• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن گوسفند و گرگ‌ها ۲: معامله‌ی خوک (Sheep and Wolves: Pig Deal)

author-img

توسط : پریسا فرج پور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3637 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این انیمیشن قسمت دوم انیمیشن «گوسفند و گرگ‌ها» است و ژانر آن ماجراجویی و کمدی است و در سال 2019 عرضه شده است. گری که گرگی مهربان است به‌عنوان رئیس دهکده‌ی گوسفندها و گرگ‌ها انتخاب شده و رفتار بسیار مهربانانه‌ای با اهالی دارد اما کارگ که رئیس قبیله گرگ‌های سیاه است از اتحاد میان گرگ‌ها و گوسفندها بسیار خشمگین می‌شود و تصمیم می‌گیرد به دهکده حمله کند. اهالی دهکده به‌خوبی باهم همکاری می‌کنند و موفق می‌شوند او را شکست دهند. بنابراین مضامین اصلی این اثر مهربانی، همکاری، حمایت از ضعیفان و اتحاد است که بستر مناسبی فراهم می‌آورد تا با کودک خود در این رابطه صحبت کنید.

ژانر : کمدی ماجراجویی

سال 2019 86 دقیقه جزئیات کامل اثر
5 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

ژانر این اثر کمدی است و کمدی‌بودن آن غالباً در زبان عامیانه و چندمورد بدزبانی و رفتارهای ساده‌لوحانه‌ی برخی شخصیت‌ها خود را نشان می‌دهد. چند صحنه مانند بوسیدن نیز در اثر وجود دارد و ذکر این نکته لازم است که مواردی مانند پیشگویی، طلسم و تهیه‌ی معجون نیز در اثر وجود دارد که ممکن است برای کودک سوال‌برانگیز باشد.

با تمام این موارد این اثر دارای الگوها و پیام‌های مثبتی نیز می‌باشد. مثلاً گری یک گرگ مهربان، حامی ضعیفان و طرفدار صلح گوسفندها و گرگ‌هاست. مامی یک خرگوش فالگیر و مهربان است که گرگ‌های سیاه را به مهربانی دعوت می‌کند. اهالی دهکده نیز باوجود تفاوت‌هایشان بسیار متحد هستند و همکاری خوبی باهم دارند.

با توجه به این موارد، این اثر مناسب کودکان 8 سال به بالاست؛ زیرا در این سن تفکر کودک منطقی‌تر شده و توانایی درک امور تخیّلی را دارد، اگر خشونت جنبه‌‌ی فانتزی داشته باشد الگوبرداری منفی از آن صورت نمی‌گیرد و کودک توانایی مقایسه و طبقه‌بندی‌کردن رفتارهای خوب و بد را دارد. لازم است درباره‌ی مضامین اصلی این انیمیشن که مهربانی، اتحاد، همکاری و... است با کودک خود صحبت کنید و به سوالات احتمالی او درباره‌ی پیشگویی، طلسم و... پاسخ دهید.

خلاصه: چندمورد بدزبانی و چند صحنه‌ی بوسیدن و مواردی مانند پیشگویی و طلسم نیز در اثر وجود دارد. ولی الگوها و پیام‌های مثبتی دارد مانند مهربانی، صلح، اتحاد و همکاری نیز دارد. این اثر مناسب کودکان 8 سال به بالاست.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

می‌توانید درباره‌ی پیشگویی، طلسم و... با کودک خود صحبت کنید تا در این موارد دچار ابهام نشود، همچنین می‌توانید این سوالات را از کودک خود بپرسید: 1. رفتار «گری» را بیشتر می‌پسندی یا «کارگ»؟ چرا؟  2. به نظرت همکاری‌کردن چه نتایجی دارد؟  3. اگر اهالی روستا باهم متحد نبودند، چه اتفاقی رخ می‌داد؟

خلاصه: درباره‌ی اثرات مثبت همکاری، مهربانی و اتحاد با کودک خود گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

این انیمیشن ادامه‌ی داستان قسمت اول از «گوسفندها و گرگ‌ها» است و گری که گرگی مهربان است، اکنون رئیس دهکده‌ی گوسفندها و گرگ‌ها شده است.

ازسویی، کارگ که گرگی بدذات و رهبر گرگ‌های سیاه است هنگامی‌که از وجود دهکده‌ای که گوسفندها و گرگ‌ها در آنجا با مهربانی کنارِهم زندگی می‌کنند مطّلع می‌شود، بسیار خشمگین می شود و تصمیم می‌گیرد دهکده را نابود کند.

گری با کمک اهالی بسیار تلاش می‌کند از دهکده محافظت کند اما یکی از گرگ‌های دهکده فریب کارگ را می‌خورد و باعث ازبین‌رفتن تلاش اهالی دهکده می‌شود و باعث می‌شود اهالی دهکده با خوردن معجون اشتباه به خوک تبدیل شوند.

اما او درادامه از کارش پشیمان می‌شود و به کمک گری، اهالی را به حالت اولیه‌شان برمی‌گرداند و مامی و سیمونا نیز با گرگ‌های سیاه صحبت می‌کنند و آن‌ها را متقاعد می‌کنند که با دیگران مهربان باشند. در پایان نیز کارگ به خوکی سیاه تبدیل می‌شود و گوسفندها و گرگ‌ها در صلح زندگی می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: Vladimir Nikolaev

نویسنده: Robert Lence/Vladimir Nikolaev/Anton Timofeev

بازیگران: Graham Halstead/Major Attaway/Jason Griffith

شخصیت‌ها:

گری: گرگی مهربان است که در قسمت قبلی انیمیشن توسط یک طلسم به گوسفند تبدیل شده بود. او از دهکده‌ی گوسفندان در برابر گرگ‌ها دفاع می‌کند بنابراین مجدداً به گرگ تبدیل می‌شود و گوسفندها و گرگ‌ها در صلح در آن دهکده زندگی می‌کنند. گری در این قسمت نیز رئیس دهکده است و با گارک که گرگی بدذات است مقابله می‌کند و با کمک اهالی، دهکده را نجات می‌دهد.

مامی: یک خرگوش پیشگو است که داستان دهکده‌ی گوسفندها و گرگ‌ها را برای سایرین نقل می‌کند و با ساخت معجون به اهالی دهکده کمک می‌کند تا گرگ‌های سیاه را شکست دهند همچنین با گرگ‌های سیاه صحبت می‌کند و آن‌ها را متقاعد می‌کند که با گوسفندها مهربان باشند.

گارک: گرگی بدذات و رهبر گرگ‌های سیاه است که می‌خواهد به دهکده‌ی گرگ‌ها و گوسفندها حمله کند و با زیردستان خود نیز بسیار بدرفتاری می‌کند.

زیکو: یک بز باهوش است که طرح دفاع از دهکده و ساخت دیوار دفاعی را پیشنهاد می‌کند.

سیمونا: یک گرگ سفید و مهربان است که طرفدار صلح گرگ‌ها و گوسفندان است.

لوکا: گرگی مهربان و همسر گری است که همیشه از او پشتیبانی می‌کند.

 

کشور سازنده: روسیه

کمپانی سازنده: CTB Film Company/Wizart Animation

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد گوسفند و گرگ‌ها ۲: معامله‌ی خوک

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!