• امروز : 21 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن کابوس پیش از کریسمس (The Nightmare Before Christmas)

author-img

توسط : یاسمن گودرزی ارزیاب کدومو

7 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

633 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

در یک شهر خیالی که همه‌ی شخصیت‌های آن، از فیلم‌های ترسناک الهام گرفته‌ شده‌اند، پسری به نام جک تصمیم می‌گیرد در سال جدید کریسمس را به شیوه‌ی جدیدی اجرا کند. این اثر یک انیمیشن فانتزی و موزیکال است. به دلیل وجود چهره‌های ترسناک و فضای تاریک و موسیقی آن، توصیه می‌شود کودکان و نوجوانانی که روحیه‌ی حساسی دارند این اثر را تماشا نکنند.

ژانر : فانتزی موزیکال وحشت

سال 1993 76 دقیقه جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

داستان این انیمیشن به صورت شعر و موزیکال تعریف می‌شود. اگر جزو والدینی هستید که این مسئله نگرانتان می‌کند، حتما توجه داشته باشید. جک شخصیت اول این اثر است. او هنگامی که جان خود و دوستانش را به خطر می‌اندازد، اصلا پشیمان نمی‌شود و اتفاقا می‌گوید باید همه‌چیز را تجربه کرد و لذت برد. توجه داشته باشید که این توجیه می‌تواند الگوی نامناسبی را برای فرزند شما رقم بزند.

تاکید می‌شود فضای حاکم بر این اثر بسیار ترسناک است و اگر فرزند شما در گروه سنی حساسی قرار دارد به هیچوجه نباید این انیمیشن را تماشا کند.

خلاصه: به فضای رعب‌آور اثر توجه کنید. شخصیت جک، شخصیتی است که اشتباهات خود را توجیه می‌کند. این اثر یک محصول موزیکال است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

به نظر تو کار جک اشتباه بود؟ جک چگونه می‌توانست تنوع ایجاد کند و به کسی هم آسیب نزند؟ نگرانی سالی به چه دلیل بود؟ به نظر تو چگونه باید اشتباهات را جبران کرد؟   خلاصه: چگونه می‌توان بهترین تصمیم را گرفت؟ مشورت کردن با دیگران چه تاثیری در تصمیمات دارد؟

داستان اثر

داستان درباره‌ی یک شهر خیالی است که در آن کاراکترهای فیلم‌های ترسناک زندگی می‌کنند. خون‌آشام‌ها، گرگینه‌ها،جادوگرها، اسکلت‌ها و همه و همه‌ی موجودات ترسناک در کنار هم اجتماع بزرگی را تشکیل داده‌اند. آن‌ها تمدن تشکیل داده‌اند و شهردار دارند. حالا اهالی این شهر هر سال جشنی با عنوان هالووین برگزار می‌کنند و که برای همه خسته‌کننده و تکراری شده است. جک که یکی از اهالی آنجاست اتفاقی سر از شهر انسان‌ها در می‌آورد و می‌بیند که آن‌ها کریسمس را چگونه برگزار می‌کنند. جک این روش را با خود به شهرشان می‌آورد تا همه از یکنواختی در بیایند. آن‌ها بابانوئل انسان‌ها را می‌دزدند و جک را به جای او می‌گذارند. هرج و مرج عجیبی همه جا را فرا می‌گیرد. انسان‌ها به جک آسیب می‌زنند و بعد جک متوجه می‌شود که نباید بی‌گدار به آب می‌زد. او بابانوئل را به شهرش برمی‌گرداند و بعد با دختری به نام سالی ازدواج می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان مولف: هنری سلیک / Henry Selick

نویسنده/ مترجم: تیم برتون / Tim Burton

نام تهیه کننده: تیم برتون / Tim Burton

نام بازیگران: دنی الفمن / کریس ساراندون / کاترین اوهارا Dany Elfman / Chris Sarandon / Catherine O`Hara

نام شخصیت ها: جک: یک شخصیت ترسناک است که قد بلندی دارد. او از برگزاری هر ساله کریسمس و هالووین خسته شده‌ است و به نظرش همه‌چیز تکراری‌ست. جک به شهر انسان‌ها می‌آید و ایده‌ی جدیدی از آن‌ها می‌گیرد.

سالی: دختری است که دلباخته‌ی جک است. او که از برگزاری کریسمس به شیوه‌ی انسان‌ها نگران است، سعی دارد به جک هشدار دهد و او را منصرف کند. سالی در نهایت به وصال جک می‌رسد.

کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا

کمپانی سازنده: Walt Disney Pictures

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد کابوس پیش از کریسمس

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!