• امروز : 15 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن کارخانه هیولاها (Monsters, Inc)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه

7873 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
داستان این انیمیشن در شهر هیولاها می‌گذرد. جایی که برای تامین انرژی از صدای جیغ بچه‌ها استفاده می‌کنند و در شرکت هیولاها تعدادی از هیولاها از راه ترساندن بچه‌ها انرژی شهر را تامین می‌کند. روی کودکی وارد شهر هیولاها می‌شود و سالی و مایک سعی می‌کنند کودک را پنهان کنند
سال 2001 96 دقیقه جزئیات کامل اثر
16 مناسب خانواده 16 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 9 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

شخصیت‌های اصلی داستن به ویژه مایک بعضی وقت‌ها رفتارهای غلطی دارند. باید بدانید این رفتارها ممکن است در سنین پیش دبستانی مورد تقلید کودکان قرار بگیرد و لازم است درباره چرایی غلط بودن این کارها با فرزندتان صحبت کنید. مثلا جایی که مایک دزدی می‌کند یا با سالی دعوا می‌کند از این دست صحنه‌هاست. از طرفی دیگر سالی و مایک رفتارهای مثبتی دارند که می‌تواند الگوی فرزندتان باشد از او بخواهید درباره این رفتارها توضیح دهد و خودش کشفشان کند. کودک شما ممکن است شب ها برای خواب دچار مشکل شود، اما از او درباره ی نتیجه ی انیمیشن سوال بپرسید و به او در یافتن نتیجه کمک کرده و به او اطمینان دهید که اتفاقی برای او نمی افتد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزند خود درباره میزان خشونت داستان سوال بپرسید؟ از فرزند خود بپرسید چه جاهایی مایک و سالی رفتارهای غلطی داشتند؟ از فرزند خود بپرسید مهم‌ترین ویژگی سالی چه بود؟

خلاصه: از فرزند خود بپرسید چه جاهایی مایک و سالی رفتارهای غلطی داشتند؟

داستان اثر

داستان انیمیشن در شهر هیولاها می‌گذرد جایی که برای تامین انرژی از صدای جیغ بچه‌ها استفاده می‌کنند و در شرکت هیولاها تعدادی از هیولاها از راه ترساندن بچه‌ها انرژی شهر را تامین می‌کند. روزی کودکی وارد شهر هیولاها می‌شود و چون همه فکر می‌کنند کودکان خطرناکند سالی و مایک می‌خواهند کودک را پنهان کنند اما کم‌کم متوجه می‎شوند کودکان خطرناک نیستند و خنده آنها نیز موجب تولید انرژی می‌شود

جزئیات اثر

ژانر اثر:کمدی

کارگردان: پیت داکتر

بازیگران:جان گودم/بیلی کریستال/استیو بوشمی/جیمز کابرن

نویسنده: اندرو استنتون

کمپانی ساخت :پیکسار

کشور سازنده:آمریکا

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : 09195****09

۱۸ اسفند ۱۳۹۹

مناسب سن 9 +

داستان انیمیشن جذاب و البته گاها ترسناک است که باتوجه به رده سنی پیشنهادی قابل فهم و درک از سوی کودک است .توصیه نمیشودبرای کودکان زیر سن پیشنهادی نمایش داده شود.حتما درباره انیمیشن با فرزندتان صحبت کنید چون ممکن است با تعابیری مثل ترس از هیولاها مواجه شوید در این صورت بااو حس همدردی کنید و به او خاطرنشان کنیدکه این داستان ها ساخته و پرداخته ی ذهن نویسنده ی داستان است و این موجودات وجود ندارند.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد کارخانه هیولاها

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!