• امروز : 9 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن یاکاری یک سفر دیدنی ( Yakari a Spectacular Journ)

author-img

توسط : مریم عسگری ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

8600 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«یاکاری» به دنبال ماجراجویی جدیدی است و در این مسیر یک ملاقات جادویی را با عقاب بزرگ تجربه می‌کند. پس از این ملاقات، وی توانایی صحبت‌کردن با حیوانات را به دست می‌آورد. او در آرزوی سوارکاری با اسبی به نام تندر سفید است. یاکاری پسری شجاع، صبور، پرتلاش و مهربان است. در این اثر، ترس به‌صورت فانتزی وجود دارد.

ژانر : ماجراجویی

سال 2020 83 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 7 +
بر اساس 3 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

والدین باید بدانند كه یاكاری ماجراهای یك پسر بچه سرخ پوست است که هدیه بی‌نظیر گفت‌وگو با حیوانات را از عقاب بزرگ (راهنمای روح او) دریافت می‌کند. صبر، مهربانی و عزم راسخ و تلاش از ویژگی‌هایی است که یاکاری دارد. او با داشتن این ویژگی‌ها به آرزوی خود که سوارکاری با تندر سفید است می‌رسد. این انیمیشنِ ساده مفاهیمی همچون صبر و تلاش را به کودکان می‌آموزد.

شما می‌توانند درمورد زندگی عشایر و مقایسه‌ی آن با زندگی سرخپوست‌ها با فرزند خود صحبت کنید. از فرزند خود بخواهید از برداشت‌های ذهنی‌اش درمورد شخصیت یاکاری صحبت کند.

خلاصه: این انیمیشن مفاهیم صبر، تلاش و عزم راسخ را به‌خوبی به کودکان آموزش می‌دهد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درمورد ماجراجویی یاکاری با فرزندتان صحبت کنند. چگونه او بر مشکلات غلبه می‌کند؟ از چه راه‌هایی احترام خود را نسبت به همه‌ی موجودات زنده‌ای که ملاقات می‌کند نشان می‌دهد؟

از فرزندتان بخواهید سبک زندگی کسانی را که به‌صورت قبیله‌ای در صحراها زندگی می‌کنند با سبک زندگی خودتان مقایسه کند. آیا بچه‌های آن‌ها هم بازی می‌کنند؟ از چه چیزهایی به‌عنوان اسباب‌بازی استفاده می‌کنند؟ کارهای روزانه‌ی آن‌ها چیست؟ چه جنبه‌هایی از جامعه و زندگی خانوادگی آن‌ها شبیه زندگی در شهر است؟ خانواده‌ها می‌توانند درمورد زندگی‌های ییلاقی-قشلاقی که در کشورمان وجود دارد به کودکان خود اطلاعات بدهند.                                          

خلاصه: درمورد فرهنگ زندگی‌های ییلاقی-قشلاقی با فرزند خود گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

یاکاری کودکی از قبیله سرخپوستان است او پسری مهربان و پرتلاش و صبور است. آن‌ها با قبیله‌ی خود در دشتی زندگی می‌کنند. او عاشق اسبی تیزرو به نام تندر سفید است. بزرگان قبیله تصمیم می‌گیرند دشت حاضر را ترک کنند، اما یاکاری به‌دنبال تندر سفید است تا بلکه با او دوست شود.

در این میان، او در یک ملاقات جادویی با یک عقاب دارد و بعد از این ملاقات او می‌تواند با حیوانات صحبت کند. یاکاری برای پیداکردن تندر سفید راهی جنگل می‌شود، اما تندر از او می گریزد که یاکاری به داخل رودخانه سقوط می کند و جریان آب او را به سمت آبشار برده و مسیر بسیاری را در رودخانه بیهوش می‌رود تااینکه در جایی به خشکی می‌رسد.

در مسیر برگشت به سمت قبیله خود، تندر که به دنبال یاکاری آمده بود او را می‌بیند. یاکاری و تندر تعدادی اسب که در بند شکارچیان بوند را نجات می‌دهند و شکارچیان عصبانی می‌شوند آن‌ها به سمت کوهستان می‌روند. والدین یاکاری به دنبال او می‌روند و از طریق نشانه‌ها و به کمک دوست یاکاری که سگی وفادار بوده مسیر رودخانه را پیش می‌گیرند و ازطرف‌دیگر، یاکاری و تندر از سمت کوهستان به سمت قبیله در حرکت هستند.

بعد از فراز و نشیب‌های بسیار آن‌ها بالاخره توانستد از مسیر کوهستان به نزدیکی قبیله‌ی خود برسند که والدین خود را یاکاری پیدا می‌کند و باهم راهی می‌شوند. اما ناگهان گردبادی شروع شده و آن‌ها به سرعت از آنجا دور می‌شوند و به قبیله می‌رسند. بالاخره یاکاری توانست به آرزوی خود برسد و بر تندر سفید سوار شود و با آن سوارکاری کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Xavier Giacometti, Toby Genkel

نویسنده: Xavier Giacometti

تهیه کننده: Xavier Giacometti

بازیگران: Diana Amft ,Kathleen Renish, Oscar Douieb

شخصیت‌ها:

یاکاری: پسری شجاع و مهربان و علاقه‌مند به اینکه با تندر سفید دوست شود.

تندر سفید: اسبی آزاد که از اینکه در بند انسان‌ها باشد گریزان است.

گوش‌نرمک: سگ وفادار یاکاری که همیشه با اوست.

کشور سازنده: بلژیک

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : فاطمه حبیبی نژاد

۲۳ مهر ۱۴۰۲

مناسب سن 7 +

پسر شجاع ومصمم برای رسیدن به آرزویش ازهیچ سختی نمی هراسد.

بزرگسال

توسط : مهیمن ادراکی

۹ تیر ۱۴۰۱

مناسب سن 7 +

یاکاری سرخ پوستی هست کی خیلی زرنک هست

بزرگسال

توسط : مهیمن ادراکی

۹ تیر ۱۴۰۱

مناسب سن 7 +

یاکاری سرخ پوستی هست کی خیلی زرنک هست

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد یاکاری یک سفر دیدنی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!