• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن پرنسس قو: تولد یک افسانه (The Swan Princess: A Fairytale Is Bor)

author-img

توسط : ریحانه علیپور ارزیاب کدومو

10 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

5447 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 12 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این محصول یازدهمین سری از مجموعه انیمیشن‌های پرنسس قو است؛ داستان به سال‌ها قبل از تولد «اودت» و «درک» برمی‌گردد و سرگذشت زندگی والدین آن‌ها را روایت می‌کند و با تاج‌گذاری درک و اودت به عنوان پادشاه و ملکه جدید پایان می‌یابد. این انیمیشن در ژانر موزیکال و ماجراجویی ساخته شده، نمایش کمک به افراد نیازمند و اهمیت آن و نقش پررنگ خانواده را می‌توان از نکات مثبت آن دانست.

ژانر : کمدی ماجراجویی موزیکال

سال 2023 86 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

مجموعه انیمیشن «پرنسس قو» توسط ریچارد ریچ از روی باله دریاچه قو ساخته شده. این کارگردان در جدیدترین کار خود داستان را به گذشته‌ها می‌برد و پییشینه‌ای از زندگی والدین شاهزاده «درک» و «اودت» را بازگو می‌کند. به همین خاطر شاهد برش‌های زمانی متفاوتی خواهیم بود که ممکن است فهم داستان را برای برخی کودکان دشوار کند. این انیمیشن جدید «تولد یک افسانه» برخلاف مجموعه‌های قبل فاقد عناصر جادویی است حداقل در قسمت اول. چرا که داستان دنباله‌دار است و دو قسمت دیگر هم پخش خواهد شد.

توجه به خانواده به ویژه رابطه‌ی پدر و پسر وجود دارد و از نکات مثبت داستان است؛ البته در ادامه این پدر دوست داشتنی به طور غم‌انگیزی جان خود را از دست می‌دهد. همانند بسیاری از انیمیشن‌هایی از این دست که پیرامون یک خانواده سلطنتی است فرهنگ تجمل و استفاده‌ی بی‌رویه از ثروت به نمایش گذاشته می‌شود. این انیمیشن نیز همچون سایر محصولات دیگر، دارای پیام‌های مثبت و منفی است؛ والدین می‌توانند پیرامون انتخاب‌ها و تصمیمات شخصیت‌های داستان با فرزندانشان گفت‌وگو کنند. یکی از بهترین راه‌های تقویت مهارت تفکر نقاد در کودکان و نوجوانان توجه به ابعاد مختلف یک موضوع است؛ گفت‌وگو در مورد یک محصول سینمایی بعد از تماشا و نقد آن می‌تواند چنین فرصتی را برای والدین فراهم کند. در صورت استفاده از نسخه بازبینی شده می‌توان رده سنی را 8+ درنظر گرفت.

خلاصه:

برخلاف سری‌های قبل در این انیمیشن از جادو استفاده نشده. وجود یک خانوداه و نمایش روابط صمیمی پدر و پسر از نکات مثبت این اثر است. داستان دارای فلش‌بک‌هایی به گذشته است که شاید کودکان کوچکتر را سردرگم کند. والدین می‌توانند بعد از تماشا با فرزندانشان در مورد نکات مثبت و منفی انیمیشن صحبت کنند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

مهم‌ترین پیام این داستان چه بود؟

رفتار و کارهای کدام شخصیت داستان را می‌پسندی؟

اوبرتا برای برگزاری جشن سلطنتی از زیردستانش می‌خواهد هرطور شده تدارکات جشن را با تشریفات بیشتری آماده کنند، او اعتقاد دارد هرچند این کارها در ظاهر برای خدمتکاران سخت و دشوار خواهد بود اما بعد از انجام این وظایف، خودشان احساس خوبی نسبت به کارهای خود خواهند داشت، نظر تو در مورد این موضوع چیست؟

اوبرتا بعد ملکه شدن چه هدفی را برای خود انتخاب کرد؟ کارهای اوبرتا و ماکسیمیلیان بعد از به سلطنت رسیدن را چطور ارزیابی می‌کنی؟

خلاصه:

می‌توان در مورد پیام‌ داستان، رفتار شخصیت‌ها و مقایسه‌ی آن‌ها با یکدیگر با فرزندان صحبت کرد.

داستان اثر

«اوبرتا» و همسرش «ماکسیمیلیان» در یک خانه‌ی روستایی زندگی می‌کنند تا اینکه پیکی از قصر به آن‌ها خبر می‌رساند که خویشاوند دور اوبرتا فوت کرده و اکنون سلطنت به او و همسرش رسیده است. اتفاقات زیادی در داستان رخ می‌دهد؛ اوبرتا و همسرش ابتدا باید زندگی گذشته خود را کنار گذاشته و با مدل زندگی سلطنتی آشنا شوند. آن‌ها با پادشاه ویلیام و ملکه اوبری روابط دوستانه برقرار می‌کنند. اینجاست که اوبرتا متوجه می‌شود باید به عنوان ملکه هدف مخصوص به خودش را دنبال کند. در ادامه تولد «درک» فرزند جدید اوبرتا و ماکسیمیلیان، مرگ ماکسیمیلیان، تولد «اودت» فرزند ویلیام و اوبری و همینطور فوت ملکه اوبری هنگام زایمان را شاهد هستیم. در نهایت اوبرتا به خاطر علاقه به خوانندگی، قصد کناره‌گیری از سمت ملکه و واگذاری تاج و تخت به پسرش درک و همسر او اودت را دارد. در پایان داستان تلاش آن‌ها برای برگزاری یک جشن تاج‌گزاری باشکوه نشان داده می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Richard Rich/ ریچارد ریچ

نویسنده/ مترجم: Brian Nissen/ برایان نیسن

نام تهیه کننده: Jared F. Brown/ جارد اف براون

نام بازیگران: Fiona Dorn/ Lin Gallagher/ Nina Herzog/ Yuri Lowenthal/

فیونا دورن/ لین گالاگر/ نینا هرزوگ/ یوری لونتال

نام شخصیت ها:

اوبرتا: او زنی ساده و روستایی بود که به طور ناگهانی از طریق عمویش به سلطنت می‌رسد و ملکه سرزمین «چمبرگ» می‌شود. سال‌ها بعد از مرگ همسرش ماکسیمیلیان به خوانندگی روی می‌آورد و با نام مستعار «مادام لاکروا» به شهرت قابل توجهی دست می‌یابد. به خاطر علاقه به خوانندگی از تاج و تخت دست می‌کشد.

ماکسیمیلیان: او همسر اوبرتا است و از طریق او به پادشاهی می‌رسد. ماکسیمیلیان شخصیتی مهربان و متواضع دارد.

اوبری: او همسر پادشاه ویلیام و مادر اودت است، همچنین او صمیمی‌ترین دوست اوبرتا محسوب می‌شود.

ویلیام: او همسر اوبری و پدر اودت است. بعد از فوت همسرش، او و اوبرتا سرزمین‌هایشان را با ازدواج فرزندانشان درک و اودت متحد می‌کنند.

درک: او فرزند اوبرتا و ماکسیمیلیان و همینطور پادشاه آینده است.

اودت: او دختر ویلیام و اوبری است و با شاهزاده درک ازدواج می‌کند. اودت شخصیتی مهربان، ظریف و ملایم دارد.

ملکه ویکسوم: اصلی‌ترین شخصیت منفی که همیشه دوست دارد در مرکز توجه قرار گیرد.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Nest Family Entertainment/ Streetlight Animation

مخاطب اثر: کودک/ نوجوان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پرنسس قو: تولد یک افسانه

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!