• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن نگهبانان اوز: میمون‌های پرنده (Guardians Of Oz)

author-img

توسط : گیتی بهامیر ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

893 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«میمون‌های پرنده» انیمیشن زیبایی است که شرارت جادوگری به نام اولاین را نشان می‌دهد. به‌خاطر آزار و اذیت اوزی و پدرش، اوزی مجبور می‌شود به دنبال قهرمانان برود و آن‌ها را پیدا کند و با کمک و همکاری قهرمانان و گابی به قصر جادوگر شرور حمله کنند و جاروی جادویی و اولاین را نابود کرده و دوستی و رفاقت را به سرزمین اوز برمی‌گرداند.

ژانر : ماجراجویی

سال 2015 87 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن مناسب رده‌ی سنی بالای 6 سال است و در این سن، والدین باید فرزند خود را همراهی کنند و در طول تماشای انیمیشن درباره‌ی ارزش‌های اخلاقی مطرح شده در اثر صحبت کنید. از کار گروهی قهرمانان که با همکاری هم می‌توانند به پیروزی‌های بزرگی برسند بگویید و علاقه به خانواده را در شخصیت اوزی که جان خودش را برای نجات پدرش به خطر می‌اندازد نشان دهید.

از فرزندتان بپرسید اگر به‌جای اوزی یا یکی از قهرمانان بود، آیا برای حل مشکلی که داشت سراغ دوستانش می‌رفت و از آن‌ها برای همکاری کمک می‌گرفت. والدین می‌توانند فرزند خود را متوجه کنند که جادو و افسون وجود ندارد و فقط در انیمیشن و قصه‌ها می‌توان آن‌ها را برای سرگرمی دید یا خواند. کودکان باید بدانند که دوستی و همدلی، کمک‌کردن و یاری‌رساندن خصوصیات خوبی هستند و خوب است که شما در حین تماشای  انیمیشن با پرسش سوالاتی از فرزندتان به آن‌ها در روند یادگیری پیام‌های مثبت کمک کنید. اگر فرزندتان در جایی از فیلم به نکات مثبت توجه کرد باید مورد تشویق قرار بگیرد تا به اهمیت این رفتارها پی ببرد.

خلاصه: فرزندتان را با مفاهیم و ارزش‌های انیمیشن مثل مشارکت در کارهای گروهی، همدردی با دوستان و کمک‌کردن به آن‌ها آشنا سازید و او را به شناخت این مفاهیم تشویق و ترغیب کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

آیا با نیرنگ و جادو کسی می‌تواند موفق شود؟ والدین از کودک خود بپرسید چرا اوزی می‌خواست به پدرش کمک کند؟ چرا افراد اولاین به همه بدی می‌کردند و شرور بودند؟

خلاصه: از فرزند خود بپرسید اولاین چگونه بر مردم حکومت می‌کرد؟

داستان اثر

جادوگر شروری به نام اولاین در سرزمین اوز به‌دنبال جاروی جادویی است که گلیندا، جادوگر خوب، آن را از او گرفته است. اولاین به‌وسیله‌ی میمون‌های پرنده سراغ قهرمانان می‌رود و با مسموم‌کردن آن‌ها جارو را برمی‌دارد و قهرمانان را ناپدید می‌کند. اوزی، بچه‌میمونی که نتوانسته است راه را برای ورود جادوگر باز کند، تنبیه می‌شود و پدرش را به یک خروس تبدیل می‌شود.

اوزی برای نجات‌دادن پدرش، به‌دنبال پیداکردن قهرمانان می‌رود و با کمک گابی که در منزل گلیندا زندگی می‌کند، قهرمانان را پیدا می‌کند و افسون شیر را که خشونت است و آدم‌آهنی که به افسون افسردگی مبتلا شده و مرتب گریه می‌کند و مترسک که فقط در کتابخانه کتاب می‌خواند و بیرون نمی‌رود را نجات می‌دهد و همراه آن‌ها به قصر اولاین می‌روند.

در آنجا گابی پدر اوزی را نجات می‌دهد و وقتی اولاین می‌خواهد جارو را از اوزی بگیرد، اوزی او را می‌شکند، ولی هنوز جادوی آن از بین نرفته و موقعی که اولاین به دنبال اوزی و تکه‌ی دیگر جارو است، اوزی به یاد آلیس می‌افتد که با آب یکبار او را از بین برده بود، پس او را به‌طرف حوض می‌کشد و او را درون آب می‌اندازد و اولاین در آب ذوب می‌شود و میمون‌ها و همه‌ی کسانی که جادو شده بودند جادوی آن‌ها از بین می‌رود و همه با هم با دوستی و مهربانی زندگی می‌کنند .

جزئیات اثر

کارگردان: Alberto Mar

نویسنده: Doug Langdale

تهیه کننده: Barry Brooker

باوزیگران: Jordan Ancel Dino Andrade Raymundo Armijo

شخصیت‌ها:

اوزی: بچه میمونی که جادوگر پدرش را به خروس تبدیل کرده و برای نجات پدرش به قهرمانان کمک می‌کند. گابی: دختربچه‌ای که با جادوگر خوب گلیندا زندگی می‌کند و به اوزی و قهرمانان کمک می‌کند. اولاین : جادوگر شروری که با استفاده از میمون های پرنده می‌خواهد جاروی جادویی را به دست آورد.

کشور سازنده: مکزیک

کمپانی سازنده: Discreet Art Productions

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد نگهبانان اوز: میمون‌های پرنده

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!