• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن کارآگاه سان و نفرین بیوه سیاه (Inspector Sun and the Curse of the Black Widow )

author-img

توسط : سمیه برزگر ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1724 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

کارآگاه سان عنکبوتی است که در دنیای حشرات یک کارآگاه معروف است. او پس از اینکه آخرین مأموریتش را انجام می‌دهد برای سفر راهی سانفرانسیسکو می‌شود اما در هواپیما قتلی رخ داده و او ناخواسته درگیر ماجرا می‌شود و به کمک دستیار ناخوانده‌اش جینی، حشرات و همچنین انسان‌ها را از خطر نجات می‌دهد. جزئیات قتل و شرارت‌ها خشن و ترسناک اما فانتزی هستند. در این انیمیشن که محصول 2022 کشور اسپانیاست، اتفاقات و ماجراهای پشت سر هم و هیجان انگیز و موجودات ترسناک وجود دارد.

ژانر : ماجراجویی

سال 2022 82 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در این انیمیشن، حشرات دنیایی شبیه و موازی با انسان‌ها دارند. قتل‌ها و صحنه‌های مربوط به آن، فانتزی هستند اما کاملاً بی‌پرده مطرح می‌شوند به طوری که می‌توان نمونه انسانی آن را تخیل کرد. شاید صحنه‌های مربوط به قتل به دلیل فانتزی و در بعضی موارد کمدی‌بودن اثرگذاری زیادی نداشته باشند اما ممکن است اگر فرزند شما این اتفاقات را برای انسان‌ها تخیل کند، باعث ترس او شود. همچنین ملخ قرمز و لشگری که تدارک می‌بیند، ترسناک هستند. تصور اینکه چنین موجوداتی ممکن است وجود خارجی داشته باشند، ترسناک است.

اتفاقات و ماجراها در این انیمیشن، بسیار متعدد است و پشت سر هم تکرار می‌شود که باعث پیچیدگی آن شده و ذهن را خسته می‌کند. همچنین به دلیل پیچیدگی اشکالاتی هم در جزئیات ماجرای فیلم دیده می‌شود.

‌دکتر باگزی سیزدهمین شوهر آنابلا است و همین که او سیزده بار ازدواج کرده و شوهرانش مرده‌اند، او به بیوه‌ی سیاه مشهور شده است. شاید این مورد برای شما مهم باشد که فرزند شما با این مفهوم آشنا نشود. همچنین در یک صحنه آنابلا سر و صورت شوهرش را می‌بوسد. این صحنه حذف شده است اما در ادامه صورت دکتر باگزی پر از جای بوسه با رژلب است. اتفاقی که در صحنه‌ی پالایش شده رخ داده است احتمالا از دید نوجوانان پنهان نمی‌ماند.

صحبت‌کردن درباره‌ی اتفاقات این انمیشن، باعث می‌شود شما متوجه شوید که چه اثراتی بر فرزند شما داشته و در صورت نیاز بتوانید اثرات ناخوشایند آن را با گفتگو خنثی کنید.

خلاصه:

درباره‌ی ماجراها، ترس‌ها و شخصیت‌های داستان با فرزند خود صحبت کنید. مواردی را که ممکن است دوست نداشته باشید فرزند شما ببیند را قبل از دیدن فیلم در نظر بگیرید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

آیا موجودات و اتفاقات فیلم برای تو ترسناک بود؟ به نظر تو چنین موجوداتی می‌توانند وجود داشته باشند؟ آیا اتفاقات فیلم همانطور پیش رفت که حدس می‌زدی؟ آیا شخصیت‌های فیلم آنطور که به نظر می‌رسیدند بودند؟ برای تو اتفاق افتاده که درباره‌ی شخص یا موضوعی قضاوت اشتباه کنی؟ وقتی به اشتباهت پی بردی چه کار کردی؟

 

خلاصه:

درباره‌ی واقعی یا غیر واقعی بودن اتفاقات و موجودات فیلم و همچنین قضاوت‌های عجولانه درباره‌ی اتفاقات و آدم‌های زندگی با فرزند خود گفتگو کنید.

داستان اثر

کارآگاه سان، یک عنکبوت کارآگاه خوش‌شانس است که پس از انجام آخرین مأموریتش و دستگیری دشمن دیرینه‌اش، ملخ قرمز، به خاطر انفجاری که باعث آن می‌شود از کار برکنار شده و تصمیم می‌گیرد به سفر برود. در هواپیمایی که او سوار آن شده، قتلی رخ می‌دهد و او ناخواسته درگیر حل ماجرای قتل می‌شود. در این ماجرا دستیار ناخوانده‌اش، جینی که دختر باهوش و با پشتکاری است، به او کمک می‌کند. مقتول یک دانشمند به نام دکتر باگزی است. دکتر باگزی به همراه همسر جدیدش آنابلا که معروف به بیوه‌ی سیاه است به سفر ماه عسل می‌رفته که در هواپیما به قتل می‌رسد. در ابتدا به نظر می‌رسد آنابلا قاتل است اما در نهایت پس از ماجراهای متعدد مشخص می‌شود که قاتل همان ملخ قرمز است که در صدد تدارک لشکر بزرگی از حشرات تحت امر خود است تا بتواند با آن‌ها دنیا را تسخیر کرده و همه جا را پر از شرارت کند؛ اما کارآگاه سان و دستیارش جینی با کمک همراهان خود، او را شکست داده و دنیای حشرات و انسان‌ها را نجات می‌دهند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Julio Soto Gúrpide / جولیو سوتو گارپاید

نویسنده/ مترجم: Rocco Pucillo

نام تهیه کننده: Adriana Malfatti Chen

نام بازیگران:

Jesús Barreda

Andrea Villaverde

Catherina Martínez

نام شخصیت ها:

کارآگاه سان: عنکبوت کارآگاهی که ناخواسته درگیر ماجرای قتل می‌شود.

جینی: دختر باهوشی که دستیار کارآگاه می‌شود و به حل پرونده کمک می‌کند.

ملخ قرمز: دشمن کارآگاه سان که قصد دارد دنیا را پر از شرارت کند.

 آنابلا: بیوه‌ی سیاهی که همسر مقتول است و به نظر می‌رسد قاتل باشد.

دکتر باگزی: شوهر آنابلا که به قتل می‌رسد.

کشور سازنده: اسپانیا

کمپانی سازنده: The Thinklab Media / Gordon Box AIE

جوایز و افتخارات:

 Cinema Writers Circle Awards, Spain 2023: Best Animated Film

Goya Awards 2023: Best Animated Film

مخاطب اثر: نوجوان/ بزرگسال

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد کارآگاه سان و نفرین بیوه سیاه

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!