• امروز : 31 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن هرج‌ومرج فضایی ۲ (Space Jam: A New Legacy)

author-img

توسط : مریم رضایی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

6693 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن فانتزی «هرج‌ومرج فضایی 2» داستانی شبیه به قسمت قبلی آن دارد که با درخشش «مایکل جوردن» ساخته شده بود. در این قسمت، مشکلاتی سر راه ستاره‌ی معاصر بسکتبال، «لبران جیمز»، قرار می‌گیرد و او باید برای نجات خانواده و همشهریانش با یک الگوریتم بدجنس و گروه عجیبش مسابقه دهد.

ژانر : کمدی

سال 2011 113 دقیقه جزئیات کامل اثر
22 مناسب خانواده 14 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 7 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

لازم است درباره کلیت داستان، استعداد و ویژگی‌های شخصی فرزندتان به طور روشن با او صحبت کنید و راه آینده را برایش روشن کنید. نظر فرزندتان درباره رفتار دام با پدرش را جویا شوید و رفتارهای متفاوتی که ممکن بود در این موقعیت رخ دهد را برایش شرح دهید و درباره آن صحبت کنید. دام در این انیمیشن، راه‌های مناسبی را برای فهماندن علایق خود به والدینش انتخاب می‌کند و چون کودکان در سنی هستند که از شخصیت‌های انیمیشن الگوبرداری می‌کنند ضمن تمجید از رفتار دام، فرزندتان را با آوردن دلیل به انجام رفتارهای عاقلانه و صبورانه دعوت کنید و عواقب رفتارهای نسنجیده را به او یادآور شوید تا بتواند در آرامش از علاقه‌های خود دفاع کند و اگر کودک رفتاری خوبی را طبق پیام‌های مثبت فیلم انجام داد او را تشویق کنید تا آن رفتار در او نهادینه شود.

خلاصه: این انیمیشن درباره استعدادهای مختلف و پرورش آن است پس درباره تصمیم‌گیری و روش صحیح ابراز نظرات با فرزندتان صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

 با فرزندتان درباره استعداها و توانایی‌هایش صحبت کنید. سعی کنید با اشاره به ویژگی‌های درونی‌اش او را درباره شناخت بیشتر خود ترغیب کنید. از او بخواهید تا در مورد علاقه‌مندی‌های خود صحبت کند. از او بپرسید که چه شغلی را برای آینده خود در نظر دارد؟ درباره جواب او با یکدیگر صحبت کنید. از او بخواهید تا خودش را در موقعیت دام تصور کند و بگوید اگر به جای او بود به علاقه پدرش توجه می‌کرد یا علاقه خودش؟ و اگر راه دوم را انتخاب می‌کرد چگونه با والدینش آن را درمیان می‌گذاشت؟

خلاصه: با فرزندتان درباره استعداها و توانایی‌هایش صحبت کنید و از او بپرسید که چه شغلی را برای آینده خود در نظر دارد؟در اینباره با یکدیگر گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

 داستان درباره لبران جیمز، یک ستاره بسکتبال است که دوست دارد تا فرزندانش مثل خودش بسکتبالیست مشهوری شوند. اما پسر کوچکش، دام، به بازی‌های کامپیوتری علاقه دارد و درحال ساخت یک بازی بستکبال به سبک خودش است. لبران از طرف کمپانی برادران وارنر دعوت به همکاری می‌شود تا با استفاده از هوش مصنوعی، شخصیتی مشابه خودش ساخته شود و با آن شخصیت، فیلم‌هایی که قهرمان آن لبران باشد ساخته شود. لبران چون نمی‌خواهد از دنیای بسکتبال دور شود آن را نمی‌پذیرد. اما الگوریتم سیستم برادران وارنر، ال جی ریتم، که می‌خواهد به وسیله لبران مطرح شود نقشه‌ای می‌کشد تا او را به دام بی‌اندازد. لبران و پسرش، به طور اتفاقی وارد محوطه سرور وارنر ۳۰۰۰ می‌شوند و توسط الگوریتم وارد دنیای سرورها می‌شوند. در آن‌جا ال جی ریتم، لبران و دام را از هم جدا می‌کند و به لبران می‌گوید که باید با او یک مسابقه بسکتبال بدهد و اگر برنده شود می‌تواند با پسرش به خانه برگردند. او به لبران ۲۵ ساعت وقت می‌دهد تا تیم تشکیل بدهد. لبران وارد شهر لونی تونز می‌شود و باگزبانی را می‌بیند، آن‌دو به کمک هم سایر شخصیت‌های لونی تونز مثل دافی اردک، میگ میگ، توییتی و سیلوستر و... را دورهم جمع می‌کنند و تیم تشکیل می‌دهند. مسابقه شروع می‌شود و ال جی ریتم به کمک اسکن بازی دام، بسیاری از انسان‌ها را هم وارد شهر لونی تونز می‌کند تا شاهد مسابقه باشند. در نیمه اول بازی، گروه لبران عقب می‌افتد اما در بین دو نیمه، لبران متوجه می‌شود که نباید یک الگوی ثابت به اعضای گروهش بدهد و آن‌ها باید همانطور که خودشان هستند بازی کنند. پس در نیمه دوم هرکدام از شخصیت‌ها با به‌کار گرفتن توانایی‌های خودشان باعث برنده شدن تیم و از بین رفتن الگوریتم می‌شوند. لبران هم متوجه می‌شود که هرکس باید خودش باشد تا بتواند موفق شود.

جزئیات اثر

کارگردان: Malcom D.Lee

نویسنده: Juel Taylor

تهیه کننده: LeBron James-Ryan Coogler-Maverick Carter

بازیگران: LeBorn James-Don Cheadle-Khris Davis-Soneqa Martin-Cedric Joe

شخصیت ها:

لبران جیمز: ستاره بستکبال است که به همراه پسر کوچکش وارد دنیای سرور می‌شود و در آن‌جا گیر می‌افتد.

ال جی ریتم: الگریتم سرور کمپانی برادران وارنر است که می‌خواهد با کمک لبران و استفاده از محبوبیت او محبوب شود و جهان را در دست بگیرد.

دام: پسر کوچک لبران که برخلاف پدرش به بسکتبال علاقه‌ای ندارد و یک بازی کامپیوتری طراحی کرده است.

کشور سازنده: آمریکا

شرکت سازنده: Warner Animation Group

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : امیر قاسمی

۱۰ فروردین ۱۴۰۲

مناسب سن 8 +

خوب بود

بزرگسال

توسط : مهدیار لباف زاده

۱۲ اسفند ۱۴۰۰

مناسب سن 6 +

خوب بود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد هرج‌ومرج فضایی ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!