• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن گرین لانترن: مراقب قدرت من باش (Green Lantern: Beware My Power)

author-img

توسط : سمیه برزگر ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2469 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

نظم فضا به هم ریخته است و جنگ بزرگی میان سیاره‌ها شکل گرفته است. نگهبان‌های هستی از بین رفته‌اند و خبری از ارتش بزرگ فانوس سبز نیست. در این میان تنها یک حلقه‌ی سبز باقی مانده که توسط آخرین نگهبان قبل از مرگش به یک تک تیرانداز ارتش آمریکا به نام جان استوارت سپرده می‌شود به این امید که او بتواند دنیا را نجات دهد. این انیمیشن ابر قهرمانی و تخیلی، پر از خشونت‌های فضایی و موجودات فضایی زشت و ترسناک است.

ژانر : ابر قهرمانی اکشن

سال 2022 87 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن پر از موجودات فضایی با توانایی‌های فضایی است که به راحتی در کهکشان جابه‌جا می‌شوند و بیشتر آن‌ها زشت و ترسناک هستند. گویی انسان‌ها جدیدترین و عقب‌مانده‌ترین موجودات جهان هستند، هرچند که در نهایت جان استوارت نیروی شر را شکست می‌دهد. همچنین اثری از خالق یکتا در فیلم نیست و گویی گاردین‌ها خالق هستی بوده‌اند که اکنون از بین رفته‌اند و هال جردن گمان می‌کند می‌تواند جهان جدیدی خلق کند. اینکه آیا موجوداتی علاوه بر انسان در این جهان وجود دارند یا خیر و اگر وجود دارند چگونه هستند، همواره برای بشر جالب بوده است و بشر همیشه درباره‌ی این موضوع تحقیق و پژوهش و خیال‌پردازی کرده‌است. در دین اسلام هم مطالعات و نظریه‌هایی درباره‌ی این موضوع که کرات دیگری مانند زمین در جهان هستی وجود دارد و تعداد آن‌ها با کره‌ی زمین به هفت عدد می‌رسد وجود دارد. می‌توانید درباره‌ی این موارد مطالعه کنید. اینکه اگر کرات مسکونی دیگری وجود دارند، آیا انسان‌های دیگری روی آن‌ها زندگی می‌کنند یا موجودات دیگر، می‌تواند خیال پردازی جالبی باشد. خلاصه اینکه توجه داشته باشید که این فیلم یا محصولات مشابه آن صرفاً خیال پردازی است و نباید وارد باور فرزند شما شود.

مانند سایر محصولات ابر قهرمانی، قهرمان این انیمیشن یک انسان خیالی است که عملاً وجود خارجی ندارد، در حالی که کشور و تاریخ ما از دیرباز تاکنون پر از قهرمانانی است که واقعی هستند و می‌توانند الگوی جوانان ما باشند. پس بهتر است بعد از دیدن هر محصول ابرقهرمانی، درباره‌ی قهرمانان واقعی گفت‌وگو کنیم تا ذهن نوجوان ما به بیراهه کشیده نشود.

خلاصه:

درباره‌ی خلقت جهان و موجودات آن، که در این انیمیشن مورد تخیل فراوان قرار گرفته‌است، و همچنین مقایسه‎‌ی قهرمانان خیالی و واقعی با فرزند خود گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

جان استوارت چه ویژگی‌هایی داشت؟ کدام ویژگی او باعث پیروزی‌اش شد؟

اگر به جای آدام بودی همان کاری را می‌کردی که او کرد؟

آیا جان استوارت به دلیل انسان بودنش برتر بود یا صرفاً باهوش و شجاع بودنش؟

دوست داری کدام ویژگی جان استوارت را داشته باشی که آن را نداری؟

اگر نیرویی مثل جان استوارت داشتی، چه کارهایی با آن می‌کردی؟

قهرمان زندگی تو کیست؟ می‌توانی او را با جان استورارت مقایسه کنی؟

خلاصه:

سعی کنید با سوالاتی که می‌پرسید، از فضای فیلم به دنیای واقعی بیایید تا پیام‌های مثبت فیلم اثرگذاری بیشتری داشته باشد. سعی کنید سوالاتی را جهت تقویت تفکر نقاد و خلاق طراحی کنید.

داستان اثر

جان استوارت یک کهنه سرباز آمریکایی است که حلقه‌ی سبز هال جردن، توسط یک گاردین به او سپرده می‌شود. او توسط حلقه به مقر لیگ عدالت در فضا برده می‌شود و ناخواسته خود را میان یک جنگ فضایی می‌یابد. گاردین‌ها کشته شده‌اند، فانوس‌های سبز از بین رفته‌اند و جنگی میان دو سیاره در فضا شکل گرفته است. هال جردن که قبلا قهرمان فانوس‌های سبز بود ظاهرا از بین رفته‌است و به نظر می‌رسد کسی قصد دارد جهان را نابه‌سامان کند. جان استوارت که در ابتدا می‌خواهد از شر حلقه خلاص شود، کم کم به موضوع علاقه‌مند می‌شود و همراه دوستانش به تحقیق در فضا ادامه می‌دهد. همه چیز از یک آزمایش و تکنولوژی جدید به نام زتا بیم شروع شد که ظاهرا از کنترل خارج شده و نظم فضا را به هم ریخته‌است. جان و دوستانش متوجه می‌شوند که دست یک شرور آشنا درکار است و به مقابله با او برمی‌خیزند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Jeff Wamester

نویسنده/ مترجم: Ernie Altbacker/ John Semper

نام تهیه کننده: James Krieg

نام بازیگران: Aldis Hodge/ Jimmi Simpson/ Ike Amadi

 

نام شخصیت ها:

جان استوارت: یک سرباز ارتش آمریکا و شخصیت اصلی که شر را شکست می‌دهد.

گرین آرو: انسانی دیگر که جان در فضا با او آشنا می‌شود.

شایرا هال: یک موجود مؤنث فضایی بالدار که با گروه جان همراه می‌شود.

آدام: یک فضایی دیگر که شجاع و باهوش است و ایثار می‌کند.

 

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: DC Comics and Warner Bros Animation

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد گرین لانترن: مراقب قدرت من باش

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!