• امروز : 11 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن وقت ماجراجویی: سرزمین‌های دوردست (وقت ماجراجویی: سرزمین‌های دوردست )

author-img

توسط : ریحانه علیپور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4276 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این مجموعه در سال 2020 و در چهار قسمت ساخته شده است. هر قسمت داستان جدیدی را روایت می‌کند. از ماجراهای یک ربات در کهکشان‌های دور گرفته تا نجات مردم شهر شیشه‌ای از دست اژدها با کمک دختری به نام «مارسلین». آخرین قسمت هم درمورد دیدار دوباره‌ی «جیک» و «فین» است. این سریال در ادامه‌ی مجموعه تلویزیونی «وقت ماجراجویی» ساخته شده و می‌تواند برای کودکان و نوجوانان سرگرم‌کننده باشد.

ژانر : ماجراجویی

سال 2020 چهار قسمت 42دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
14 مناسب خانواده 15 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 6 +
بر اساس 3 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این مجموعه‌ی چهار قسمتی در ادامه‌ی سریال کارتونی «وقت ماجراجویی» ساخته شده. بعضی شخصیت‌ها از این سریال و برخی شخصیت‌ها جدید هستند. درکل محتوای داستان برای کودکان و نوجوانان مناسب است.

در هر قسمت از سریال، حوادثی رخ می‌دهد و شخصیت‌ها با همکاری برای نجات همدیگر تلاش می‌کنند. داستان درون‌مایه‌ی طنز دارد و به‌همین‌دلیل، تأثیر خشونت‌ها و حوادث نگران‌کننده‌ای که در برخی صحنه‌ها اتفاق می‌افتد کم است.

خشونت‌ها حالت فانتزی دارد. بااین‌وجود، امکان دارد برخی صحنه‌ها و حوادث برای مخاطب کودک یا نوجوان ترسناک به نظر برسد.

چهره‌ی ترسناک گرگ و حمله‌ی او به مادر مارسلین، تنهاشدن مارسلین در کودکی و حمله‌ی اژدها برخی از صحنه‌های ترسناک در این سریال است.

کمک‌کردن به دیگران، محبت و دوستی، حسودی‌نکردن و تحقیرنکردن مردم به‌خاطر عیب‌هایشان از جمله نکات مثبت داستان بود.

خلاصه: درکل این مجموعه برای کودکان سرگرم‌کننده است و اکثر صحنه‌های خشن و ترسناک به‌صورت فانتزی و طنز است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چرا مارسلین و آدامسی از موفقیت یکدیگر ناراحت می‌شدند؟ کدام یک بالاخره توانست قهرمان شود؟

مردم شهر شیشه‌ای خودشان کلّی شکستگی و ترک روی بدنشان بود که مخفی کرده بودند. بااین‌حال پسر شیشه‌ای را به‌خاطر یک ترک روی سرش تحقیر می‌کردند. آیا تابه‌حال در میان دوستان و همسالان، چنین اتفاقی پیش آمده و کسی را به‌خاطر یک عیب ظاهری مسخره کرده‌اند؟ مطمئناً کسی که توسط دیگران تحقیر می‌شود مثل پسر شیشه‌ای ناراحت و اذیت می‌شود.

خلاصه: می‌توانید درمورد رفتار مارسلین و آدامسی با همدیگر و مسخره‌کردن پسر شیشه‌ای توسط مردم با فرزند خود صحبت کنید.

داستان اثر

این مجموعه چهار قسمت دارد که در هر قسمت داستان‌های متفاوتی را روایت می‌کند. قسمت اول درمورد یک ربات کوچک و بامزه به نام «بیمو» است. او همواره برای کمک به دیگران تلاش می‌کند. زمانی‌که داخل یک سفینه‌ی فضایی درحال سفر است با یک شیء کروی و سبزرنگ روبه‌رو می‌شود و آن را زیتون می‌نامد. زیتون خیلی ناگهانی سفینه‌ی بیمو را به یک دریفت منتقل می‌کند. در این دریفت یک ایستگاه فضایی وجود دارد که توسط شخصی به نام «هیوگو» اداره می‌شود. هیوگو برخلاف ظاهرش، فردی بسیار خطرناک است. بیمو همراه با دوست جدیدش خرگوش (وای‌پنج)، برای مقابله با هیوگو وارد ماجراهایی می‌شوند.

قسمت دوم نیز درمورد اتفاقاتی است که در شهر شیشه‌ای می‌افتد. در شهر شیشه‌ای اژدهایی که سال‌ها در غل‌وزنجیر بود توسط یک پسر شیشه‌ای آزاد شده است. پسرک برای نجات مردم از دختری به نام مارسلین کمک می‌گیرد. او نیمه‌انسان و نیمه‌هیولاست و برای نجات افراد شهر شیشه‌ای همراه با دوستش، «آدامسی»، وارد ماجراهایی می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: Adam Muto, Pendleton Ward

نویسنده: Adam Muto, Pendleton Ward

تهیه‌کننده: Adam Muto, Pendleton Ward

بازیگران: John DiMaggio, Jeremy Shada, Michelle Wong

شخصیت‌ها:

بیمو :(BMO) ربات کوچکی که قلب دارد، او بسیار مهربان و ساده است. بیمو درحال سفر در فضا بود که به‌طور اتفاقی وارد یک دریفت شده و با یک خرگوش دوست می‌شود.

وای پنج (Y5): یک خرگوش مهربان که دوست بیمو است. او در یک سیاره‌ی دور زندگی می‌کند.

هیوگو: او یک انسان بود که پس از جنگ‌های زمینی و نابودشدن نیمی از زمین به یک سیاره‌ی دور رفت. او DNA خود را با استفاده از مواد ژنتیکی بیگانگان هک می‌کند. او مخترع و رئیس ایستگاه فضایی دریفت است و از بیمو می‌خواهد از داخل یک جنگل وحشتناک، یک کریستال را پیدا کند. بعداً معلوم می‌شود این وسیله‌ای است که به وی اجازه می‌دهد دریفت را ترک کند و هیوگو این دستگاه را با بهره‌برداری از منابع موجود در ایستگاه فضایی ایجاد کرده است.

مارسلین: پدر او یک هیولا بود و مارسلین یک نیمه‌انسان است که از قدرت‌های استثنائی برخوردار است. او با کمک دوستش، آدامسی، توانست اژدها را رام کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Cartoon Network Studios

مخاطب اثر: کودک، نوجوان

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : PARHAM PARHAM PIKSAR X

۲۶ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

فقط میتونم بگم شاهکار نمره من ۱۰/۱۰

بزرگسال

توسط : امیر محمد قرقچی

۲۷ خرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 7 +

من که عاشق وقت ماجراجویی هستم

بزرگسال

توسط : سعید سرخ پور

۱۱ دی ۱۴۰۰

مناسب سن 5 +

به نظر من به عنوان یک محقق در زمینه روانشناسی این مجموعه در اثر مصرف مواد توهم زا مثل ال اس دیLSD یا ماریجوانا خلق شده است و میتواند اثرات بسبار مخربی بر روح و روان کودکان داشته باشد .

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد وقت ماجراجویی: سرزمین‌های دوردست

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!