• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن آتلانتیس: امپراطوری گمشده (Atlantis : The Lost Empire)

author-img

توسط : سیده سیمین نوربخش ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4351 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
انیمیشنی ماجراجویی و علمی تخیلی و اکشن محصول کشور آمریکا در سال 2001 است که داستان مردی جوان به نام مایلو است که به دنبال آتلانتیس راهی سفری با گروهی می‌­شود اما اتفاقاتی در جریان سفر برای او رخ می­‌دهد. در این فیلم میزان خشونت بالایی دیده می­‌شود که مناسب رده سنی زیر 13 سال نمی­‌باشد.

ژانر : ماجراجویی

سال 2001 95دقیقه جزئیات کامل اثر
16 مناسب خانواده 5 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

اتلانتیس انیمیشنی علمی تخیلی، اکشن و ماجراجویی است که دارای صحنه های اکشن و خشونت آمیز می­‌باشد و صحنه ای که کیدا در محفظه ای زندانی می‌­شود و رورک به گروه خود خیانت می‌کند و کیدا را می­‌دزدند و مایلو و دوستانش را رها می­‌کنند و پشت سرشان پل را خراب می­‌کنند از صحنه هایی که ذهن فرزند شما را درگیر می­‌کند و او را ممکن است ناراحت کند. از طرفی ماجراجویی و کش کردن و کار گروهی دیده می‌شود و در داستان که رورک قصد ترک اتلانی را دارد و کیدا را می­‌دزدد چند نفر از دوستان مایلو همراه رورک نمی­‌روند و همراه مایلو می‌مانند و به جنگ با رورک می‌­روند.و تلاش دارند که کیدا را از دست رورک نجات دهند. کار گروهی و همراهی دوستان به چشم می­خورد از طرفی برخی صحنه ها مثل پرت شدن هلگا از بلندی به پایین توسط رورک و فوران اتشفشان و درگیری ها از موارد ترس و دلهره آور می­‌باشد که باید در این باره با فرزندان خود صحبت کنید. به دلیل پوشش های نامناسب در این انیمیشن شما می­‌توانید نسخه های پیشنهادی کدومو را برای فرزندان خود دانلود کنید.

خلاصه: انیمیشنی اکشن،علمی تخیلی و ماجراجویی که درباره سفر مایلو به اتلانیس و اتفاقاتی که  برای او  در آنجا رخ می‌دهد، بوده و لازم است به میزان بالای خشونت نمایش داده آن توجه شود.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزند خود بخواهید تا داستان آتلانتیس را برای شما تعریف کند تا مشخص شود چه نتیجه ای از داستان گرفته است. از او درباره ی نقش مایلو بپرسید و آیا کار درستی کرد که به کیدا کمک کرد؟ از اهمیت کار گروهی برای فرزند خود حرف بزنید. از فرزند خود بپرسید تا چه حد دوست دارد شبیه به مایلو باشد و او را الگو قرار دهد؟ فرمانده رورک چگونه شخصیتی دارد؟ با این سوال شما می­‌توانید ویژگی های منفی این شخصیت را برای فرزند خود روشن کنید.

خلاصه: اگر همراهی و کمک دوستان مایلو نبود او می­‌توانست به تنهایی کیدا را از دست رورک نجات دهد؟

داستان اثر

مایلو جوانی است که برای پیدا کردن آتلانتیس، تلاش می­‌کند. یکی از دوستان قدیمی پدربزرگش به نام آقای ویتمور که فردی ثروتنمد است با فراهم آوردن تیمی قوی از او دعوت می­‌کند تا هدایت این گروه را بر عهده بگیرد. مایلو به همراه گروه عازم سفر خود می‌شوند. در راه رفتن با صدایی عجیب رو به رو می­‌شوند که متوجه می‌­شوند خرچنگی بزرگ است که می‌خواهد زیردریایی آن­هارا از بین ببرد که در درگیری شدید باعث نابودی زیردریایی و عده‌ای از همراهان مایلو می­‌شود. در یکی از شب­ها که چادرها بصورت کاملا اتفاقی آتش می‌­گیرد مایلو و گروه با عده‌ای نقابدار برخورد می­‌کنند که سردسته آنها کیدا، پرنسس آتلانتیس است. فرمانده رورک که همراه مایلو بود در اقدامی خیانت بار سعی دارد که تمامی شهر را تصرف کند. رورک کیدا را در محفظه‌ای زندانی کرده و قصد دارند همگی از اتلانتیس خارج شوند؛ رورک و چند نفر دیگر مایلو را ترک می­‌کنند. مایلو و دوستانش با استفاده از کریستالهایی که دارند وسایل پرنده را راه انداخته و به دنبال رورک و گروهش می­‌روند و پس از نبردی سخت و خشونت آمیز در نهایت رورک را شکست می­‌دهند و کیدا را آزاد می­‌کنند. دوستان مایلو اتلانیس را ترک کرده اما مایلو در آتلانتیس می‌­ماند.

جزئیات اثر

کارگردان:Gary Trousdale Kirk Wise

نویسنده: Gary Trousdale, Kirk Wise, Joss Whedon, Bryce Zabel, Jackie Zabel, Tab Murphy

نام تهیه کننده: Don Hahn

نام بازیگران: Michael J. Fox James Garner Cree Summer Don Novello Phil Morris Claudia Christian Jacqueline Obradors Florence Stanley David Ogden Stiers John Mahoney Jim Varney Corey Burton Leonard Nimoy

نام شخصیت ها: مایلو: محققی جوان که به دنبال اتلانتیس است به همراه گروهی راهی انجا می­شود. کیدا: پرنسسی در اتلانتیس که گردنبند نورانی برگردن دارد. رورک: فردی شرور و بی رحم که مایلو را تنها می­گذارد و کیدا را می­دزدد.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Walt Disney Pictures

جوایز و افتخارات: حلقه طلایی بهترین ویرایش صدا سال 2002

مخاطب اثر: نوجوان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد آتلانتیس: امپراطوری گمشده

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!