• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن پسر، موش کور، روباه و اسب (The boy The mole The fox and The horse)

author-img

توسط : معصومه جمالی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

22442 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

داستان انیمیشن«پسر، موش کور، روباه و اسب» روایتی ساده و روان از دوستی و محبت بین کودکی که گم شده و حیواناتی که با هر کدام به طریقی آشنا می‌شود و آن‌ها با او همراهند تا او خانه‌اش را پیدا کند. این انیمیشن نشانگر گم‌گشتگی‌های انسان و نیز حامل پیام همکاری و اهمیت دوستی و خانواده داشتناست. دیالوگ‌های بین شخصیت‌ها، زمینه‌ی گفتگو درباره‌ی محبت و دوستی را فراهم می‌کند. این انیمیشن کوتاه، محصول مشترک آمریکا و انگلیس در 2022 است.

ژانر : خانوادگی

سال 2022 32 دقیقه جزئیات کامل اثر
86 مناسب خانواده 20 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 12 +
بر اساس 9 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

روند داستان را از کودکتان بپرسید این امر موجب می‌شود کودکتان فهم درستی از سیر داستان پیدا کند.

داستان اثر

  داستان بدین شکل شروع می‌شود که پسربچه‌ای، در یک دشت پوشیده از برف گم شده. موش کوری او را پیدا می‌کند و باهم همراه می‌شوند. موش کور او را راهنمایی می‌کند که پیری به او گفته هرگاه گم شدی مسیر رودخانه را دنبال کن. پس آن‌ها همین کار را می‌کنند. رفته رفته ارتباط آن‌ها صمیمی می‌شود. در راه روباهی را ملاقات می‌کنند. روباه گرسنه است پس برای رفع گرسنگی‌اش سعی در شکار موش کور دارد. پسر و موش کور از دست او می‌گریزند. مدتی بعد پسر صدای ناله‌ای می‌شنود. با موش در جستجوی صاحب صدا می‌روند. پس روباه را درحالی که در تله گیر افتاده میابند. موش کور بدون هیچ ترسی جلو میرود و طناب دور روباه را پاره می‌کند. روباه پس از رهایی فرار می‌کند. پسر و موش کور به راه خود ادامه می‌دند تا اینکه در یک حادثه موش کور در رودخانه می‌افتد. پسر علی‌رغم تلاش‌های بسیار نمی‌تواند او را نجات دهد ولی روباه سر می‌رسد و موش را نجات می‌دهد. زین پس آن‌ها با هم دوست و همراه می‌شوند. در راه با اسبی ملاقات می‌کنند. او هم با پسر همراه می‌شود تا خانه را پیدا کنند. روایت داستان ساده و روان است. به مفاهیمی مانند دوستی، عشق، خانه و خانواده نگاهی عمیق و فلسفی دارد. در پایان آن‌ها خانه را پیدا می‌کنند؛ پسر از دوستانش خداحافظی می‌کند ولی در هنگام رفتن منصرف می‌شود و دوستانش را به عنوان خانواده انتخاب می‌کند.

جزئیات اثر

کارگردان: پیتر پینتون، چارلی مکسی – Charlie Mackesy- Peter Baynton

کشور سازنده: آمریکا ، انگلستان

کمپانی سازنده: None More Production. Bad Robot

مخاطب اثر: کودک، نوجوان

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : مهرشاد خاکساری

۲۶ اسفند ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

عالی بود

بزرگسال

توسط : توانا توانایی

۱۹ آذر ۱۴۰۲

مناسب سن 12 +

دخترم ۱۲ سالشه ، اولین پیامی که از این مطلب گرفته بود ، ترغیب به ترک خانه و خانواده بود!

بزرگسال

توسط : محمد محمد

۲۸ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 14 +

زیبایی‌های داستانی و اجرای اثر به جای خود خوب است. اما توجه کنید که این داستان، بچه‌ها را به انتخاب آرامش‌گاهی خارج از خانواده ترغیب می‌کند. نکات و باورهایی خیلی مهم درباره‌ی نگاه به دنیا و راه و رسم آن را به مخاطب می‌دهد، اما پایان‌بندی آن تشویق به ترک خانواده است. این مفهوم شاید در سبک زندگی غربی معنی داشته باشد، اما برای جامعه‌ی ما و سبک زندگی ایرانی و انسانی پیامی غیرقابل قبول و حتی خطرناک است.

بزرگسال

توسط : فاطیما محمدی

۲۴ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 14 +

خیلی جالب بود من خوشم اومد بنظرم پسر نماد انسانهاست دشت پر برف نماد دنیا و برف نماد خالی بودن دست انسان موش کور نماد عقل اما کور بودنش نماد اینه که عقل کافی نیست برای راهنمایی و رسیدن به سرمنزل روباه نماد طمع در انسان ، بودنش به کمک انسان میاد اما رها کردنش دریدن خود و دیگرانه ، با عقل که همون موش کور بود میشه رامش کرد اسب نماد امیده انسان وقتی زیادی به خودش مطمئن شد از اسب سقوط کرد اما همین امید نجاتش داد و وقتی به شعور رسید پروازش داد بقیه اش بمونه بعدآ بگم حالا وقت ندارم

بزرگسال

توسط : فاطیما محمدی

۲۴ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 14 +

پسر نماد انسانهاست دشت پر برف نماد دنیا و برف نماد خالی بودن دست انسان موش کور نماد عقل اما کور بودنش نماد اینه که عقل کافی نیست برای راهنمایی و رسیدن به سرمنزل روباه نماد طمع در انسان ، بودنش به کمک انسان میاد اما رها کردنش دریدن خود و دیگرانه ، با عقل که همون موش کور بود میشه رامش کرد اسب نماد امیده انسان وقتی زیادی به خودش مطمئن شد از اسب سقوط کرد اما همین امید نجاتش داد و وقتی به شعور رسید پروازش داد بقیه اش بمونه بعدآ بگم حالا وقت ندارم

بزرگسال

توسط : فاطیما محمدی

۲۴ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 14 +

پسر نماد انسانهاست دشت پر برف نماد دنیا و برف نماد خالی بودن دست انسان موش کور نماد عقل اما کور بودنش نماد اینه که عقل کافی نیست برای راهنمایی و رسیدن به سرمنزل روباه نماد طمع در انسان ، بودنش به کمک انسان میاد اما رها کردنش دریدن خود و دیگرانه ، با عقل که همون موش کور بود میشه رامش کرد اسب نماد امیده انسان وقتی زیادی به خودش مطمئن شد از اسب سقوط کرد لما همین امید نجاتش داد و وقتی به شعور رسید پروازش داد بقیه اش بمونه بعدآ بگم حالا وقت ندارم

بزرگسال

توسط : امیرحسین اسدی

۱۰ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 7 +

بسیار عالی دیالوگ های انگیزشی، کمک کردن به هم، ارزشه دوستی

بزرگسال

توسط : صبور مرادی

۳۰ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 16 +

فظا سازی بسیار زیبا همراه با موسیقی فوق العاده آرامبخش و دیالوگ های کاملا هدفمند در راستای هدایت درست بشر امروزی اماشاید پیامهای گنجانده شده در دیالوگ ها ی بین کاراکتر ها مقداری برای کودکان قابل هضم نباشد که البته آنهم به کمک والدین آگاه بر طرف خواهد شد در کل اثری کوتاه، مفید وتاثیر گذار است

بزرگسال

توسط : 09195****09

۱۶ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

عالی و خوب، من با دو پسرم این انیمیشن کوتاه و تماشا کردیم و ساعت ها درباره ی اون با هم گفتگو کردیم

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پسر، موش کور، روباه و اسب

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!