• امروز : 9 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن چیپ و دیلی ( Chip ‘n Dale: Park Life)

author-img

توسط : فاطمه طهماسبی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2416 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 5 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

 

سریال انیمیشنِ «چیپ و دیلی»، داستانِ دو سنجابِ امدادرسانِ ماجراجویی را روایت می­‌کند که همیشه با کمک دوستانشان و با همکاری یکدیگر در حال کمک و نجات دیگران هستند.

ژانر : کمدی ماجراجویی

سال 2021 ۵ قسمت میانگین هر قسمت ۲۲ دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این اثر با کمترین شدتِ ترس، خشونت و ناهنجاری، و تنها با نمایش چندین صحنه  از فرار و گریز که عمدتاً بدون هیچ آسیب و خطر جدی اتفاق می­‌افتد، به نمایش درمی­‌آید. محوریتِ داستان برپایه‌­ی امدادرسانی و فداکاری و همکاری سنجاب­ها برای نجات دیگران رخ می­‌دهد که فرصت مناسبی را برای والدین ایجاد می­‌کند تا به درونی کردن رفتار­های مبتنی بر همکاری و فداکاری برای فرزندانشان بپردازند. مصداق­‌های کارگروهی و مهربانی به کرّات در داستان به نمایش درمی‌­آید؛ در نتیجه فرصت مناسبی است تا والدین در این­‌باره با فرزندانشان به گفت­‌وگو بپردازند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندان خود بخواهید تا نسبت به کمک­‌ها و فداکاری‌­هایی که تا به­‌حال نسبت به دیگران انجام داده­‌اند صحبت کنند.

از فرزندان خود بپرسید اگر به­‌جای سنجاب­‌ها در شرایطی مشابه قرار بگیرند، حاضرند برای نجات دیگران چنین فداکاری­‌هایی را انجام دهند؟

آیا هر یک از سنجاب­ها به تنهایی و بدونِ کمک به یکدیگر موفق به نجات گربه و غاز می­‌شدند؟

داستان اثر

این اثر داستان دو دوستِ ماجراجویی است که به کمک دوستانشان همیشه در حال کمک و امدادرسانی هستند. در این اثر سه ماموریت از سنجاب­‌ها روایت می­‌شود که در همه­‌ی این ماموریت­‌ها با فداکاری و کمک، بدون هیچ چشم‌­داشتی تمام تلاش خود را برای نجات افراد به کار می­‌برند. در تمام این داستان­‌ها عمدتاً کسی در خطر است که به کمک سنجاب‌ها و البته به قیمت در خطر افتادن سنجاب­‌ها نجات پیدا می­‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Jean Cayrol

نام شخصیت ها:

چیپ و دیلی: سنجاب­های امدادرسانِ کوچک، که همهِ ماموریت­های امدادرسانی را مدیریت می­کردند.

گَجِت: سنجابِ دختری که با هوشمندی خود دوستانش را در شرایط حساس از خطرات احتمالی حفظ می­کرد و ابزار­های مورد نیاز آن­ها را فراهم می­کرد.

مانتری: سنجاب تپل و شکمویی که در تیم امدادرسانی دوستانش فعالیت داشت اما به محض استشمام غذا همه­ی وظایفش را فراموش می­کرد.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: تیک فیلم

مخاطب اثر: کودک

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد چیپ و دیلی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!