• امروز : 18 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن نارگیل: اژدهای کوچک (Coconut The Little Dragon)

author-img

توسط : عاطفه تاریها ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1173 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

این انیمیشن داستان یک اژدهای کوچک است که می‌خواهد به پدر و مادرش ثابت کند که می‌تواند از پس مسئولیت‌هایی که بر عهده‌اش است بر‌بیاید. این انیمیشن که در سال 2014 ساخته شده است، از خشونت و ترس پایینی برخوردار است و به مفاهیمی همچون مسئولیت پذیری و حرف شنوی از والدین می‌پردازد.

ژانر : ماجراجویی

سال 2014 83 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 3 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن داستان یک اژدهای کوچک است که برخلاف هم سن وسالانش نمی‌تواند پرواز کند و مورد تمسخر دوستانش است، اما او بسیار پرتلاش و همچنین خلاق است و در انتها او با اینکه همچنان بلد نیست پرواز کند به یکی از اهالی محبوب دهکده تبدیل می‌شود. اینکه ما در همه حوزه ها توانا نباشیم امری عادی است، اما ممکن است برای کودکان این موضوع اذیت کننده به نظر برسد در این صورت بهتر است با تشویق کودکتان به انجام کارهایی که در آن استعداد دارد اعتماد به نفسش را به او بازگردانید. در این انیمیشن کوکو بدون اجازه مادر و پدرش از خانه خارج می‌شود و حتی به موفقیت نیز می‌رسد، اما این تنها در دنیای کارتون ها اتفاق می افتاد. به کودکتان توضیح دهید دنیای انیمیشن‌ها یک دنیای خیالی است و در دنیای واقعی ما خطرات بیشتری وجود دارد. شما می‌توانید با کودکتان در خصوص اینکه اگر کوکو و دوستانش از مادر و پدرشان کمک می‌گرفتند راحت‌تر به نتیجه می‌رسند صحبت کنید تا راغب شوند در مشکلاتشان از شما کمک بگیرند.

خلاصه: سعی کنید با تقویت کارهایی که کودکتان در آن استعداد دارد اعتماد به نفسش را تقویت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

به نظرت کوکو اژدهای توانایی است؟

آیا کوکو‌ کار درستی کرد که بدون اجازه مادرش به دنبال گیاه اژدها رفت؟

به نظرت اژدها واقعا در جنگل ها زندگی می‌کنند؟ آیا از دهانشان آتش بیرون می‌آید؟

آیا مثل کوکو‌برای تو‌پیش اومده که در انجام کاری دچار مشکل بشوی و دوستانت به تو بخندند؟

خلاصه: چه کارهایی را پدر و مادرت به تو‌ می‌سپارند تا انجام بدهی؟ آیا در تموم کردن آنها موفق بودی؟

داستان اثر

کوکو یک اژدهای باهوش است. اما او نمی‌تواند پرواز کند و در مدرسه به خاطر این موضوع مورد تمسخر قرار می‌گیرد. پدربزرگ کوکو برای اینکه مسئولیت‌پذیری را به نوه‌اش آموزش دهد، نگهبانی از گیاهی خاص به نام گیاه‌اژدها را به او می‌سپارد اما ،اسکار،دوست کوکو باعث گم شدن این گیاه جادویی می‌شود. در نتیجه مادر و پدر کوکو اورا تنبیه می‌کنند و کوکو باید کل روز را در اتاقش بماند؛ اما او از دستور سرپیچی می‌کند و همراه دوستانش برای یافتن گیاه‌اژدها راهی می‌شوند. گیاه‌اژدها یک گیاه جادویی است که بهترین مزه و بو را دارد و اگر آن را در آتش بیندازی باعث می‌شود گرمای زیادی از آتش ساطع شود. پس خیلی از اهالی دهکده برای به دست آوردن این گیاه تلاش می‌کنند. کوکو و دوستانش در راه پیدا کردن گیاه‌اژدها دوستانی پیدا می‌کنند که هرکدام به نحوی به کوکو و دوستانش کمک می‌کنند. در انتها کوکو و دوستانش گیاه اژدها را پیدا می‌کنند و آن را سرجایش باز می‌گردانند.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: هابرت ویلند / Hubert Weiland

نویسنده/ مترجم: مارک اسلاتر/ Mark Slater

نام تهیه کننده: گابریل والتر/ Gabriele Walther

نام بازیگران:

سارا الیس/ سابین فالکنبرگ/ گودو هوگول / Sarah Alles /Sabine Falkenberg / Gudo Hoegel

نام شخصیت ها: کوکو: اژدهای کوچکی که نمی‌تواند مانند دوستانش پرواز کند و از این بابت بسیار ناراحت است. اسکار: یک اژدهای قرمزرنگ که علی‌‌رغم خواسته‌ی مادر و پدرش گیاه‌خوار است.

کشور سازنده: آلمان

کمپانی سازنده: Caligar film

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : ارین امری

۱ مرداد ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

خیلی کودکانه است

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد نارگیل: اژدهای کوچک

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!