• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن پاندای کونگ‌فوکار افسانه‌های شگفت‌انگیز (Legends of Awesomeness Kung Fu Pand )

author-img

توسط : فرناز بنانی ارزیاب کدومو

2 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

16917 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +

پاندای کونگ فوکار داستان پاندای تن پروری به نام پو است که اتفاقی وارد مدرسه بزرگ هنرهای رزمی شده و به لطف استاد پیر و خردمندش با تلاش بسیار به جنگجوی اژدها تبدیل شده است. او حالا در قصر یشم در کنار سایر مبارزان مهارت های خود را تقویت می‌کند. کسب لقب جنگجوی اژدها و مهارت کونگ فو باعث شده که او به شخصیتی خودساخته و توانمند تبدیل شود. این اثر در ژانر کمدی ماجراجویی و اکشن ، توصیفی از اهمیت تلاش برای رسیدن به موفقیت و لزوم باور داشتن به توانمندی های فردی است.

ژانر : اکشن کمدی ماجراجویی

سال 2011 78 قسمت 25 دقیقه ای ( سه فصل) جزئیات کامل اثر
2 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

پاندای کونگ فو کار انیمیشنی است که در چندین سری تولید و پخش شد و افسانه های شگفت انگیز سری دیگری از این مجموعه انیمیشنی است که همچنان در ژانر کمدی، فانتزی، اکشن به نمایش در آمده است. این مجموعه از پاندای کونگ فوکار همانند سابق تاکید بسیاری بر لزوم تلاش، اتحاد، هماهنگی، احترام و نیز تسلیم نشدن در برابر ظلم ها و مشکلات را دارد.

جهان این انیمیشن بر اساس یک دنیای سراسر پر شده از کونگ فو ساخته شده است. و کلیه اتفاقاتی که در این اثر رخ میدهند جنبه ای فانتزی و کمدی از هنرهای رزمی را دارند. بنابر همین امر، کودکان تمایل بسیار زیادی به انجام حرکات نمایشی رایج در انیمیشن را پیدا می‌کنند. باید توجه اکید داشته باشید که برای فرزندتان درباره جهان ساختگی قصه توضیح بدهید و به او گوشزد کنید که اتفاقاتی که در انیمیشن رخ می‌دهند و یا رفتارهای مبارزانه پو و سایر شخصیت ها، در جهان واقعی امکان پذیر نیست و هیچکس نمی‌تواند بدون آموزش اصولی و بدون داشتن مربی ورزشی، فنون خطرناک کونگ فو را خودسرانه اجرا کند.

پو یک شخصیت دوستدار خانواده است. او به دوستانش نیز مانند اعضای خانواده اش نگاه می‌کند و برای پدرش ارزش و احترام زیادی قائل است. او پس از اینکه جنگجوی اژدها می‌شود نیز کمک کردن به پدرش را متوقف نمی‌کند. برای فرزندتان در خصوص اهمیت توجه و احترام به والدین و نیز ارزش دوستی و رفاقت صحبت کنید.

پو در ابتدا یک پاندای تن پرور بود اما با تلاش خود توانست ابعاد دیگری از شخصیتش را بازسازی کند.

دوستان پو هرگز به او حسادت نمی‌کنند و تلاش نمی‌کنند که جایگاه او را غصب کنند. فرزند شما باید بداند که هرکسی به میزان تلاشی که می‌کند لایق رتبه و جایگاه است و او تنها باید خودش را با خودش مقایسه کند و نه دیگران. و برای رسیدن به بهترین نمونه از خودش تلاش کند و هرگز تسلیم موانع نشود.

داستان پاندای کونگ فو کار سراسر بر اساس حوادث، اتفاق، تصادف و اصطلاحاٌ شانس پیش میرود. برای فرزندتان در این خصوص توضیح بدهید که در جهان حقیقی چیزی به نام شانس وجود ندارد. هر اتفاقی که برای انسان و سایر مخلوقات رخ می‌دهد در حیطه قدرت و اراده خداوند است. اما اگر کسی در راه رسیدن  به اهدافش بدون هیچ تلاش و کوششی از خداوند کمک بخواهد، در واقع با تنبلی خود خداوند را به سخره گرفته که در این صورت هرگز موفق نمی شود.

پو در این سلسله داستان ها یاد می‌گیرد که هرگز به دشمنی که یک بار امتحانش را پس داده و مردود شده، دوباره اعتماد نکند. برای فرزندتان در خصوص لزوم دقت در اعتماد صحبت کنید. اعتماد ذاتاً امر پسندیده و مثبتی است. اما اگر در رابطه با اشخاص منفی و اشخاصی که یک بار و یا حتی چندین بار امتحان خود را پس داده اند و در آن مردود شده اند، اتفاق بیفتد عواقب جبران ناپذیری به همراه دارد.

مسئله جادو و جادوگری نیز در این انیمیشن همانند بسیاری دیگر از انیمیشن ها به چشم می‌خورد. برای فرزندتان در این باره صحبت کنید که فعالیت های جادوگرانه در دنیای واقعی نمود حقیقی ندارند و صرفاٌ مسائلی هستند که میتوانند تنها در حین تماشای انیمیشن ها سرگرم کننده باشند و نباید جدی گرفته شوند.

خلاصه: پو می‌توانست به تن پروری خود ادامه بدهد و سختی های راه کونگ فو را رها کند. اما آرزوی جنگجوی اژدها شدن برای او ارزشمندتر از زندگی یکنواخت و خسته کننده سابق بود. به همین خاطر در این مسیر تلاش کرد و به موفقیت رسید. پو تلاش میکند خوب باشد. او برای دوستانش بهترین دوست، برای پدرش بهترین پسر و برای استادش بهترین شاگرد است.

 

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چه چیزی باعث شد که پو از یک پاندای تنبل و تن پرور، به یک رزمی کار حرفه ای تبدیل شود؟

اگر پنج آتشین وجود نداشتند آیا پو می توانست به تنهایی به تمام دشمنان و حوادث غلبه کند؟

بارزترین ویژگی های شخصیتی پو چه ویژگی هایی هستند؟

وجود یک پرنده، یک ببر، یک میمون، یک حشره، یک مار افعی ، یک موش و یک خرس پاندا در کنار یکدیگر می تواند بیانگر گستره صلح در ذهنیت فرزند شما باشد؟ یا تنها یک رفاقت فانتزی را برای او تداعی میکند؟

خلاصه: آیا جهان ما انسانها برای مبارزه با ستمگران و دشمنان، به یک پاندای کونگ فوکار احتیاج دارد؟!

داستان اثر

پو پاندای تن پروری بود که به طور اتفاقی وارد دنیای هنرهای رزمی و کونگ فو شد و به انتخاب استاد بزرگی به نام اوگ وی درآمد و سپس با تلاش و کوشش بسیار به جنگجوی اژدها تبدیل شد. او حالا در قصر یشم در کنار گروه پنج آتشین و استاد شیفو مانده است و وظیفه او تقویت مهارت های رزمی و نیز مبارزه با اشرار و دشمنان است. گروه پنج آتشین را 5 کونگ فو کار ماهر تشکیل می‌دهند که شامل یک ببر ماده، یک حشره، یک میمون، یک مار افعی و یک لک لک هستند. در افسانه های شگفت انگیز، هر قسمت بیان کننده یک درس است. پو اغلب با اعتماد کردن به افراد مختلف به دردسر می افتد و روحیه لطیف و مهربان او دائماً باعث می‌شود از افرادی که خودشان را به عنوان دوست معرفی می کنند ضربه بخورد. پو در همه مبارزاتش در نهایت پیروز می‌شود اما هربار با اتفاقاتی که رخ می‌دهد عبرتهای بزرگ می‌گیرد. دوستان او نیز به عنوان پنج آتشین در طی مبارزات متعدد در کنار او حضور دارند. حالا که پو به عنوان جنگجوی اژدها در بین همه اهالی دره صلح شناخته شده و طرفدارانی نیز پیدا کرده است، مسئولیتش در قبال محافظت از دره صلح سنگین تر شده و باید بیشتر از قبل مراقب رفتارها و کنش های خود باشد.

جزئیات اثر

کارگردان: Michael Mullen / Gabe Swarr

نویسنده: Doug Lengdale / Peter Hastings

تهیه کننده: Andrew Huebner

بازیگران: Mick Wingert / Fred Tatasciore /

Kari Wahlgren

شخصیت‌ها:

پو : پاندایی که عاشق کونگ فو است و با تلاش و پشتکار توانست به جنگجوی اژدها تبدیل شود. او حالا در قصر یشم در کنار پنج آتشین زندگی می‌کند و برای کسب مهارت های رزمی و اخلاقی بیشتر آموزش می بیند. او موظف است به عنوان جنگجوی اژدها از دره صلح محافظت کند.

شیفو : استاد پو و جانشین اوگ وی است که وظیفه آموزش پو و پنج آتشین را به عهده دارد. او علاوه بر کونگ فو، درس های اخلاقی زیادی به شاگردانش می دهد.

ببری : یکی از اعضای پنج آتشین. او یک ببر ماده است. او محتاط، محافظه کار و مغرور است.

دائودای: یک کرگدن است که سال‌ها پیش توسط اوگ وی از قصر اخراج شده و حالا دائما در پی انتقام از شیفو است و آرزو دارد روزی بر قصر یشم حکمرانی کند. او ناعادلانه با ابزار صنعتی مبارزه می‌کند و در کونگ فو مهارت و استعدادی ندارد.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: DreamWorks Animation

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد پاندای کونگ‌فوکار افسانه‌های شگفت‌انگیز

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!