفتارهای درست و نادرست شخصیت‌ها راهنمایی کنید. صحنه‌هایی ممکن است کودکان را بترساند یا به تخیل کودکان دامن بزند، در این‌صورت به کودکان کمک کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چه ویژگی‌هایی در فلینت لاکوود باعث موفقیت او شد؟

اگر به‌جای فلینت بودی و به‌خاطر اختراعت سرزنش می‌شدی، باز هم به کار خودت ادامه می‌دادی؟

اشتباه فلینت چه بود؟ چرا سم اسپارکس و پدرش از او ناراحت شدند؟

فلینت برای جبران اشتباهش چه‌کاری کرد؟

چرا دستگاه فلینت خراب شد؟ شهردار چه نقشی در این ماجرا داشت؟ (می‌توانید کودکان را دربارۀ طمع‌کردن و عاقبت این طمع راهنمایی کنید)

پدر فلینت چطور او را راهنمایی کرد؟ (به انگیزه‌گرفتن فلینت از پدرش اشاره کنید و کودکان را متوجه علاقۀ پدر فلینت به پسرش کنید)

خلاصه: چه عواملی باعث موفقیت فلینت لاکوود شد؟ او چه اشتباهاتی داشت؟

داستان اثر

فلینت لاکوود پسر کوچولویی‌ است که آرزوی مخترع‌شدن دارد. مادر او تنها‌کسی است که به او امید می‌دهد. زمانی‌که فلینت به سن جوانی می‌رسد، بعد از اختراعات دردسرسازش بالاخره دستگاهی اختراع می‌کند که آب را به غذا تبدیل کند. این اختراع به‌طور اتفاقی به آسمان می‌رود و میان ابرها پنهان می‌شود. فلینت کنترل دستگاهش را از راه دور به‌دست می‌گیرد و هرروز باعث بارش غذاهای مورد‌علاقۀ مردم از میان ابرها می‌شود. مردم در ابتدا از این اتفاق خوشحالند و فلینت برای اولین‌بار در زندگی، بین مردم محبوب می‌شود، البته تا‌زمانی‌که کار‌کشیدن زیاد از دستگاه باعث می‌شود غذاها بزرگ و بزرگ‌تر شوند و غذاهای غول‌پیکر بر سر مردم دنیا می‌بارد. حالا فلینت باید قهرمانانه میان ابرها برود و از میان غذاهای غول‌پیکر و خطرناک عبور کند و اختراعش را از کار بیندازد. او با انگیزه‌ای که از پدرش گرفته، همکاری دوستانش و اختراع دوران کودکی‌اش (کفش اسپریی) این مأموریت را با موفقیت انجام می‌دهد.

جزئیات اثر

کارگردان: Phil Lord, Christopher Miller / فیل لرد، کریستوفر میلر. نویسنده: Phil Lord, Christopher Miller / فیل لرد، کریستوفر میلر. تهیه‌کننده: Pam Marsden / پام مارسدن. بازیگران: Anna Faris, Bill Hader, Bruce Campbell, Andy Samberg, James Caan / آنا فاریس، بیل هیدر، بروس کمپل، اندی سمبرگ، جیمز کان. شخصیت‌ها: فلینت لاکوود: او از بچگی رؤیای مخترع‌شدن دارد و برای این آرزو تلاش می‌کند. کسی او را جدی نمی‌گیرد تا اینکه با اختراع یک دستگاه خاص ماجراهای جدیدی به‌وجود می‌آورد. سم اسپارکس: دختر باهوشی که برای گزارش آب‌و‌هوا به محل زندگی فلینت رفته است، به‌نظر می‌رسد او تنها کسی است که فلینت لاکوود را درک می‌کند و بهترین دوست فلینت می‌شود. تیم لاکوود: پدر فلینت لاکوود. او پسرش را خیلی درک نمی‌کند؛ اما او را دوست دارد و در موقعیت حساس زندگی  فلینت، به او انگیزه می‌دهد و او را راهنمایی می‌کند. شهردار شلبورن: شهردار طمع‌کاری که برای جذب گردش‌گر و ثروت‌مند‌شدن، از اختراع فلینت لاکوود سوء‌استفاده می‌کند و جان همه را به‌خطر می‌اندازد. کشور سازنده: آمریکا کمپانی سازنده: Sony Pictures Animation / سونی پیکچرز.

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : روژمان بهرامی

۱۳ اسفند ۱۴۰۱

مناسب سن 1 +

محخعایفل

بزرگسال

توسط : روژمان بهرامی

۱۳ اسفند ۱۴۰۱

مناسب سن 1 +

محخعایفل

بزرگسال

توسط : روژمان بهرامی

۱۳ اسفند ۱۴۰۱

مناسب سن 11 +

خوب ولی رابطه ی سم و لاکود چی؟

بزرگسال

توسط : انگور بعضیا

۱۰ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

این انیمیشن حس مهم و با ارزش بودن کودکان رو قلقلک میده شاید کودک احساس کنه که بی اهمیته یا پدر و مادرش دوستش ندارن و براش ارزشی قائل نیستن اما این انیمیشن به بچه ها یاد میده که اگه حتی حس بی ارزشی میکنید میتونید کاری کنید که با ارزش باشید همون طور که اول انیمیشن فلینت تو کلاس مسخره شد و در ادامه مشاهده کردیم که از تمام مردم جهان برای دیدن آثار اختراعش به جزیره شون اومدن.

بزرگسال

توسط : سین شین

۳ مهر ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

جالبه،مطالب مفید زیاد داره ولی خب رابطه لاکوود و سم دو جا ب صحنه بوسیدن میرسه که گفته نشده اینجا و اگر بچه کوچیک دارید حتما سانسورشده رو ببینید

بزرگسال

توسط : سین شین

۳ مهر ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

جالبه،مطالب مفید زیاد داره ولی خب رابطه لاکوود و سم دو جا ب صحنه بوسیدن میرسه که گفته نشده اینجا و اگر بچه کوچیک دارید حتما سانسورشده رو ببینید

بزرگسال

توسط : سیدحسین سجادی

۲۰ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 18 +

باابب

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ابری با احتمال بارش کوفته‌قلقلی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!