• امروز : 16 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن کریسمس بیگانه ( Alien Xmas 2020 )

author-img

توسط : محمدعلی عبداللهی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1079 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
موجودات فرازمینی تلاش می‌کنند زمین را غارت کنند و فقط روح هدیه‌دادن و خیرخواهی جهان را نجات می‌دهد. این انیمیشن صحنه‌های ترسناک یا دلهره‌آور ندارد و پیام مثبت آن هدیه‌دادن و بخشندگی است. اما درمورد جشن کریسمس و موجودات فرازمینی مواردی مسائلی در این انیمیشن وجود دارد که لازم است درمورد آن با بچه‌ها گفت‌وگو کرد. ازجمله اینکه آدم‌فضایی وجود ندارد و تاکنون هیچ بیگانه‌ای قصد حمله به زمین را نداشته است و این حاصل خیال‌پردازی فیلمسازان است.

ژانر : ماجراجویی

سال ۲۰۲۰ 40 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن «کریسمس بیگانه» درمورد یک آدم فضایی است که برای قصد بدی به زمین آمده است. اما وقتی به قطب شمال می‌رود و در آنجا با رسم کریسمس و هدیه‌دادن آشنا می‌شود و تصمیمش عوض می‌شود.

نشان‌دادن آدم‌فضایی‌هایی که باهوش و دارای تکنولوژی بالایی هستند و برای قصد بدی به زمین می‌آیند در فیلم‌ها رایج است. این اتفاق ممکن است باعث شود بچه‌ها احساس ناامنی کنند حتی اگر دلیل آن را متوجه نباشند.

پیشنهاد می‌کنم درمورد خیالی‌بودن آدم‌فضایی‌ها با بچه‌ها صحبت کنید یا قصه‌ای برای آن‌ها بگویید که در آن آدم‌فضایی‌ها به زمین می‌آیند تا به مردم زمین کمک کنند.

کریسمس یک جشن مذهبی است، اما در این فیلم هیچ اشاره‌ای به آن نمی‌شود و در عوض آن را با موجودات خیالی و اعتقاد به جادو مرتبط کرده است. به نظر می‌رسد این فیلم سعی دارد این جشن را از ریشه‌ی مذهبی‌اش جدا کند و به‌عنوان یک سنت هویت‌بخش و لذت‌بخش در جامعه نگه دارد. بنابراین به نظر می‌رسد تاکید بر جنبه‌های دینی آن مهم باشد.

ازطرف‌دیگر، کریسمس، بابانوئل و گرفتن کادو برای بچه‌ها جذاب است و ممکن است باعث شود نسبت به این شخصیت‌ها در فرهنگ ما احساس خلأ کنند. یادآوری مراسم عید نوروز در شروع بهار و عیدی‌گرفتن بچه‌ها و شخصیت‌های افسانه‌ای ملّی متناسب با این حال‌وهوا می‌تواند برای آن‌ها الهام بخش باشد.

خلاصه: یک انیمیشن کودکانه درمورد آدم فضایی‌ها و کریسمس که خشونت و صحنه‌های دلهره‌آور کمی دارد. البته آنچه در آن حرف آخر را می‌زند بخشش و محبت است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از کودک خود بپرسید به نظر تو کریسمس برای چه کسانی در دنیا مهم است و آغاز سال نوی ما چه ویژگی‌ای دارد؟ خوبی‌های هرکدام چیست؟

به نظر تو آدم‌فضایی‌ها واقعی‌اند یا خیالی؟ کوتوله‌ها چطور؟ چرا فیلمسازها از آن‌ها استفاده می‌کنند؟

داستان اثر

موجودات فرازمینی که طمع زیادی دارند و کارشان غارت سیارات است تلاش می‌کنند نیروی جاذبه‌ی زمین را از بین ببرند و وسایل مردم را بدزدند. به‌همین‌دلیل یک آدم فضایی به نام «ایکس» را به زمین می‌فرستند.

ایکس در زمین با یک دختر کوچک مهربان و همچنین با بخشندگی و کارهای خیرخواهانه‌ی مردم آشنا می‌شود. ایکس بعد از اینکه لذّت محبت‌کردن و محبت‌دیدن را درک می‌کند، به مردم شهر کمک می‌کند و جلوی آدم‌فضایی‌هایی را که قصد دارند زمین را غارت کنند می‌گیرد.

جزئیات اثر

کارگردان: استفان چیودو Stephen Chiodo

نویسنده: Kealan O'Rourke,Dan Clark,Noah Kloor

تهیه‌کننده: john Bartnicki

بازیگران: Keythe Farley,Dee Bradley Baker,Kaliayh Rhambo,Michelle Deco,Barbara Goodson

شخصیت‌ها:

اکس: یک آدم‌فضایی باهوش که به‌خاطر جثه‌ی کوچکش جدّی گرفته نمی‌شود، ‌دلیل تصمیم می‌گیرد ماموریت حمله به زمین را انجام دهد.

زی: فرمانده آدم‌فضایی‌ها که تصمیم می‌گیرد به زمین حمله کند و وسایل آن را بدزدد.

بابانوئل: پیرمردی که هر کریسمس برای بچه‌ها هدیه می‌برد و در این فیلم قرار است با وسیله‌ی جدیدی این کار را انجام دهد.

ابی: مخترعی که در شهر کریسمس کار می‌کند و قرار است سورتمه‌ی جدید بابانوئل را بسازد.

هالی: دختربچه‌ای که با ایکس دوست می‌شود و به او محبت می‌کند و همین باعث می‌شود که زمین نجات پیدا کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Chiodo Brothers Productions, Fairview Entertainment, Golem Creations

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد کریسمس بیگانه

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!