• امروز : 9 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن نفرت‌انگیز و شهر نامرئی ( Abominable and the Invisible City)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1527 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این انیمیشن سریالی در ادامه فیلم سینمایی نفرت‌انگیز محصول 2019 ساخته شده است. یی، جین و پنگ به کمک اورست و جادوی او، هربار موجود جادویی دیگری را پیدا کرده و کمک می‌کنند تا زندگی راحتی داشته باشد و در این راه با چالش‌هایی روبرو هستند که بر هیجان داستان، می‌افزاید.

ژانر : ماجراجویی

سال 2022 فصل اول در 10 قسمت حدودا 20 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
6 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این سریال انیمیشنی، جذاب، ماجراجویانه، کمدی و سرگرم‌کننده است؛ اما بهتر است بدانید، داستان آن بر مبنای خیال ساخته شده است. سه نوجوانی که معتقدند موجودات جادویی وجود دارند و باید به آن‌ها، کمک کرد. برای این کار نیز از جادو کمک می‌گیرند. لازم است درباره عدم وجود جادو برای فرزندانمان توضیح دهیم. با این تبصره که داستان این اثر برای کودکان زیر 8 سال مناسب نیست و ضمن به وجود آوردن سوالات متعدد و ابهامات بسیار درباره جادو و موجودات جادویی، برخی سکانس‌ها نیز ممکن است آن‌ها را بترساند. به ویژه سکانسی که چند موجود جادویی عجیب وارد بدن پنگ شده‌اند و او کنترل خود را از دست داده است. آن‌ها او را هدایت می‌کنند و موجب می‌شوند تا داد و بیداد کند و با چشمانی قرمز، ظاهری ترسناک و عصبانی داشته باشد.

کار تیمی قهرمانان داستان و تلاش امیدورانه آنان، می‌تواند برای کودکان آموزنده باشد از طرفی درباره رفتارهای اشتباه از جمله پنهانکاری و دروغ به والدین، بهتر است از فرزندانتان سوال کرده و درباره‌اش با یکدیگر گفتگو کنید.

خلاصه: این انیمیشن کمدی و ماجراجویانه است اما داستانی خیالی و هیجان‌انگیز دارد که برای کودکان زیر 8 سال مناسب نیست.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

موضوعات متعددی را بعد از تماشا می‌توانید در نظر گرفته و درباره آن با فرزندانتان گفتگو کنید. از جمله می‌توانید از آن‌ها بپرسید:

به نظر تو جادو وجود دارد؟

رسیدن به هدف با تکیه بر توانایی و استعداد بهتر است یا با استفاده از جادو یا نیروهای ماورایی؟

نظر تو درباره پنهانکاری یی و دوستانش درباره اورست و سایر موجودات چیست؟

آیا برای رسیدن به هدف، می‌توان از هر وسیله‌ای بهره برد؟

به نظر تو همفکری بهتر است یا تک‌روی؟

خلاصه: درباره شخصیت‌های داستان و رفتارهای درست و غلطشان با فرزندان خود صحبت کنید.

داستان اثر

نای‌نای و می، مشغول افتتاح یک رستوران هستند اما فرِ نای‌نای کار نمی‌کند و او معتقد است که دستگاه فر، طلسم شده است. از آن طرف، یی، پنگ و جین در پشت بام خانه، سعی می‌کنند که بار دیگر با نواختن ویولن جادو کنند؛ هرچند که موفق نمی‌شوند اما با نواختن ویولن برگ گل‌های جادویی، به همراه باد به آسمان رفته و به دست اورست می‌رسند. با دیدن برگ گل، اورست تصمیم می‌گیرد به زمین باز گردد. بچه‌ها نیز که به دستور نای‌نای، فر را به بیرون از منزل برده‌اند، متوجه موجودی در داخل آن می‌شوند. یی با نواختن ویولن موفق می‌شود تا موجود را بیرون بیاورد. آن‌ها متوجه می‌شوند که این موجود، یک پرنده جادویی است که در داخل فر گرفتار شده بود و سعی می‌کنند به او کمک کنند که اورست از راه می‌رسد. آن‌ها با کمک اورست و جادوی او، پرنده را نجات می‌دهند و در بالای یک آسمان‌خراش، خانه‌ای زیبا و پر از دار و درخت را برای او می‌سازند. سپس باید جایی را برای زندگی اورست فراهم کنند تا او بتواند بر روی زمین زندگی کند. به همین منظور، از دکتر برنیش کمک می‌گیرند. برنیش، خانه‌ای را در پشت بام، برای اورست می‌سازد که دمایی شبیه به دمای کوهستان دارد. همچنین او، برای هرکدام از بچه‌ها، یک تکنولوژی خاص را هدیه می‌دهد تا برای کمک به موجودات جادویی از آن استفاده کنند. از اینجا به بعد، هربار آن‌ها یک موجود جادویی جدید را پیدا کرده و به او کمک می‌کنند تا زندگی آرام و راحتی داشته باشد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Ruolin Li, Jim Schumann, Kevin Wotton

نویسنده/ مترجم: Katherine Nolfi, Tiffany Lo, Ethel Lung

نام تهیه کننده: Katherine Nolfi, Jim Schumann

نام بازیگران: Chloe Bennet, Tenzing Norgay Trainor, Alan Cumming, Darin De Paul, Ethan Loh, Karen Huie

نام شخصیت ها:

یی: دختر نوجوانی که با ویولنش و با همراهی اورست جادو می‌کند. یی مهربان، دوستدار حیوانات و محیط زیست، خلاق و تلاشگر است.

جین: پسر نوجوان و دوست یی که کمی عاقل‌تر از بقیه گروه است. جین بسیار منظم است و سعی می‌کند منطقی و بر اساس اصول تصمیم بگیرد و پا را از هیچ قانونی فراتر نگذارد البته تا جای ممکن!

پنگ: پسر بامزه گروه که شوخ‌طبع، مهربان و کمی ساده است. پنگ در عین حال به پیشبرد اهداف گروه کمک قابل توجهی می‌کند.

نای‌نای: مادربزرگ بانمک و مهربان یی که دست‌پختی فوق‌العاده دارد و با کمک مادر یی، یک رستوران را افتتاح می‌کند.

آقای برنیش: پیرمردی که در گذشته، اورست را زندانی کرده بود و آزمایشاتی را بر روی او انجام می‌داد. او در این سریال از کار خود پشیمان شده است و بچه‌ها برای کمک به اورست و سایر موجودات جادویی از او کمک می‌گیرند.

مِی: مادر یی که به همراه مادربزرگ، رستورانی را افتتاح می‌کنند.

کشور سازنده: آمریکا و چین

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد نفرت‌انگیز و شهر نامرئی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!