• امروز : 14 تیر 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن آلوین و سنجاب‌ها ۱ (Alvin and the Chipmunks)

author-img

توسط : فرناز بنانی ارزیاب کدومو

2 روز پیش

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

1268 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +

فیلم سینمایی آلوین و سنجاب ها، یک کمدی فانتزی موزیکال است که با توجه به محتوای آن برای رده سنی بالای 9 سال مناسب می‌باشد. این اثر قصه زندگی یک موزیسین را به تصویر می‌کشد که در جریان اخراج از کارش با سه سنجاب سخنگو آشنا می‌شود و پس از آن زندگی اش دستخوش تغییراتی می‌شود.

ژانر : فانتزی کمدی

سال 2007 92 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

چرا 9 سال؟

این اثر با اینکه کمدی و فانتزی است اما موزیکال بودن زیاد آن و نیز وجود برخی صحنه های عاطفی و گاها رفتارهای نامتعارف که در فرهنگ ایرانی جایگاه زیادی ندارند، برای کودک کمتر از 9 سال مناسب نیست.

نقش ما چیست؟

پیش از تماشای اثر حتما ارزیابی آن را مطالعه کنید. این اثر در سال 2007 در آمریکا ساخته شد و در گروه آثار فانتزی و نوستالژیک دهه هشتاد شمسی گنجانده می‌شود. پس از تماشای اثر از فرزند خود بپرسید اگر جای دیو باشد و ناگهان سه سنجاب سخنگو وارد زندگی اش بشوند واتاقش را بهم بریزند، چه واکنشی نشان می‌دهد؟ دوستی و همکاری بین سنجاب ها را برای کودک خود پررنگ تر از رفتارهای خرابکارانه آنها جلوه دهید و برای او توضیح بدهید که این رفتارها می‌تواند هرکسی را خسته کند. به کودک خود بگویید که صحبت کردن با حیوانات در حقیقت امکان پذیر نیست و این اتفاق صرفا در انیمیشن ها و فیلم ها ممکن می‌شود.

بیشتر بدانید...

آلوین و سنجاب ها ابتدا در سال 2007 ساخته شد و پس از استقبال تماشاچیان در سال 2009 قسمت دوم آن نیز روی پرده سینما رفت. قسمت های سوم و چهارم این اثر نیز به ترتیب در سال های 2011 و 2015 به اکران عمومی درآمدند. این اثر در سال 2016 نیز با عنوان آلوین و سنجاب ها در سفر جاده ای مجددا با نسخه جدیدی طرفداران خود را غافلگیر کرد.

داستان اثر

شخصیت‌ها:

دیو: یک موزیسین جوان که پس از اخراج از شغل ترانه نویسی با ورود ناگهانی سه سنجاب سخنگو به زندگی اش مواجه می‌شود.

ایان: کارفرمای متکبر دیو که به خاطر سود خودش از همه سواستفاده می‌کند.

آلوین، تئودور، سایمون: سه سنجاب سخنگو که زندگی دیو را تغییر می‌دهند.

کلر: نامزد سابق دیو

داستان اثر:

دیو یک ترانه سرا و موزیسین جوان است که به دلیل سلیقه سخت کارفرمایش ایان، از شغل هنری خود اخراج می‌شود. دیو پس از خروج از کار متوجه می‌شود سه سنجاب سخنگو وارد خانه او شده اند. آلوین، تئودور، و سایمون که در جنگل زندگی می‌کردند با قطع یک درخت کاج و استفاده از آن به عنوان درخت کریسمس به شهر آمده و با یک سبد شیرینی وارد منزل دیو شدند. دیو پس از اینکه با آنها مواجه می‌شود در کمال تعجب متوجه می‌شود آنها می‌توانند خوانندگی کنند. او ترانه ای را برای آنها می‌سازد و آنها را نزد کارفرمایش می‌برد تا خود را به او ثابت کند اما سنجاب ها می‌ترسند و آواز نمی‌خوانند. پس از آن دیو ناراحت می‌شود و سنجاب ها برای کمک به او به خانه ایان می‌روند و او را با خوانندگی خود غافلگیر می‌کنند. ایان تصمیم می‌گیرد از این فرصت طلایی استفاده کند و سنجاب را از دیو بگیرد. او با فراهم کردن لوازم تفریحی برای سنجاب ها آنها را نسبت به دیو بدبین می‌کند. اما آنقدر از سنجاب ها کار می‌کشد که آنها خسته می‌شوند. دیو برای نجات سنجاب ها می‌آید و سنجاب ها که دروغ ایان برایشان آشکار می‌شود، ایان را فریب می‌دهند و دوباره با دیو به خانه برمی‌گردند.

جزئیات اثر

کارگردان: Tim Hill نویسنده: Jon Vitti Will McRobb Chris Viscardi بازیگران: Jason Lee David Cross Cameron Richardson Justin Long Matthew Gray Gubler Jesse McCartney کشور سازنده: آمریکا شرکت سازنده: Fox 2000 Pictures مخاطب: کودک

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد آلوین و سنجاب‌ها ۱

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!