• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن پسر و دنیا (boy and the world)

author-img

توسط : فاطمه جعفرپور برزکی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3546 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 14 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

یک انیمیشن ماجراجویانه و مفهومی که در آن پسری برای پیداکردن پدر سفرکرده‌اش، دور دنیا را می‌گردد و تقابل دنیای مدرن و درحال پیشرفت را با دنیای کودکانه و آرام خویش مشاهده می‌کند. در این انیمیشن، تفاوت این دو دنیا با نمادهای گوناگون مانند پرنده‌ی رنگی و سیاه به تصویر کشیده شده است.

ژانر : ماجراجویی

سال 2013 80 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در این انیمیشن از نقاشی‌های متحرکی  که با سادگی زیادی ترسیم شده است استفاده شده . این اتقاق ممکن  است باعث شود که این انیمیشن برای خیلی از کودکان جذّاب نباشد. داستان انیمیشن قدری پیچیده و فهم آن نیز به دلیل دیالوگ کم شخصیت‌ها مشکل است.  پسر برای یافتن پدرش که به نقطه‌ی دیگری از جهان سفر کرده، خانه و مادرش را ترک می‌کند  و در این مسیر با انسان‌ها، فرهنگ‌ها و چیزهای متفاوتی از جهان روبه‌رو می‌شود.

ممکن است کودکان با دیدن این انیمیشن ترغیب شوند که تنهایی به سفر بروند و به جهانگردی بپردازند. در این انیمیشن آسیب‌هایی که انسان‌ها در راه تأمین منافعشان به محیط‌زیست وارد می‌کنند نشان داده شده است. در آخر پسر متوجه می‌شود چقدر دنیای مدرن و درحال‌پیشرفت با دنیای کودکانه و خیالی‌اش تفاوت دارد.

خلاصه: داستان انیمیشن قدری پیچیده و فهم آن به‌خاطر دیالوگ کم شخصیت‌ها مشکل است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با فرزندان خود درباره‌ی اهمیت محیط‌زیست و اینکه چگونه می‌توانند از آن نگهداری کنند گفت‌وگو کنید. درباره‌ی اینکه چگونه می‌توانیم بدون اینکه به طبیعت آسیب برسانیم از آن بهره‌برداری کنیم با فرزندان خود گفت‌وگو کنید. درباره‌ی اینکه در دنیا فرهنگ‌ها و آداب و رسوم گوناگونی وجود دارد صحبت کنید و بپرسید پسر در طی سفرش چه چیزهایی یاد گرفت و چه تجربه‌هایی کسب کرد؟

خلاصه: اهمیت محیط‌زیست و نگهداری از آن، فرهنگ‌ها و آداب و رسوم گوناگون

داستان اثر

داستان درباره‌ی یک خانواده‌ی سه‌نفره است که با یکدیگر زندگی می‌کنند و همدیگر را خیلی دوست دارند. یک روز پدر برای کارکردن به‌جای دیگری از دنیا سفر می‌کند. پسر به دنبال پدرش می‌رود و سعی دارد که پدرش را پیدا کند. او در این مسیر با انسان‌ها، قبایل و مزارع متفاوتی روبه‌رو می‌شود.

پسر مراحل کشت پنبه، تبدیل‌شدن آن به نخ و پارچه و در آخر تبدیل‌شدن آن‌ها به پوشاک و ورود آن‌ها به صنعت مد و لباس را از نزدیک مشاهده می‌کند. پسر می‌بیند که در طی این فرایندها انسان‌ها چه آسیب بزرگی به محیط‌زیست وارد می‌کنند و چگونه آن را به خطر می‌اندازند. پسر به یک ایستگاه قطار می‌رسد و در آنجا مردی را می‌بیند که شبیه پدرش است. اما بعد از چند لحظه متوجه حضور مردانی زیادی می‌شود که شبیه پدرش هستند. در آخر نشان داده می‌شود که پسر بزرگ شده و خودش می‌خواهد به سفر برود.

جزئیات اثر

کارگردان:  Alê Abreu   / آل برو

نویسنده:  Alê Abreu /  آل برو

بازیگران:  Vinicius Garcia              Marco Aurélio Campos      Lu Horta

      لو هورتا                   مارکو آرلیو کمپوس              وینیسیاس گارسیا

شخصیت‌ها:

پسر: پسر یک کودک است که به دنبال پدرش دنیا را میگردد. او پسری پر تلاش و کنجکاو است.

پدر: پدر شخص مهربانی است که  برای کار از پیش خانواده‌اش می‌رود و در نقطه‌ی دیگری در دنیا مشغول فعالیت می‌شود.

کشور سازنده: برزیل

کمپانی سازنده: Filme de Papel

جوایز و افتخارات: در هشتادوهشتمین دوره‌ی جوایز اسکار نامزد بهترین فیلم متحرک شد.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پسر و دنیا

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!