• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن هواپیماها: آتش و نجات ( planes: fire and rescue)

author-img

توسط : فاطمه جعفرپور ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

820 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

یک هواپیمای مسابقه‌ای به نام داستی برای بازشدن دوباره‌ی فرودگاهشان تصمیم می‌گیرد که یک آتش‌نشان شود. این اثر در ژانر ماجراجویی، به‌خوبی کار گروهی و همدلی بین دوستان را به کودکان منتقل می‌کند.

ژانر : ماجراجویی

سال 2014 83 دقیقه جزئیات کامل اثر
4 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

داستی به‌خاطر مشکل جعبه‌دنده‌اش، ابتدا دچار آسیب روحی می‌شود؛ چون دیگر نمی‌تواند به‌خوبی مسابقه بدهد. اما خیلی زود به خودش می‌آید و تصمیم می‌گیرد برای نجات فرودگاه و دوستانش یک آتش‌نشان شود. این ویژگی مثبت داستی است که توانست با تلاش بسیار خودش را با شرایط جدید سازگار کند و یک تصمیم درست و راهگشا بگیرد.

همدلی و همکاری در این اثر به‌درستی نشان داده می‌شود. دوستان داستی در روز سختی کنارش هستند و به او کمک می‌کنند. بلید به داستی می‌آموزد که چگونه یک آتش‌نشان خوب باشد. وقتی داستی خسته می‌شود بلید به او می‌گوید: «به‌جای اینکه امروز تسلیم بشی، به اونایی فکر کن که می‌تونی جونشون رو نجات بدی.» با توجه به این موضوع، والدین می‌توانند نقش معلّم و مربی خوب در شرایط سخت را برای کودکانشان توصیف کنند و به آن‌ها بگویند که چقدر توصیه‌های یک مربی دانا و باتجربه و گوش‌دادن به او می‌تواند برایشان راهگشا باشد.

خلاصه: تسلیم‌نشدن در هنگام سختی داستی را به یک آتش‌نشان خوب تبدیل می‌کند. دوستان و همکاران داستی او را در هدفش یاری می‌کنند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

 وقتی داستی فهمید جعبه‌دنده‌اش آسیب دیده، چه واکنش‌های دیگری می‌توانست از خود بُروز دهد؟

دوستان و فرمانده داستی در موفقیت او چه نقشی داشتند؟

درباره‌ی ویژگی‌هایی که باعث می‌شد سرپرست اقامتگاه به یک ماشین منفور تبدیل شود با فرزند خود گفت‌وگو کنید.

می‌توانید با فرزندان خود درباره‌ی مدل‌های مختلف هواپیما و کارهایی که هرکدام می‌توانند انجام بدهند گفت‌وگو کنید.

خلاصه: با فرزندان خود درباره‌ی راه‌های دیگری که داستی درمقابل مشکلاتش می‌توانست انتخاب کند صحبت کنید. نقش دوستان داستی و فرماندهش در موفقیت او چه بود؟

داستان اثر

داستی یک هواپیمای مسابقه‌ای است که در مسابقات رد بلدزر نفر اول می‌شود. یک روز داستی در تمریناتی که با دوستانش انجام می‌داد دچار نقص می‌شود. داتی، تعمیرکار فرودگاه، او را معاینه می‌کند و به او می‌گوید که جعبه‌دنده‌اش آسیب دیده و دیگر نباید مانند قبل به خودش فشار بیاورد. ازطرفی‌دیگر، جعبه‌دنده‌ی او دیگر تولید نمی‌شود. ولی داتی برای پیداکردن آن همه‌ی تلاشش را می‌کند.

داستی که شرایط جدیدش را نمی‌پذیرد، مدام به خودش فشار می‌آورد و با سرعت بالا پرواز می‌کند. در طی یکی از این پروازها او تصادف می‌کند و باعث آتش‌سوزی می‌شود. هواپیماها با تلاش و همکاری یکدیگر آتش را خاموش می‌کنند. میدی، آتش‌نشان فرودگاه که دیگر پیر شده است، نتوانست در مهار آتش با سرعت و دقت عمل کند. به‌خاطرهمین، مسئولان فرودگاه‌ها تصمیم می‌گیرند فرودگاه آن‌ها را تعطیل کنند.

داستی که دوستانش را بابت این موضوع ناراحت می‌بیند، تصمیم می‌گیرد آتش‌نشان شود و به میدی کمک کند. داستی در دوره‌های آتش‌نشانی شرکت می‌کند. بلید، فرمانده هواپیماهای آتش‌نشان، به‌خوبی به داستی آموزش می‌دهد.

داستی به‌خاطر گوش‌نکردن به حرف بلید و فشارآوردن به جعبه‌دنده‌اش در یک عملیات تصادف شدیدی می‌کند، اما مارویِ تعمیرکار او را به‌خوبی تعمیر می‌کند و جعبه‌دنده‌اش را از نو می‌سازد. داستی مدرک آتش‌نشانی‌اش را می‌گیرد و دوباره فرودگاهشان باز می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: روبرتز گناوی/ Roberts Gannaway

نویسنده: روبرتز گناوی/ Roberts Gannaway

تهیه کننده: فرل بارون Ferrell Barron /

بازیگران: اد هریس، دن کوک، کارتیس آرمسترانگ Ed Harris, Dane Cook , Curtis Armstrong

شخصیت‌ها:

داستی: یک هواپیمای مسابقه‌ای بسیار موفق است که به‌خاطر فرودگاه و دوستانش تصمیم می‌گیرد آتش‌نشان شود.

داتی: یک تعمیرکار حرفه‌ای و دلسوز است که هواپیماها را تعمیر می‌کند.

بلید: او فرمانده هواپیماها در بخش آتش‌نشانی است که جان انسان‌ها و جنگل‌های زیادی را نجات داده است.

میدی: آتش‌نشان پیر فرودگاه است.

 

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Disneytoon Studios،Walt Disney Pictures

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد هواپیماها: آتش و نجات

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!