• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن پاندا کونگ فوکار: شوالیه اژدها ( Kung Fu Panda: The Dragon Knight)

author-img

توسط : پریسا فرج پور ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

7694 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
سریال انیمیشنی در ژانر ماجراجویی و اکشن در یازده قسمت است که در سال 2020 پخش شده است. شخصیت اول این سریال پاندای مشهوری به نام پو است. در این سریال پو به همراه یک خرس شوالیه به نام لوثرا که اهل انگلستان است، تلاش می کند تا با دو راسو جادوگر که قصد دارند چهار سلاح افسانه‌ای را به دست آورند تا دنیا را نابود کنند، به مبارزه و مقابله روی آورند.

ژانر : اکشن ماجراجویی

سال 2020 11 قسمتِ 24 دقیقه ای جزئیات کامل اثر
19 مناسب خانواده 13 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

ژانر این اثر ماجراجویی و اکشن است. پو، شخصیتی آشنا برای کودکان است و چون کودک با شخصیتی اصلی آشنایی دارد، می تواند با جریان داستان به راحتی همراه شود. پو در عین آنکه پاندایی مهربان است و به سایر حیوانات کمک می‌کند و از آن‌ها محافظت می‌کند اما برخی کارها و موفقیت‌هایش برحسب اتفاق و بدون هیچ تلاشی از سوی اوست که نیاز است این مسئله توسط والدین برای کودکان توضیح داده شود. در این انیمیشن پو به بیان افسانه و اسطوره‌ها فرهنگ چین می‌پردازد و لوثرا که یک خرس انگلیسی است نیز به بیان افسانه ها انگلیسی می‌پردازد و از این طریق بخشی از فرهنگ این دو کشور به نمایش گذاشته می‌شود و البته نمایش داده می شود که ممکن است پو و لوثرا از نظر فرهنگی باهم متفاوت‌اند اما در نهایت هدف هردو از بین بردن شرارت و جلوگیری از نابودی جهان است. تاکید بر روابطه خوب میان اعضا خانواده نیز تا حدودی در این اثر قابل مشاهده است، مثلا پدر پو همیشه از او حمایت می کند و یا رابطه لوثرا با برادرش بسیار خوب است و چون برادرش توسط راسوها شرور کشته می‌شود، بسیار تلاش می‌کند تا به مقام شوالیه برسد و آنها را دستگیر کند. از نکات حائز اهمیت این اثر تاکید بر اهمیت دوستی و همکاری است که در ابتدا لوثرا روحیه بسیار جدی دارد و معتقد است همواره هدفش مهم‌تر از اموری مانند دوستی است اما به مرور در می‌یابد که دوستی اهمیت زیادی دارد و حتی می تواند باعث موفقیت و رسیدن او به اهدافش نیز بشود به عنوان مثال هرگاه پو و لوثرا در مقابل دشمنانشان باهم همکاری می‌کنند، پیروز می‌شوند و در نهایت نیز هردو از دوستی باهم احساس خوبی دارند.     خلاصه: شخصیت‌های اصلی این اثر پو و لوثرا هستند و هدف‌شان این است که دو راسو شرور را دستگیر کنند و از نابودی جهان و مردم توسط این دو شرور جلوگیری کنند. میزان ترس و خشونت اثر بسیار اندک است و لوثرا به مرور به اهمیت دوستی پی می‌برد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

شیوه روایت داستان به گونه ای است که پو به بیان افسانه چهارسلاح و تاریخ چین می‌پردازد و لوثرا نیز به بیان تاریخ شوالیه ها انگلیسی می‌پردازد و فرصت خوبی فراهم می‌شود تا والدین درباره تفاوت ها فرهنگی و اهمیت توجه به تاریخ و فرهنگ با فرزندان خود صحبت کنند. در بخشی از این اثر، علت جداشدن قاره‌ها و قرار گرفتن آنها در موقعیت فعلی را ناشی از عملکرد 4 سلاح افسانه‌ای چین معرفی می‌کنند و لازم است که با کودکان به تناسب سن آنها درباره علت حقیقی این امر صحبت شود. از مهم‌ترین مواردی که لازم است والدین با فرزندان خود صحبت کنند، مسئله دوستی و اهمیت آن است در قسمت ها اولیه لوثرا رسیدن به اهداف خود را مهم‌تر از دوستی با پو می‌داند ولی به مرور نظرش تغییر می‌کند، به عنوان مثال والدین می توانند از فرزندان خود بپرسند اگر تو جای لوثرا رو بودی چه طور برخورد می کردی؟ /  اگر جای پو بودی، تو هم تلاش می کردی با لوثرا دوست شوی و به او کمک بدهی؟ از آنجا که کودکان در 6 سالگی به صورت دقیق توانایی تمیز میان خوب و بد را ندارند، می توان با آنها درباره اینکه شرور بودن و مهربان بودن چه قدر باهم تفاوت دارد نیز صحبت کرد و سوالاتی مانند اینکه دوست داشتی مانند پو و لوثرا باشی یا مانند دو راسو شرور؟ از انها پرسید، البته خوب و بد بودن در این اثر بسیار روشن و واضح است و کودکان به خوبی متوجه تفاوت ها شخصیت ها منفی با شخصیت ها مثبت می شوند.

خلاصه: درباره اهمیت فرهنگ و تاریخ، روند علمی تقسیم قاره ها، اهمیت دوستی و اهمیت مقابله با شرارت با فرزندان خود صحبت کنید.

داستان اثر

در این سریال، پو، پاندایی کونگ فوکار و شخصیت اصلی داستان است. در ابتدا او تصمیم می‌گیرد جهت خوردن خوراکی‌های مختلف به مناطقی از چین سفر کند و ساکنان این مناطق نیز او را جنگجو اژدها می‌دانند و علاقه بسیاری به او دارند. در یکی از زوستا‌هایی که پو برای خوردن غذا به آن سفر کرده است، دستکشی افسانه‌ای وجود دارد که قدرت تخریب زیادی دارد و دو راسو شرور تلاش می‌کنند تا آن را به دست آورند و پو به صورت اتفاقی موجب می‌شود که آن دستکش به دست راسوها بیافتد و موجب تخریب شدن روستا می‌شود و اهالی آن روستا به شدت از او ناراحت شده و پادشاه نیز لقب جنگجو اژدها را از پو می گیرد. پو که بسیار ناراحت است، به دنبال راهکاری است تا بتواند مجدد جایگاه خودش را میان مردم به دست آورد که در این هنگام با لوثرا آشنا می‌شود که یک خرس شوالیه اهل انگلستان است و برای دستگیری دو راسو شرور به چین آمده است. پو با زحمات فراوان لوثرا را راضی می‌کند تا او را در دستگیری دو راسو همراهی کند و لوثرا که خرسی بسیار جدی است نیز می‌پذیرد. به مرور رابطه‌ای دوستانه میان پو و لوثرا شکل می‌گیرد و پو متوجه می‌شود که دو راسو شرور، برادر لوثرا را کشته‌اند و می‌خواهند با تصاحب چهار سلاح افسانه‌ای تمام دنیا را نابود کنند. در ضمن این داستان افسانه‌هایی از انگلستان و چین نیز مطرح می شود و در نهایت با وجود تلاش‌های فراوان پو و لوثرا، دو راسو شرور موفق به فرار از چین می‌شوند و پو به همراه لوثرا و پدرش که حامی همیشگی اوست تصمیم می گیرند به دنبال آن‌ها بروند.

جزئیات اثر

کارگردان: شانت نیگاگسون

نویسنده: Peter Hastingst, Ben Mekler   / پیتر هسینگست، بن مکلیر

نام تهیه کننده: ملیسا کاب Melissa Cobb

نام بازیگران: Jack Black،James Hong،Rita Ora / جک بلک، جیمز هانگ، ریتا اورا

نام شخصیت ها:

پو: پاندای کونگ فوکاری است که پیش از این نیز چند فیلم سینمایی با محوریت شخصیت او ساخته شده است.

 

لوثرا: یک خرس شوالیه و اهل انگلستان است که در این سریال تلاش می کند تا دو راسو شرور را از بین ببرد.

کلاوس و وروکا: دو راسو جادوگر که با یکدیگر خواهر و برادر هستند و قصد دارند چهار سلاح باستانی را به دست آورند تا جهان را نابود کنند.

 

کشور سازنده:آمریکا

کمپانی سازنده: نتفلیکس

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : به تو چه ناشناس

۱۰ اسفند ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

خیلی خوب بود شخصیت عالی طنز عالی و مناسب داستان عالی و جدید و بین انیمیشن های سریالی ۲۰۲۰ یکی از بهترین ها به شمار می رود و در اخر خیلی خیلی عالی ❤️

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پاندا کونگ فوکار: شوالیه اژدها

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!