• امروز : 14 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن پلنگ صورتی و دوستان (Pink Panther And Pals)

author-img

توسط : گیتی بهامیر ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2968 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 5 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
انیمیشن سریالی «پلنگ صورتی و دوستان» محصول سال ۲۰۱۰ کشور آمریکاست. پلنگ صورتی انیمیشن طنز سریالی و نشان‌دهنده‌ی مشکلاتی است که برای پلنگ صورتی به وجود می‌آید و با ساده‌ترین راه‌ها با این موانع مقابله می‌کند و در کنار او مورچه و مورچه‌خواری هستند که هیچگاه مورچه‌خوار نمی‌تواند مورچه را به چنگ آورد. این مجموعه‌ی سریالی بدون هیچ‌گونه خشونت، ترس و ناهنجاری است.

ژانر : کمدی

سال 2010 26 قسمت 15دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

دیدن این انیمیشن سریالی فانتزی برای همه‌ی سنین مناسب است و می‌توانید با فرزند خود از کلّیات داستان صحبت کنید. اگر فرزند شما به درک مفاهیم خوب و بد این انیمیشن پی ببرد یا به شما بگوید، می‌توانید فرزند خود را تشویق و تحسین کنید. فرزندان در این دوره‌ی سنی ممکن است درک درستی از فیلم یا انیمیشن نداشته باشند؛ پس می‌توانید همراه فرزند خود شخصیت‌ها را به آنان معرفی کنید و از کارهای خوب مثل ورزش‌کردن مورچه‌خوار یا کتاب‌خواندن مورچه و کمک‌هایی که در این انیمیشن به هم می‌کنند صحبت کرده و با جای‌گذاری فرزندتان به‌جای شخصیت‌ها به آن‌ها در درک تصمیمات شخصیت‌ها کمک کنید و به‌طورپیوسته و مدام با فرزندتان درباره‌ی انیمیشن صحبت کنید.

فرزند ممکن است آشنایی به اعماق زمین و یا فضاهای بیرون زمین و موجودات و هیولاها شناختی نداشته باشد و این شما والدین هستید که می‌توانید به فرزند خود بفهمانید که بعضی از مفاهیم واقعیت ندارند و فقط در قصه‌ها و داستان‌ها هستند، مثل هیولاها و موجودات فضایی. پس توصیه می‌شود والدین با فرزند خود به‌طورپیوسته گفت‌وگو کنید و آن‌ها را با مسائل درون انیمیشن آشنا کنید و فانتزی‌بودن آن را مطرح کنید.

خلاصه: والدین می‌توانید فرزند خود را با کلّیات انیمیشن آشنا کرده و درباره‌ی شخصیت‌های فانتزی آن با فرزند خود صحبت کنید و تا متوجه شوند که هیولاها یا فضایی‌ها به دور از واقعیت هستند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

می‌توانید از فرزند خود بپرسید چرا مورچه‌خوار همیشه به دنبال مورچه است؟ چرا مورچه با کوچکی خود همیشه بر مورچه‌خوار به این بزرگی پیروز می‌شود؟ چگونه پلنگ صورتی نمی‌تواند با مرد صاحب سگ کنار بیاید و با هم دوست شوند؟ مورچه و مورچه‌خوار چرا نمی‌توانند با هم دوست شوند؟

خلاصه: والدین می‌توانید از فرزند خود بپرسید چرا در دنیای پلنگ صورتی همه‌چیز می‌تواند اتفاق بیفتد بدون اینکه کسی آسیبی ببیند؟

داستان اثر

سریال فانتزی پلنگ صورتی مشکلات یک پلنگ صورتی را نشان می‌دهد که از روی سادگی خود مشکلاتی به وجود می‌آورد. یک‌بار از نداشتن کفش طلایی تأسف می‌خورد که برنده نمی‌شود. یک‌بار به دنبال جزیره‌ی گنجی می‌رود و با دوستی با قبایل وحشی به صندوق گنج می‌رسد و دزد دریایی با او مقابله می‌کند. بار دیگر به‌عنوان کلانتر شهر، سارق بانک را دستگیر می‌کند و شهر را نجات می‌دهد. یک‌بار هم در زمان سفر می‌کند تا مجسمه‌ی گربه‌ی سیاه مسافر زمان را پیدا کند ولی معلوم می‌شود تعداد زیادی از این مجسمه وجود دارد. پلنگ صورتی هربار از خطاهای خود پشیمان می‌شود ولی بازهم اشتباهاتش تکرار می‌شود .

همچنین یک مورچه‌ی زیرک و یک مورچه‌خوار نیز در داستان هست که نمی‌تواند مورچه را به چنگ بیاورد. یک‌بار با اذیت‌کردن یک فیل باعث می‌شود به اعماق زمین فرو رود و با مورچه‌خواری دوست می‌شود ولی دوباره با یک فیل دیگر برخورد می‌کند. بار دیگر به دنبال گرفتن مورچه با موشک به فضا می‌رود ولی با زیرکی مورچه به دام هیولاهای فضایی می‌افتد و قبل از اینکه به سفینه برسد مورچه حرکت می‌کند و به زمین برمی‌گردد. در جای دیگری بازهم مورچه‌خوار به دنبال هیپنوتیزم مورچه می‌افتد ولی خودش در دام مورچه اسیر می‌شود و خودش گرفتار می‌شود و مورچه‌ی زرنگ او را به دست تمساح‌ها و شیر می‌اندازد. مورچه‌خوار که دیگر از مورچه خسته شده تصمیم می‌گیرد گیاه‌خواری کند و به جمع‌آوری تمبر و ورزش و گلف‌بازی می‌رود ولی مورچه که بی‌حوصله شده مورچه‌خوار را وادار می‌کند تا دنبال او برود و خودش را سرگرم کند.

جزئیات اثر

کارگردان: Ron Brewer

نویسنده: David J. Corbett

تهیه کننده: Grant Moran

بازیگران:

Kel Mitchell Eddie Garvar Alex Nussbaum

شخصیت‌ها:

پلنگ صورتی: موجود زیاده‌خواهی که برای به‌دست‌آوردن هر چیزی تلاش می‌کند ولی در آخر پشیمان می‌شود. مورچه: مورچه‌ی زیرک و باهوشی که با دست‌انداختن مورچه‌خوار با او تفریح و بازی می‌کند. مورچه‌خوار: موجود ترسو و ضعیفی که برای به‌دست‌آوردن مورچه به هر دری می‌زند ولی موفق نمی‌شود.

کشور سازنده: امریکا

کمپانی سازنده: Desert Panther Production

مخاطب اثر: کودکانه

هشتگ: خانوادگی

نشان سلامت: نشان سلامت دارد به دلیل اینکه اگر محصولی دارای ارزش آموزشی، پیام و الگوی مثبت قابل‌قبول و بدون خشونت، ترس و ناهنجاری شناخته شود. 

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پلنگ صورتی و دوستان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!