• امروز : 9 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن ومپیرینا (خون‌آشام کوچولو) (Vampirina)

author-img

توسط : یاسمن گودرزی ارزیاب کدومو

8 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2652 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

ومپیرینا به همراه پدر و مادرش به شهر انسان‌ها مهاجرت می‌کند. اولین چالشی که آن‌ها دارند، ارتباط گرفتن با آدم‌هاست. زیرا این خانواده خون‌آشام هستند و انسان‌ها از خون‌آشامان می‌ترسند. پنهان‌کاری و دروغ گفتن به دیگران مسئله‌ای است که شما در قسمت‌های اول این اثر شاهد آن خواهید بود. این محصول کودکانه کمی چاشنی وحشت به همراه دارد. اگر فرزند شما شخصیت مضطرب و ترسویی ندارد، این انیمیشن می‌تواند برایش جالب و هیجان انگیز باشد.

ژانر : ترسناک کمدی

سال 2017 فصل اول – 50 قسمت – هر قسمت 12 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 11 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

به او بگویید مفاهیمی مانند خون‌آشام، گرگینه و هیولا اصلا وجود ندارد و این‌ها تنها در داستان‌ها و قصه‌های ترسناک هستند. پاپی، پسر کوچکی است که در این انیمیشن مدام تلفن همراهش در دستش است و دوست دارد برای صفحه‌ی مجازی‌اش فیلم و عکس بگیرد. نیازی نیست این مفاهیم در ذهن کودکان ما نقش ببندد. استفاده از الفاظی مانند فالور، لایک، بازدید و... ممکن است احساس نیاز در مخاطب کودک به وجود بیاورد که او هم حتما باید صفحه‌ی مجازی داشته باشد. به او بگویید که پاپی مانند دوستانش از چیزی لذت نمی‌برد و مدام در حال عکس گرفتن است. این مسئله حتی باعث می‌شود گاهی دوستانش از او بترسند و خیلی چیزها را به او نگویند.

خلاصه: درباره‌ی خیالی بودن وجود هیولاها با فرزند خود صحبت کنید. به او بگویید تلفن همراه و عکاسی مداوم از همه چیز باعث می‌شود آدم نتواند واقعا لذت ببرد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چرا ومپیرینا می‌ترسید دوست پیدا کند؟

دوست خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

به نظر تو آیا هیولاها وجود دارند؟

آیا باید به هرکسی که متفاوت با ماست اعتماد کرد و دوست شد؟

خلاصه: ومپیرینا چگونه دوست پیدا کرد؟ دوستان او چه ویژگی‌هایی داشتند؟

داستان اثر

ومپیرینا که به اختصار وی هم خطاب می‌شود، دختر کوچک یک خانواده‌ی خون‌آشام است. او به همراه پدر و مادرش به پنسیلوانیا که شهر انسان‌هاست مهاجرت می‌کند. وی سعی دارد با بچه‌های انسان‌ها دوست شود و با آن‌ها ارتباط بگیرد اما ظاهر و سبک زندگی عجیب و کمی ترسناک وی، باعث می‌شود در ابتدا دوستانش از او بترسند. در قسمت‌های بعد این انیمیشن، وی با بچه‌های دیگر ارتباط می‌گیرد و داستان‌های مختلفی در هر قسمت اتفاق می‌افتد.

جزئیات اثر

کارگردان: Chris Nee

نویسنده: Anne Marie

تهیه کننده: Erik Vignau

بازیگران: Isabella Crovetti / Lauren Graham / James Van Der Beek

شخصیت‌ها

ومپیرینا: او دختر خون‌آشامی است که وی هم خطاب می‌شود. وی به همراه خانواده‌اش به شهر پنسیلوانیا مهاجرت می‌کند و سعی دارد با کودکانی که انسان هستند ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها دوست شود.

اُکسانا و بوریس: آن‌ها مادر و پدر وی هستند و سعی دارند به دخترشان یاد بدهند که چگونه ارتباط خوبی با دیگران برقرار کند.

ادگار: دوست جدید وی هست و اولین کسی است که به خون آشام بودن وی پی می‌برد.

کشور سازنده: ایرلند / ایالات متحده آمریکا

کمپانی سازنده: Brown Bag Films

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حسام زمانی مقدم دولو

۱۰ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 11 +

..

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ومپیرینا (خون‌آشام کوچولو)

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!