• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن هیولای شیرین من (My Sweet Monster)

author-img

توسط : مهسا خاکپور ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3337 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 13 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
در سرزمین ربات‌ها و حیوانات سخن‌گو، تولد 16 سالگی شاهزاده باربارا است اما پادشاه نمی‌خواهد باور کند که دخترش بزرگ شده است. یک مرد جوان از این موقعیت سواستفاده می‌کند و می‌خواهد به زور داماد پادشاه شود، اما باربارا با کمک هیولای جنگل نقشه‌ی او را نقش بر آب می‌کند. این انیمیشن خشونت و ناهنجاری شدیدی ندارد، اما به دلیل محتوای عاشقانه‌ی داستان توصیه می‌شود که به همراه والدین تماشا شود.

ژانر : ماجراجویی

سال 2021 98 دقیقه جزئیات کامل اثر
8 مناسب خانواده 5 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 4 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

باربارا، پرنسسی روسی است که تنها 16 سال دارد و به سبک انیمیشن‌های دیزنی دوست دارد با شاهزاده‌ای سوار بر اسب سفید ازدواج کند. او هر بار در مسیر ماجراجویی‌ها و دردسر‌هایی که می‌سازد، یا منتظر شاهزاده ادوارد است که او را نجات دهد یا هیولا او را نجات می‌دهد. اما در طول داستان متوجه می‌شود که پرنس ادواردی وجود ندارد و می‌فهمد زیادی در مورد آن خیال‌پردازی کرده است. او در نهایت عشق را در فردی پیدا می‌کند که با او خاطرات مشترک دارد و در سختی‌ها و چالش‌ها در کنارش بوده است. شما می‌توانید برای انتقال درست مفهوم عشق در سنین ابتدایی نوجوانی، با فرزند خود درباره‌ی دوستی‌ها و همدلی‌ها صحبت کنید تا ذهن فرزند شما منحصرا آن را در عشق میان دو جنس مخالف فرض نکند.

در ابتدای انیمیشن روابط پدر و دختری به نمایش گذاشته می‌شود. باربارا به شدت خیال‌پرداز است، اما پادشاه تنها با سرکوب‌کردن رویاهای دخترش می‌خواهد جلوی اشتباهات او را بگیرد و مدام باربارا را کنترل می‌کند. او حتی درباره‌ی لباس‌پوشیدن دخترش نیز تصمیم می‌گیرد. این انیمیشن به والدین این نکته را یادآوری می‌کند که عموماٌ بچه‌ها در سنین نوجوانی تلاش بسیاری برای مستقل‌شدن و اثبات خود به عنوان یک بزرگسال انجام می‌دهند. بهتر است برای محافظت از فرزندتان کنترل‌کردن و مداخلات مستقیم در تصمیم‌گیری‌های شخصی او را کنار بگذارید و اجازه دهید که برای علایق و مسائل شخصی‌اش تصمیم گرفتن را یاد بگیرد و شما تنها به‌عنوان یک راهنما و یک حامی در کنار او قرار بگیرید.

خلاصه: این اثر به سبک پرنسس‌های دیزنی ساخته شده است. موضوع مهم آن عشق، ازدواج و دغدغه‌های دوران نوجوانی است. این اثر می‌تواند بیشتر برای والدین الهام‌بخش باشد تا به‌جای مداخله و تصمیم‌گیری به آن‌ها یادآوری کند که به نوجوان خود برای پرداختن به علایق و سلایق خود فضا دهند و به‌عنوان یک حامی و هدایتگر در کنار او قرار بگیرند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اگر به جای باربارا بودید در جشن تولدش چه تصمیمی ‌می‌گرفتید؟

در مورد جوئیس با فرزند خود صحبت کنید. اگر در موقعیت‌های مشابه، کسی با تهدید بخواهد از شما چیزی بگیرد چه عکس‌العملی نشان می‌دهید؟ آیا می‌توانید آن را با پدر و مادر خود در میان بگذارید؟ چرا؟

پدر باربارا چطور می‌توانست به باربارا کمک کند؟ او چه اشتباهاتی را در ارتباط با فرزندش دارد؟

 اگر در سن باربارا بودید، دوست داشتید که مشغول چه کارهایی باشید؟

خلاصه:

به نظر تو یک دختر 16ساله به چه موضوعاتی می‌تواند فکر کند و خود را برای رسیدن به چه چیزهایی آماده کند؟

داستان اثر

 پادشاه باور نمی‌کند که دخترش باربارا دیگر بزرگ شده است. باربارا نیز از این موضوع ناراحت است و فکر می‌کند که پرنس ادوارد، که درباره‌ی او کتاب‌های زیادی نوشته شده است، می‌تواند او را نجات دهد. اما در روز تولد 16 سالگی‌اش پستچی برای او نامه‌ای می‌آورد و پرنسس را تهدید می‌کند و از او پول می‌خواهد. وقتی که پرنسس از دست او فرار می‌کند، مرد پستچی که جوئیس نام دارد در گشت و گذارش در کاخ شیشه‌ی آب حیات پادشاه را پیدا می‌کند و آن را می‌دزدد. او در ازای آن می‌خواهد داماد شاه شود. پادشاه مجبور می‌شود قبول کند ولی باربارا به جنگل فرار می‌کند. بعد از تعقیب و گریز هیولای جنگل به‌طور اتفاقی او را نجات می‌دهد.

جوئیس به کاخ برمی‌گردد و با آب حیات یک ارتش برای پیداکردن باربارا می‌سازد. باربارا به کمک هیولا به دنبال پرنس ادوارد می‌گردد. او در این سفر متوجه می‌شود که هیولای جنگل قبلا یک پسربچه بود که در جنگل‌ها گم شده است و مادر طبیعت او را نجات می‌دهد و به هیولایی تبدیل می‌کند تا از جنگل‌ها محافظت کند. در نهایت  باربارا می‌فهمد پرنس ادواردی وجود ندارد، بلکه یک نویسنده این شخصیت خیالی را ساخته است.

باربارا این بار به کمک هیولا می‌خواهد پادشاه را از دست جوئیس نجات دهد. جوئیس یک لشکر رباتی می‌سازد و به سمت چشمه‌ی حیات می‌رود تا تمام آب آن را استخراج کند. باربارا نمی‌تواند جلوی او را بگیرد و مادر طبیعت عصبانی می‌شود و تمام انرژی خود را پس می‌گیرد. باربارا که قلبش به کمک آب حیات کار می‌کند از کار می‌افتد، اما هیولا خواهش می‌کند که جان او را به جای باربارا بگیرد. هیولا تبدیل به سنگ می‌شود و موجودات دیگر از جمله باربارا زنده می‌مانند. باربارا همیشه به هیولای شیرین خود سر می‌زند و آن را شاهزاده‌ی واقعی خود می‌داند، تا اینکه بعد از سال‌ها مادر طبیعت هیولا را تبدیل به انسان می‌کند و با یکدیگر به خوبی خوشی زندگی می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: ویکتور گلوخوشین، ماکسیم ولکوفViktor Glukhushin ,Maksim Volkov/

نویسنده: الکساندر آرخیپوف، دیمیتری نووسلوف، ملانی سیمکا/ Aleksandr Arkhipov,Dmitriy Novoselov,Melanie Simka

نام تهیه کننده: گئورگی گیتس، سرگئی سلیانوف/ Georgi Gitis,Sergey Selyanov

نام بازیگران: لیوبوف آکسیونوا، الکسی چوماکوف، آلنا دولتسکایا/Lyubov Aksyonova, Aleksey Chumakov, Alena Doletskaya

نام شخصیت‌ها:

پرنسس باربار: دختری که می‌خواهد به پدرش اثبات کند دیگر بزرگ شده است.

پادشاه: مرد مهندسی که با استفاده از آب حیات ربات‌های بسیاری را ساخته است.

جوییس: مرد پستچ‍ی‌ای که می‌خواهد سرنوشتش را به زور عوض کند و در این راه از هیچ کاری فروگذاری نمی‌کند.

کشور سازنده: روسیه

کمپانی سازنده: CTB Film Company

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : سپهرطبری طبری

۴ خرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 4 +

قشنگ ولی کلیشه‌ای هست و قابل پیش‌بینی و بیشتر بچه ها جزوش میشن

بزرگسال

توسط : سپهرطبری طبری

۴ خرداد ۱۴۰۲

مناسب سن 4 +

قشنگ ولی کلیشه‌ای هست و قابل پیش‌بینی و بیشتر بچه ها جزوش میشن

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد هیولای شیرین من

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!