• امروز : 16 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن هتل ترانسیلوانیا ۱ (Hotel Transylvania)

author-img

توسط : نرگس شفیعی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

11798 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 8 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن کمدی «هتل ترانسیلوانیا» داستان کنت دراکولا است که سال‌ها پیش، همسر خود را طی حمله‌ی انسان‌ها از دست داده و حالا با ساختن هتلی دور از انسان‌ها سعی دارد جای امنی برای هیولاها و دخترش، میویس، به وجود آورد. اما حضور یک انسان در هتل و عشقی که میان او و میویس شکل می‌گیرد همه‌چیز را تغییر می‌دهد.

پذیرش تفاوت‌ها و نمایش بیهوده‌بودن دشمنی چندین‌ساله‌ی هیولاها و انسان‌ها یکی از موضوعات این اثر است و نمایش تصمیمات اشتباه دراکولا در مسیر محافظت از فرزندش و اختلافی که میان پدر و دختر رخ می‌دهد، موضوع مهم دیگری است که می‌تواند محور گفت‌وگوی شما و فرزندانتان قرار بگیرد. درباره‌ی رفتارهای اشتباهی که در اثر مشاهده می‌شود کودکان را توجیه کنید.

ژانر : کمدی

سال 2012 91 دقیقه جزئیات کامل اثر
36 مناسب خانواده 35 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 10 +
بر اساس 5 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن هتل ترانسیلوانیا داستان پدری به نام کنت دراکولا است که سعی می‌کند از دخترش، میویس، محافظت کند اما دخترش به کارهایی علاقه دارد که از نظر او خطرناک است. بنابراین کنت دراکولا برای محافظت از میویس و منصرف‌کردن او از علاقه‌هایی که دارد، به او دروغ می‌گوید. با برملاشدن دروغ‌هایی که گفته، مشکلات بیشتری پیش می‌آید و کنت دراکولا متوجه می‌شود که لازم است آزادی بیشتری به دخترش بدهد و دست از محدودکردن او بردارد.

درنهایت مشخص می‌شود تمام آن چیزی که  کنت دراکولا بابت آن نگران بوده، یک سوء تفاهم است و نیازی به نگرانی نیست. در این انیمیشن اشتباه از جانب پدر اتفاق می‌افتد و پدر به فرزندش دروغ می‌گوید. نمایش این داستان ممکن است باعث بی‌اعتمادی کودکان به والدین بشود. می‌توانید درباره‌ی دلیل کار دراکولا و نگرانی و علاقه‌ی او نسبت به دخترش به کودکان توضیح دهید.

نمایش رفتار گستاخانه میویس دربرابر اشتباهات پدرش ممکن است این تصور را در کودکان ایجاد کند که آن‌ها حق دارند دربرابر مخالفت‌های والدین با خواسته‌هایشان، گستاخانه رفتار کنند. به کودکان یادآوری کنید که این رفتار میویس با پدرش نادرست است و راه‌حل اختلافات با والدین را به آن‌ها توضیح دهید.

پی‌بردن دراکولا به قضاوت نادرستش درباره‌ی انسان‌ها و ازبین‌رفتن یک دشمنی چندین‌ساله میان هیولاها و انسان‌ها، می‌تواند از پیام‌هایی باشد که موضوع گفت‌وگوی شما و فرزندانتان را شکل می‌دهد. قضاوت‌نکردن دیگران، پذیرش تفاوت‌ها و این موضوع که تا کجا می‌توان دشمنی‌ها را کنار گذاشت می‌تواند محور صحبت‌های شما باشد.

برخی صحنه‌های ابتدای انیمیشن از حضور  زامبی‌ها و ارواح ممکن است کودکان را بترساند اما ژانر کمدی اثر و نمایش پرتکرار شخصیت هیولاها باعث می‌شود کودکان به دیدن آن‌ها عادت کنند و بر ترسشان غلبه کنند. درصورتی‌که صحنه‌هایی مانند ترس میویس از زامبی‌ها در شکل آدم یا مرگ همسر دراکولا باعث ترس کودکان شد، ترس آن‌ها را مسخره نکنید و با همدلی و ارائه‌ی راه‌حل به کودکان، به آن‌ها کمک کنید.

ممکن است درباره‌ی واقعی‌بودن شخصیت‌های هیولا مانند دراکولا برای کودکان سوال ایجاد شود. درباره‌ی تخیلی‌بودن شخصیت هیولاها آن‌ها را راهنمایی کنید. یکی از موضوعات اصلی داستان عشق میویس و جاناتان در عین مخالفت پدر میویس است و صحنه‌هایی از روابط عاشقانه‌ی آن‌ها در انیمیشن نمایش داده می‌شود. همچنین صحنه‌هایی از موسیقی و رقص در مهمانی‌های هتل دیده می‌شود و در صحنه‌ای که هیولاها مشغول بازی در استخر هستند، شخصیت‌ها لباس‌های نیمه‌برهنه به تن دارند. لازم است برای انتخاب محتوا به وجود این صحنه‌ها دقت کنید.

در برخی صحنه‌ها، انجام کارهای ناپسند مانند آروغ‌زدن، اشاره به اعضای بدن برای توهین به دیگران و بیرون‌دادن باد معده دیده می‌شود که لازم است درباره‌ی ناپسندبودن این رفتارها به کودکان توضیح دهید تا طنزبودن صحنه‌ها باعث تقلید کودکان از رفتارهای نادرست نشود.

خلاصه: درباره‌ی دروغ‌گفتن دراکولا به دخترش که ممکن است باعث بی‌اعتمادی کودکان شود و رفتار گستاخانه‌ی میویس با پدرش با کودک خود گفت‌وگو کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چرا دراکولا به دخترش دروغ گفت؟

فریبکاری کنت دراکولا برای محافظت از دخترش چه پیامدهایی داشت؟

اگر دروغ‌گفتن برای کارهای درست باشد، بازهم ایراد دارد؟

اگر از ابتدا دراکولا حقیقت را می‌گفت چه اتفاقی می‌افتاد؟

اگر با والدینمان اختلاف‌نظر داشتیم چطور باید آن را حل کنیم؟

اگر متوجه شدیم والدین اشتباه کرده‌اند باید چه رفتاری انجام دهیم؟ آیا اجازه داریم پرخاشگرانه با آن‌ها صحبت کنیم؟

چرا هیولاها از انسان‌ها دوری می‌کردند؟

تفاوت‌داشتن موجودات دلیل درستی برای ترسیدن از آن‌هاست؟

خلاصه: اگر با والدین اختلاف‌نظر داشته باشیم یا متوجه اشتباه آن‌ها بشویم، باید چه رفتاری انجام بدهیم؟

داستان اثر

کنت دراکولا که همسرش را در حمله‌ی انسان‌ها از دست داده، سعی می‌کند دخترش، میویس را دور از انسان‌ها بزرگ کند. او هتل ترانسیلوانیا را در جایی دور از دسترس انسان‌ها می‌سازد تا هم از دخترش مراقبت کند و هم هیولاها جایی دور از انسان‌ها برای رفتن به تعطیلات داشته باشند.

روزی که میویس 118 ساله می‌شود از پدرش اجازه می‌‌خواهد تا از هتل بیرون برود و انسان‌ها را ببیند. کنت دراکولا مکانی نزدیک به هتل را شبیه به روستای انسان‌ها می‌سازد و از زامبی‌ها می‌خواهد که خودشان را شکل انسان‌ها درآورند و میویس را بترسانند تا میویس از ملاقات با انسان‌ها پشیمان شود.

درست زمانی‌که با فریب دراکولا، میویس از انسان‌ها می‌ترسد، انسانی به نام جاناتان به‌طور اتفاقی به هتل ترانسیلوانیا وارد می‌شود. کنت دراکولا اولین کسی است که او را می‌بیند. پس جاناتان را به شکل هیولا درمی‌آورد تا کسی متوجه حضور انسان در هتل هیولاها نشود. اما پیش از خارج‌کردن جاناتان از هتل، میویس او را ملاقات می‌کند و آن‌ها عاشق هم می‌شوند.

بقیه‌ی هیولاها هم بعد از ملاقات با جاناتان، از او خوششان می‌آید و او را برای جشن تولد نگه می‌دارند. حضور جاناتان و برنامه‌های مهیّج او باعث می‌شود همه از جشن لذّت بیشتری ببرند. اما در میان جشن یک موش تشخیص می‌دهد که جاناتان انسان است و همه‌ی هیولاها می‌فهمند که کنت دراکولا به آن‌ها دروغ گفته. آن‌ها از جاناتان می‌ترسند و می‌خواهند از هتل خارج شوند.

جاناتان که متوجه می‌شود حضورش در هتل باعث ناراحتی کنت دراکولا شده، تظاهر می‌کند میویس را دوست ندارد و از هتل می‌رود. پس از آن، کنت دراکولا ناراحتی میویس از این اتفاق را می‌بیند و متوجه می‌شود که عشق جاناتان و میویس حقیقی است و جاناتان برخلاف تصور او انسان خشنی نیست. او پیش هیولاها می‌رود، از دروغی که گفته عذرخواهی می‌کند و به آن‌ها می‌گوید که درباره‌ی انسان‌ها اشتباه می‌کرده و شاید انسان‌ها دراین سال‌ها عوض شده‌اند.

کنت دراکولا و دوستانش برای بازگرداندن جاناتان پیش میویس، به شهر می‌روند و با انسان‌‌هایی روبه‌رو می‌شوند که به‌جای ترس یا جنگ، به آن‌ها کمک می‌کنند. هیولاها می‌فهمند درباره‌ی انسان‌ها اشتباه می‌کرده‌اند. کنت دراکولا موفق می‌شود جاناتان را به هتل بازگرداند و از اینکه به میویس دروغ گفته معذرت می‌خواهد.

جزئیات اثر

کارگردان: گندی تارتاکوفسکی

نویسنده: رابرت اسمیگل، پیتر بینهام

بازیگران: آدام سندلر، سلنا گومز، اندی سمبرگ

ژانر اثر: کمدی

قالب اثر: انیمیشن

کشور سازنده: آمریکا

شرکت سازنده: سونی پیکچرز

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حسین نوری

۱۶ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 8 +

فیلم خوبی است اگر زیرنویس فارسی سینمایی هتل ترانسیلوانیا ۱ را دیده اید میدانید که درباره‌ی زینگ زیاده صحبت شده زینگ یعنی یک عشقی که یک زوج بر هم مشترک هستند نکات آموزشی اش عاطفه و محبت است که هر خانواده ای باید داشته باشه اما سانسور شده اش بهتر است چون جمهوری اسلامی ایران این سینمایی را قبول ندارد و پخش نمی کنند و قسمت های نامناسب هم ندارد سانسور شده را تماشا کنید خیلی بهتر است

بزرگسال

توسط : حسین کاملی

۱۲ آبان ۱۴۰۱

مناسب سن 14 +

من 15 سالمه فیلمش خیلی خیلی راضی بودم خیلی دوست داشتم من قسمت 1 تا 4 دیدم امیدوارم قسمت های بیشتری بیاد چون دنبالش میکنم

بزرگسال

توسط : حسین کاملی

۱۲ آبان ۱۴۰۱

مناسب سن 14 +

من 15 سالمه فیلمش خیلی خیلی راضی بودم خیلی دوست داشتم من قسمت 1 تا 4 دیدم امیدوارم قسمت های بیشتری بیاد چون دنبالش میکنم

بزرگسال

توسط : حسین کاملی

۱۲ آبان ۱۴۰۱

مناسب سن 14 +

من 15 سالمه فیلمش خیلی خیلی راضی بودم خیلی دوست داشتم من قسمت 1 تا 4 دیدم امیدوارم قسمت های بیشتری بیاد چون دنبالش میکنم

بزرگسال

توسط : آرشیدا عزیزی

۱۷ مرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 1 +

این کارتون عالی من خودم دیدم خیلی خوبه کسانی که میگن بده و واسه بچه ها مناسب نیست واقعا نمیفهمم چون خیلی باحاله

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد هتل ترانسیلوانیا ۱

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!