• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن پسری که می‌خواست خرس باشد (The Boy Who Wanted to Be a Bear)

author-img

توسط : مهدی کهن ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2189 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن «پسری که می‌خواست خرس باشد» به داستانی افسانه‌ای می‌پردازد که در آن کودکی به‌خاطر بزرگ‌شدن با خرس‌ها، دیگر نمی‌خواهد انسان باشد و تلاش می‌کند به یک خرس تبدیل شود. مخاطب بالای هفت سال درکنار والدین می‌تواند به تماشای آن بپردازد؛ زیرا مفاهیم متعددی در این فیلم وجود دارد که مخاطب کودک را به چالش می‌کشد.

ژانر : ماجراجویی

سال 2002 73 دقیقه جزئیات کامل اثر
10 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 12 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

لازم است والدین بدانند داستان این انیمیشن از افسانه‌های قدیمی اقتباس شده و اتفاقات آن افسانه‌ای و غیرواقعی است. ممکن است کودک‌ آنچه برای شخصیت اصلی اتفاق افتاد را نتواند به‌درستی هضم کند. لازم است والدین با فرزند خود درباره‌ی موضوع و هدف انیمیشن گفت‌وگو کنند.

همچنین این انیمیشن می‌تواند برای والدین نیز این نکته را یادآوری کند که فرزندان براساس همان علایق و دلبستگی‌های محیط رشدشان تربیت می‌شوند و محیطی که در آن زندگی می‌کنند می‌تواند آرزوهای آن‌ها را شکل دهد.

برخی صحنه‌ها مانند مردن بچه‌خرس یا کشته‌شدن خرس ماده برای کودکان ناخوشایند است.

خلاصه: توجه به افسانه‌ای‌بودن انیمیشن، صحنه‌های کشتن خرس و مرگ فرزند خرس، سنگین‌بودن محتوای انیمیشن برای مخاطب کودک و نوجوان.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره‌ی موضوع و داستان انیمیشن با فرزند خود گفت‌وگو کنید. از فرزند خود بپرسید چه چیزی یا چه کاری را از کودکی آرزو داشته است؟ با این سؤال از علایق فرزند خود آگاه شوید و آن‌ها را برای رسیدن به آرزوهایشان یاری کنید.

از فرزند خود بپرسید رفتار کودکان شهری چه تأثیری روی بچه‌خرس داشت؟ با این سؤال می‌توانید نحوه‌ی صحیح برخورد با کودکان تازه‌وارد در جمع‌های دوستی را به فرزند خود آموزش دهید.

خلاصه: گفت‌وگو درباره‌ی موضوع انیمیشن، گفت‌وگو درمورد علایق و آرزوهای کودکی، صحبت درباره‌ی نحوه‌ی برخورد با افراد تازه‌وارد در گروه‌های دوستی.

داستان اثر

داستان این انیمیشن درمورد پسربچه‌ای است که توسط خرس‌ها ربوده شده و مانند فرزند آن‌ها تربیت می‌شود. بعد از مدّتی، والدین کودک خرس‌ها را شکار می‌کنند و کودک خود را به خانه می‌آورند. اما او که چندسالی با خرس‌ها بزرگ شده نمی‌خواهد در بین انسان‌ها زندگی کند.

او تلاش می‌کند یک خرس شود. برای این کار نزد روح کوهستان می‌رود تا از او کمک بگیرد و راه تبدیل‌شدن به یک خرس را پیدا کند. روح کوهستان به او می‌گوید باید از سه مرحله‌ی سخت عبور کند تا بتواند به یک خرس قطبی تبدیل شود. او می‌پذیرد و با زحمت بسیار این مراحل را طی می‌کند و درنهایت به یک خرس قطبی تبدیل می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: Jannik Hastrup/ جان‌نیک هاستروپ

نویسنده: Bent Haller, Michel Fessler, Tom Wayland/ بنت هالر میکائیل فسلر، تام وایلند

تهیه‌کننده: Marie Bro, Didier Brunner/ماری برو، دیدیه برونر

بازیگران: Marlon Vilstrup, Joachim Boje Helvang, Otto Brandenburg, Paprika Steen, Anne Clausen, Tommy Kenter/ مارلون ویلستروپ، یواخیم بوجه هلوانگ، اوتو براندنبورگ، پاپریکا استین، آن کلاوزن، تامی کنتر

شخصیت‌ها:

بچه‌خرس: پسربچه‌ای که از کودکی با خرس‌ها بزرگ می‌شود و شخصیت اصلی داستان است.

خرس پدر: خرس قطبی نری که فرزندش در ابتدای تولد می‌میرد.

خرس مادر: خرس قطبی ماده که فرزندش را از دست می‌دهد و بچه‌خرس را به‌عنوان فرزندش بزرگ می‌کند.

کلاغ: کلاغی دست‌وپاچلفتی اما دوست خرس‌های قطبی.

مادر بچه‌خرس: یک زن اسکیمو که نوزادش را یک خرس قطبی می‌دزدد.

پدر بچه‌خرس: یک اسکیمو که تلاش می‌کند فرزندش را از خرس‌ها پس بگیرد.

روح کوهستان: یک شبح که به شکل همه‌ی حیوانات در می‌آید و به بچه‌خرس کمک می‌کند تا به یک خرس قطبی تبدیل شود.

کمپانی سازنده: Dansk Tegnefilm, Les Armateurs, France 3 Cinéma, Carrere Group D.A. ,AnimagicNet A/S / دنسک تگنفیلم، لس آرماتورز، فرانس3 سینما، کریر گروپ دی.ای، انیماجیک نت

کشور سازنده: دانمارک-فرانسه

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : ساعد سهیلی

۲۰ خرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 12 +

جذاب بود ولی خیلی غمگین کننده است و خیلی ها با دیدن این انیمیشن زار زار گریه کردند ولی برای بچه ها این فقط یه کارتون است و اصلا به مفهومش توجه نخواهند کرد واسه ی همین باید بالای ۱۲ سال اون رو تماشا کنن تا متوجه مفهوم اون بشند

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پسری که می‌خواست خرس باشد

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!