• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن آرتور و مینی‌موی‌ها ۲: انتقام مالتازارد (Arthur2 the revenge of Maltazard)

author-img

توسط : فاطمه مقیم خان ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1791 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
این انیمیشن قسمت دوم از سه‌گانه‌ی آرتور و مینی‌موی‌هاست و برای درک بهتر داستان لازم است سایر قسمت‌های این مجموعه را نیز مشاهده کرد. بخشی از محصول به‌صورت فیلم و باقیِ داستان در قالب انیمیشن به نمایش درآمده است. آرتور و مینی‌موی‌ها حول طبیعت و ماجراجویی‌های تخیلی متمرکز است و می‌تواند توجه ما را به تأثیراتی که بر طبیعت می‌گذاریم جلب کند.
سال 2009 ۱۰۷ دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 9 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

لازم است والدین بدانند در نسخه‌ی اصلی این انیمیشن ناهنجاری اجتماعی، درجه‌ي بالاتری دارد. آرتور بعد از رفتن به شهر مینی‌موی‌ها با یکی از دوستانش به کلوبی می‌رود و نوشیدنی مخصوصی در آنجا سرو می‌شود. دوست آرتور تقریباً نیمه‌برهنه است و درحالی‌که در سطح شهر تردد می‌کنند، با دختران شهر شوخی می‌کند و به آن‌ها چشمک می‌زند؛ اما در نسخه‌ی مورد اعتماد کدومو (نسخه‌ی منتشرشده در سایت فیلم‌گردی) سطح این نا‌هنجاری کاهش می‌يابد. صحنه‌ی کلوب حذف شده است و برهنگی در آن دیده نمی‌شود. این انیمیشن بیشتر حول محور طبیعت و ماجراجویی‌های تخیلی متمرکز است. توصیه می‌شود با فرزند خود درباره‌ی اختلافی که آرتور با پدر و مادرش دارد صحبت کنید. آرتور کاملاً بی‌خبر از مادر و پدرش فرار می‌کند و به شهر مینی‌موی‌ها می‌رود. (این بخش از داستان به‌صورت فیلم نمایش داده شده است؛ اما‌ هنگامی‌که آرتور به مینی‌موی تبدیل می‌شود، به‌صورت انیمیشنی نمایش داده می‌شود) درباره‌ی چگونگی درک متقابلی که آرتور و خانواده‌اش می‌توانستند از یکدیگر داشته باشند تا از فرار آرتور جلوگیری شود، با فرزند خود صحبت کنید و از او بخواهید در مواقع مختلف خودش را جای آرتور بگذارد و تصمیم بگیرد و راهکاری ارائه کند. احتمال ترسیدن از صحنه‌هایی که حشرات غول‌پیکر یا شخصیت منفی مالتازارد وجود دارند، برای کودکان بالای نه سال، پایین است با این حال با توجه به شناختی که از فرزند خود دارید، به او اطمینان خاطر دهید که در کنارش هستید.

خلاصه: لازم است والدین بدانند در نسخه‌ی اصلی این انیمیشن ناهنجاری اجتماعی، درجه‌ي بالاتری دارد. توصیه می‌شود با فرزند خود درباره‌ی اختلاف آرتور با پدر و مادرش صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

به‌نظرت آرتور به جای بی‌خبر فرارکردن از دست پدر و مادرش چه‌کاری مي‌توانست بکند؟ چرا آرتور فکر می‌کرد پدر و مادرش او را درک نمی‌کنند؟

آیا این درست بود که برای کمک به دوستانش، بی‌خبر فرار کرد؟

تا حالا برای کمک به موقعیت‌های دشواری که خودت یا دوستانت درگیرش بوده‌اید، احساس نیاز به حضور بزرگتر‌ها و والدین داشته‌ای؟ آن‌ها توانستند به تو کمک کنند؟

می‌توانید درباره‌ي تأثیراتی که بشر روی طبیعت می‌گذارد، با فرزند خود صحبت کنید.

از فرزند خود بخواهید درباره‌ی تأثیرگذاری سبک زندگی خانواده بر حیوانات و گیاهان محل زندگی و شهر‌‌‌تان فکر کند و راهکاری ارائه دهد.

به‌نظرت ما چگونه می‌توانیم از تأثیرات منفی روی محیط زیست اطرافمان بکاهیم؟

خلاصه: به‌نظرت ما چگونه می‌توانیم از تأثیرات منفی روی محیط زیست اطرافمان بکاهیم؟

داستان اثر

«انتقام مالتازارد» قسمت دوم از مجموعه‌ی «آرتور و مینی‌موی‌ها» است. در این انیمیشن یک دنیای ذره‌بینی در طبیعت به تصویر کشیده می‌شود که انسان‌ها متوجه آن نیستند. «مینی‌موی‌ها» موجوداتی ذره‌بینی هستند که در باغ‌خانه‌ی پدربزرگ «آرتور» زندگی می‌کنند. آرتور در قسمت قبلی انیمیشن با وسیله‌ای خاص (تلسکوپ و نور ماه) کوچک مي‌شود و به دنیای مینی‌موی‌ها می‌رود، با آن‌ها دوست می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند. در این قسمت آرتور به شخصیتی حامی طبیعت تبدیل شده است و توسط قبیله‌ای از افراد بومی، به مقامی که نشانه‌ی ارتباط خوب با مادر طبیعت است، نائل شده و نشان مخصوص را دریافت کرده است. در همین حین توسط یک «عنکبوت» پیامی روی دانه‌ی برنج به او می‌رسد که عبارت «کمک»، روی آن حک شده است و باعث می‌شود آرتور گمان کند مینی‌موی‌ها به دردسر افتاده‌اند. همچنین آرتور در آن‌ شهر به دختری به نام «سلنیا» علاقه‌ دارد و این موضوع باعث نگرانی‌اش می‌شود. پدر و مادر آرتور اصرار دارند که به خانه‌ی خودشان برگردند. این‌طور به‌نظر می‌آید که آن‌‌ها آرتور را درک نمی‌کنند. آرتور در بین راه از دست پدر و مادرش فرار می‌کند تا به مینی‌موی‌ها کمک کند. او به همراه پدربزرگش از افراد قبیله می‌خواهد به او کمک کنند و او را دوباره کوچک کنند تا به مینی‌موی‌ها کمک کند. در‌نهایت بعد از بازگشت آرتور به سرزمین مینی‌موی‌ها متوجه می‌شود خطری مینی‌موی‌ها را تهدید نمی‌کرده است و این «مالتازارد» (شخصیت منفی داستان) بوده که با پیامی قلابی آرتور را به آنجا کشانده است تا با حقه، به سرزمین انسان‌ها برود و جهان را تصاحب کند. در حین سفر آرتور به شهر مینی‌موی‌ها اتفاقاتی همچون مقابله با حشرات غول‌پیکر، تعقیب‌وگریز و... وجود دارد.

جزئیات اثر

کارگردان / مولف: Luc Besson/ لوک بیسون

نویسنده / مترجم: Patrice Garcia / پاتریک گارسیا

نام تهیه‌کننده: Luc Besson / لوک بیسون

نام بازیگران: Freddie Highmore, Mia Farrow, Penny Balfour, Logan Miller, Robert Stanton / فرد هایمور، میا فارو، پنی بالفور، لوگان میلر، رابرت استنتون

نام شخصیت‌ها:

آرتور: پسری نوجوان که حامی طبیعت و موجودات زنده است، ارتباط خوبی با پدربزرگش دارد؛ اما پدرش او را درک نمی‌کند. آرتور به سلنیا و دنیای مینی‌موی‌ها علاقه دارد،

سلنیا: شاهزاده‌ای در دنیای مینی‌موی‌ها، دختری زیبا و جوان و ما‌جراجو که توسط مالتازارد گروگان گرفته می‌شود،

مالتازارد: شخصیت منفی داستان، او یکی از مینی‌موی‌هاست؛ اما ارتباط خوبی با هم‌نوعانش ندارد و قصد دارد به دنیای آدم‌ها وارد شود و آن را تسخیر کند.

کشور سازنده: فرانسه

کمپانی سازنده: Europa Corp

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : yasin pokhxjzbbs

۲۵ آذر ۱۴۰۲

مناسب سن 7 +

یادش بخیر این فیلمو من اولین بار ۶ سال پیش از شبکه ی جم جونیور دیدم و تا به الان یکی از بهترین فیلم هایی بوده که من تو عمرم نگاه کردم

بزرگسال

توسط : ونوس سالواتور

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

مناسب سن 10 +

خدایی این انیمیشن عالیه رودست نداره حیف که ادامه نمیدن وگرنه بعد ۲۳ بار ریواچ کردم

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد آرتور و مینی‌موی‌ها ۲: انتقام مالتازارد

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!