• امروز : 7 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن هتل ترانسیلوانیا ۳: تعطیلات تابستانی ( Hotel Transylvania3: summer vacation)

author-img

توسط : نرگس شفیعی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

6041 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

اهالی هتل ترانسیلوانیا در این قسمت برای تعطیلات به یک کشتی تفریحی می‌روند و این‌بار کنت دراکولا عاشق کاپیتان کشتی می‌شود، غافل از اینکه او نوه‌ی سرسخت‌ترین دشمن هیولاهاست و برای نابودکردن دراکولا نقشه دارد.

این انیمیشن با نمایش مهربانی هیولاها به انسان‌ها و ازبین‌رفتن دشمنی‌های دیرین بین انسان و هیولاها، پذیرفتن تفاوت‌های ظاهری و عشق‌ورزیدن به همه را نشان می‌دهد اما موضوع اصلی که روابط عاشقانه‌ی دراکولا و اریکاست ممکن است به نظر والدین برای کودکان مناسب نباشد. صحنه‌هایی از به‌خطرافتادن هیولاها و خشونت انسان‌ها نسبت به آن‌ها وجود دارد که ممکن است ترسناک باشد اما اتفاقات طنز و پایان خوش ماجرا از شدّت ترس آن می‌کاهد.

ژانر : کمدی ماجراجویی

سال 2018 97 دقیقه جزئیات کامل اثر
15 مناسب خانواده 17 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«هتل ترانسیلوانیا 3» داستان عشق دراکولا به یک انسان (اریکا) است که قصد دارد هیولاها را نابود کند. این انیمیشن با نمایش پشیمان‌شدن انسان‌ها از دشمنی طولانی‌مدّت با هیولاها، پذیرفتن تفاوت‌های ظاهری و دوستی و عشق میان موجودات متفاوت را نشان می‌دهد. با توجه به شناختی که از کودک خود دارید، می‌توانید با سوال‌کردن از روند داستان، برای فهم پشیمانی و تغییر رفتار شخصیت‌ها، او را راهنمایی کنید.

از او سوال کنید که چه رفتارهایی در دراکولا باعث شد نظر اریکا درباره‌ی هیولاها تغییر کند؟ شخصیت‌های اصلی هتل ترانسیلوانیا (کنت دراکولا، دخترش میویس، دامادش جانی و نوه‌اش دنیس)، اعضای یک خانواده هستند که یکدیگر را بسیار دوست دارند. آن‌ها سعی می‌کنند یکدیگر را خوشحال کنند و با یکدیگر وقت بگذرانند که این الگوی مناسبی برای کودکان است.

اما داستان اصلی انیمیشن، موضوع عشق و به‌تصویرکشیدن روابط عاشقانه است. برخی جملات و نگاه‌های جنسی در نسخه‌ی اصلی انیمیشن، جست‌وجوی کنت دراکولا در اینترنت برای ترتیب‌دادن قرار ملاقات با یک خانم و صحبت از عشق در نگاه اول، از محتواهای اصلی انیمیشن است که ممکن است والدین عزیز برای کودکانشان مناسب ندانند.

همچنین نیمه‌برهنه‌بودن شخصیت‌ها و صحنه‌هایی از آهنگ و رقص در نسخه‌ی اصلی انیمیشن و یک صحنه از قمارکردن دیده می‌شود که والدین می‌توانند در انتخاب محتوا به آن‌ها دقت کنند. کودکان ممکن است رفتارهای بدی که در انیمیشن می‌بینند را یاد بگیرند. درباره‌ی اشتباه‌بودن رفتار دنیس کوچولو در دروغ‌گفتن به والدینش و بدون‌اجازه آوردن سگشان به مسافرت، به کودکان توضیح دهید.

انیمیشن هتل ترانسیلوانیا با نمایش زندگی هیولاها به‌صورت طنز باعث می‌شود کودکان به شخصیت هیولاها عادت کنند و از آن‌ها نترسند اما صحنه‌هایی از به‌خطرافتادن هیولاها و خشونت ون هلسینگ و اریکا نسبت به آن‌ها وجود دارد. درصورت ترس کودکان با آن‌ها همدلی کنید و با ارائه راه‌حل به آن‌ها کمک کنید.

خلاصه: لازم است والدین به محتوای عاشقانه و برخی صحنه‌های ترسناک دقت کنند و درصورت نیاز کودکان، آن‌ها را در فهم روند داستان راهنمایی کنند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

اریکا چه دلیلی برای دشمنی با دراکولا داشت؟

در برقراری ارتباط با دیگران، تفاوت‌های ظاهری آن‌ها چقدر مهم است؟

چه ویژگی‌هایی در دراکولا باعث شد بتواند نظر اریکا را درباره‌ی هیولاها تغییر دهد؟

اگر دراکولا از ابتدا به میویس حقیقت را می‌گفت چه اتفاقی می‌افتاد؟

آیا اقدام دراکولا برای پیداکردن فردی به‌صورت مجازی برای برقراری ارتباط موفقیت‌آمیز بود؟ آیا اینگونه ارتباط می‌تواند درست باشد؟

پنهان‌کاری دنیس کوچولو و آوردن سگشان به مسافرت درست بود؟ اگر جای او بودی چکار می‌کردی؟

خلاصه: چه ویژگی‌هایی در دراکولا باعث شد بتواند نظر اریکا را درباره‌ی هیولاها تغییر دهد؟

داستان اثر

پس از سخت‌گیری‌های کنت دراکولا به دخترش میویس برای ارتباط با انسا‌ن‌ها در قسمت 1 و 2 این انیمیشن، حالا در «هتل ترانسیلوانیا 3» نوبت میویس است که نگران پدرش باشد. کنت دراکولا سال‌هاست همسرش را از دست داده و دخترش میویس هم ازدواج کرده و صاحب فرزند شده. او احساس تنهایی می‌کند و دوست دارد با کسی قرار ملاقات بگذارد.

میویس ناراحتی پدرش را متوجه می‌شود اما فکر می‌کند که علّتش خستگی زیاد از کار هتل است. او تصمیم می‌گیرد با ترتیب‌دادن یک سفر تفریحی مخصوص هیولاها، وقت بیشتری با خانواده‌اش بگذراند. با نقشه‌ی میویس، همه‌ی هیولاها برای تعطیلات تابستان به یک کشتی تفریحی می‌روند، غافل از اینکه کشتی متعلّق به خانواده‌ی ون هلسینگ از سرسخت‌ترین دشمنان هیولاهاست که قصد دارند در مقصد نهایی، یعنی شهر گمشده‌ی آتلانتیس، همه‌ی هیولاها را نابود کنند.

دراکولا که از همه‌جا بی‌خبر است عاشق کاپیتان کشتی (اریکا) شده. اریکا نوه‌ی ون هلسینگ است و دنبال فرصت مناسب برای ازبین‌بردن دراکولا می‌گردد. اما هرچه زمان می‌گذرد از نفرت اریکا به دراکولا کم می‌شود و درباره‌ی کشتن او تردید می‌کند.

بالاخره کشتی به آتلانتیس می‌رسد. پدربزرگ اریکا، آبراهام ون هلسینگ، ظاهر می‌شود و با نواختن یک موسیقی شیطانی هیولای غول‌پیکر آتلانتیس را بیدار می‌کند تا هیولاها را نابود کند. زمانی‌که هیولای دریایی می‌خواهد کنت دراکولا را ببلعد، اریکا او را نجات می‌دهد و اعتراف می‌کند که عاشق دراکولا شده. جانی (همسر میویس) هم به کمک موسیقی، هیولای آتلانتیس را رام می‌کند و ون هلسینگ را شکست می‌دهد.

زمانی‌که ون هلسینگ از بلندی پرتاب می‌شود، دراکولا جان دشمنش را نجات می‌دهد. ون هلسینگ متوجه می‌شود که هیولاها موجودات خوبی هستند و از رفتارش پشیمان می‌شود. بالاخره دراکولا همراه هیولاها و عضو جدیدشان اریکا به هتل ترانسیلوانیا برمی‌گردند و بعد از تمام این ماجراها، کنت دراکولا دیگر تنها نیست و همسر جدیدی دارد.

جزئیات اثر

کارگردان: گندی تارتاکوفسکی

نویسنده: گندی تارتاکوفسکی

بازیگران: آدام سندلر، سلنا گومز، اندی سمبرگ، کاترین هان

ژانر اثر: ماجراجویی، کمدی

قالب اثر: انیمیشن

کشور سازنده: آمریکا

شرکت سازنده: سونی پیکچرز

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد هتل ترانسیلوانیا ۳: تعطیلات تابستانی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!