• امروز : 9 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن یک لباس برای نیکلاس (A castume For Nicolas)

author-img

توسط : یاسمن گودرزی ارزیاب کدومو

5 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2940 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

نیکلاس، کودکی مبتلا به سندروم داون است. او با یک صندوقچه‌ی جادویی به شهر قصه‌ها سفر می‌کند و یک ماموریت مهم را در آنجا به ثمر می‌رساند. این انیمیشن سعی دارد بگوید کودکان مبتلا به بیماری، مانند دیگر انسان‌ها توانایی‌های خوبی دارند که باید با اعتماد به نفس بخشیدن، آن‌ها را شکوفا کرد. ترس و خشونت در این انیمیشن شدت پایینی دارند. نمایش موجوداتی مانند هیولا، جادوگر و ... در این اثر بسیار فانتزی به نمایش گذاشته شده است.

ژانر : درام ماجراجویی

سال 2020 80 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن زندگی، احوالات و چالش‌های زندگی یک کودک مبتلا به سندروم داون را روایت می‌کند. با استفاده از همین موضوع، درباره‌ی کودکانی که به بیماری‌های خاص مبتلا هستند با فرزند خود صحبت کنید. به او بگویید که نباید آن‌ها را به خاطر شرایطشان مسخره یا طرد کرد. بلکه باید کمکشان کنیم تا توانایی‌های خود را بشناسند و از آن به درستی استفاده کنند.

داوید در ابتدا با نیکلاس رابطه‌ی خوبی نداشت اما صبر و مهربانی نیکلاس باعث شد داوید در مقابل او نرم و مهربان شود. ویژگی‌ها و توانایی‌های نیکلاس را با فرزند خود مرور کنید.

نیکلاس و داوید، هردو از پدر و مادر خود دور هستند و به نوعی غم و رنج فراق را هردو به دوش می‌کشند. دلتنگی، غصه و یادآوری جای خالی پدر و مادر ممکن است برای فرزند شما غم‌انگیز باشد. در این لحظات، او را همراهی کنید و اجازه ندهید احساس کند ممکن است شما را از دست بدهد.

خلاصه: درباره‌ی کودکانی که بیماری‌های خاص دارند با فرزند خود صحبت کنید. رنج دوری از پدر و مادر که در طی نمایش اثر جریان دارد ممکن است کودکان کم‌سن را دچار اضطراب کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چه چیز باعث شد شخصیت نیکلاس دوست داشتنی باشد؟

به نظر تو تفاوت نیکلاس و داوید در چه بود؟

چرا داوید در نهایت حرف‌های نیکلاس را باور کرد و با او همراه شد؟

اگر دوستی داشته باشی که مانند نیکلاس باشد، چگونه با او رفتار می‌کنی؟

خلاصه: به نظر تو، باید با کودکانی که بیماری‌های خاصی دارند، چگونه رفتار کرد؟

داستان اثر

نیکلاس یک کودک مبتلا به سندروم‌داون است و با مادر خود ارتباط خوب و شیرینی دارد. مادرش برای او لباس‌های خاصی می‌دوزد و او را با قصه سرگرم می‌کند. مادر نیکلاس می‌میرد و او پیش پدربزرگ و مادربزرگش می‌رود. پسر دایی او، داوید نیز آنجا زندگی می‌کند. داوید در ابتدا رابطه‌ی خوبی با نیکلاس ندارد اما نیکلاس با یک صندوقچه‌ی جادویی مواجه می‌شود که به وسیله‌ی آن به شهر رویاها می‌رود. او متوجه می‌شود هیولایی نیمه‌شب‌ها بالای سر پسردایی‌اش می‌آید و کابوس‌های او را می‌دزدد. نیکلاس و داوید به شهر رویاها می‌روند و متوجه می‌شوند پرنسس کوچکی در یک قلعه اسیر است. هیولا، کابوس‌های دزدیده شده را به قلعه‌ی پرنسس می‌برد و او مجبور است مدام بترسد. نیکلاس و داوید به همراه خواهر پرنسس، او را نجات می‌دهند.

جزئیات اثر

کارگردان: ادواردو رویرو / Eduardo Rivero

نویسنده: رابرتو آلمیدا / Roberto Almeida

تهیه کننده: ادواردو جیمنز / Eduardo Jimenez

نام بازیگران: کریستینا هرناندز / پتی کانتو / امیلیو تریوینو Cristina Hernandz / Paty Cantu / Emilio Trevino

نام شخصیت ها:

نیکلاس: پسربچه‌ای که مبتلا به سندروم‌داون است و زمانی که مادرش می‌میرد، پیش پدربزرگ و مادربزرگش می‌آید و همراه آن‌ها زندگی می‌کند.

داوید: او پسردایی نیکلاس است. پدرش به ماموریت رفته و او نیز پیش پدربزرگ و مادربزرگ مانده است.

کشور سازنده: مکزیک

کمپانی سازنده: Fotosintesis Media

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد یک لباس برای نیکلاس

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!