• امروز : 16 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن میا و من؛ قهرمان سنتوپیا ( Mia and Me: HERO OF CENTOPIA)

author-img

توسط : معصومه جمالی ارزیاب کدومو

1 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4287 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن "میا و من؛ قهرمان سنتوپیا" در ژانر ماجراجویی و موزیکال با تلفیق دنیای واقعی و فانتزی روایت قهرمانانه‌ای از میا و ایکو را به نمایش درمی‌آورد که موفق می‌شوند پس از تلاش‌های بسیار، با همکاری یکدیگر سنتوپیا را از شر تاکسور، قورباغه‌ی بدجنس داستان، نجات دهند. این داستان با تحول تاکسور و بازگشت میا نزد پدربزرگش در بهترین شکل ممکن به پایان می‌رسد.این اثر محصول مشترک کشور بلژیک و آلمان است که در سال 2022 تولید و منتشر شده است.

ژانر : فانتزی ماجراجویی موزیکال

سال 2022 85 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 7 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 5 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

پیشنهاد می‌شود از نسخه‌ی پالایش شده‌ی انیمیشن استفاده کنید. در این انیمیشن لباس‌های اِلف‌ها  تاحدودی نامتعارف و متفاوت با فرهنگ ما است. بهتر است درباره‌ی تفاوت‌های فرهنگی با کودک خود صحبت کنید. قهرمان داستان والدین اش را از دست داده است و با پدربزرگش زندگی می‌کند. این امر ممکن است باعث ناراحتی و حتی ترس از دست دادن والدین از جانب کودکان شود. به کودکان خود اطمینان خاطر بدهید که آن‌ها را تنها نخواهید گذاشت. لازم نیست اطلاعات کاملی درباره‌ی مرگ به کودکان در سن پایین بدهید بهتر است اجازه دهید آن‌ها درک خود از مرگ را با شما در میان بگذارند. تاکسور قورباغه‌ای است که قبلا از قهرمانان شهر سنتوپیا بوده ولی به دلیل حسادت نسبت به اِلف‌ها بدجنس می‌شود و درصدد نابودی آن‌ها برمی‌آید. میتوانید درباره‌ی مذمت حسادت با فرزندانتان صحبت کنید و نتایج آن‌را با کودکان خود در میان بگذلرید.

بین سربازان تاکسور و اِلف‌ها جنگ و زد و خورد در می‌گیرد. ممکن است پس از تماشای انیمیشن کودکان سعی در تقلید رفتارهای قهرمانان داستان داشته باشند. این رفتارها در اغلب موارد مقطعی و کوتاه مدت هستند. فادل بزی است که مخترع است و اختراعات او به قهرمان‌های داستان کمک شایانی می‌کند. زمینه‌ی مناسبی برای گفتگو درباره‌ی اهمیت علم و اخترعات در زندگی بشر دارد.

خلاصه:

قهرمان داستان والدین خود را از دست داده است. این امر ممکن است ایجاد هراس و هم‌ذات‌ پنداری از جانب فرزندتان شود. خصیصه‌ی منفی تاکسور حسادت است که باعث تنهایی و شرارت در او می‌شود. اختراعات فادل، دوست میا کمک بسیاری به آنها در پیروزی می‌کند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

روند داستان را از کودکتان بپرسید این امر موجب می‌شود کودکتان فهم درستی از سیر داستان پیدا کند.

چه چیزی باعث شد تاکسور تنها شود و هرچه فدرت بدست ‌آورد بازهم احساس خوشحالی و رضایت نکرد؟

اختراعات فادل چه کمکی به میا و ایکو کرد؟

چه ویژگی‌هایی در میا باعث شد که او به عنوان قهرمان و ناجی شهر سنتوپیا انتخاب شود؟ این امر باعث درک درست از ویژگی‌های مثبت قهرمان داستان می‌شود.

چه چیزی در ایکو باعث شد که علی‌رغم تسخیر توسط تاکسور او توانست میا را نجات دهد؟

خلاصه:

از ویژگی‌های میا از فرزندتان بپرسید. اختراعات فادل چه اهمیتی داشت؟ چرا تاکسور بعد از به قدرت رسیدن باز هم خوشحال نبود؟

داستان اثر

میا دختری نوجوان است که اخیراً بر اثر حادثه‎ای پدر و مادرش را از دست داده است. او متوجه جادوی نهفته در سنگ روی دستبندش می‌شود که او را به یک دنیای خیالی برای نجات سنتوپیا فرا می‌خواند. در سنتوپیا اِلف‌ها و سایر موجودات در دوستی و آرامش در کنار هم زندگی می‌کنند. تاکسور، قورباغه‌ای که توسط مادر میا در استخر وحشت حبس شده، درصدد فرار از استخر موفق می‌شود از حبس خارج شود و با کمک جادوی سیاه اِلف‌ها را تسخیر و تبدیل به برده‌هایی گوش به فرمان خویش می‌کند. پیشگویی سنگ جادویی خبر از نجات سنتوپیا توسط میا و دوستش ایکو می‌دهد. ایکو پسر یکی از فرماندهان ملکه سنتوپیا است که به نظرمی‌رسد پدرش را درحادثه‌ای که توسط تاکسور رقم می‌خورد از دست می‌دهد. ایکو همراه میا به دنبال دو سنگ جادویی دیگر هستند تا به کمک آن بتوانند به تاکسور غلبه کنند. تاکسور هم برای تبدیل شدن به قدرت مطلق نیاز دارد که آن سه سنگ جادویی را از بین ببرد. پس او هم سربازانش را به دنبال سنگ‌ها می‌فرستد. پس از جنگ و درگیری بین سربازان دشمن و میا و دوستانش، سنگ جادویی در دست میا هم به دست تاکسور میافتد. سومین سنگ، نزد صاعقه اسب تک شاخ است. او که به خاطر گریه‌های بی‌موقع‌اش، خود را به کوهی دوردست تبعید کرده است با دلداری و ابراز محبت میا، به دادن سنگ جادویی قرار گرفته در گردنبندش رضایت می‌دهد و به گروه میا می‌‍پیوندد.

میا برای نجات سنتوپیا ناچار است که به استخر وحشت بپرد و سه سنگ جادویی که توسط تاکسور در آن انداخته شده را بیرون بیاورد. او برای اینکه بتواند از این استخر خارج شود باید با ترس‌هایش مواجه شود .میا با امید ، شجاعت و کمک دوستش ایکو موفق به انجام این کار سخت می‌شود. آن‌ها در پایان متوجه می‌شوند که قدرت واقعی عشق و محبتی است که بین آن‌ها وجود دارد و با قدرت دوستی و محبت، تاکسور را متوجه تنهایی‌اش می‌کنند و از خطاهای او می‌گذرند. میا بعد از نجات سنتوپیا دومرتبه به دنیای واقعی نزد پدربزرگش بازمی‌گردد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: آدام گان ADAM GUNN

نام شخصیت ها:

میا: دختری خیال‌پرداز که پدر و مادرش را از دست داده است و با پدربزرگش زندگی می‌کند. او با استفاده از دستبند جادویی‌اش به سرزمین اِلف‌ها فراخوانده می‌شود تا شهر سنتوپیا را از شر تاکسور نجات دهد.

ایکو: پسر یکی از دستیاران ملکه‌ که پس از غلبه‌ی تاکسور بر شهر سنتوپیا با کمک میا شهر را پس می‌گیرند.

تاکسور: قورباغه‌ای که  به دلیل حسادت به اِلف‌ها تبدیل به موجودی خطرناک و بدجنس شده و در استخر وحشت محبوس است. او با کمک سنگ یاقوتی و قدرت سیاه از حبس خارج می‌شود و درصدد نابودی اِلف‌ها برمی‌آید. قسمت‌هایی از جنگل و اِلف‌ها را با جادوی سیاه تبدیل به برده‌های گوش بفرمان خود می‌کند ولی درنهایت با کمک میا متوجه اشتباهش می‌شود.

فادل: بز مخترع که با اختراعاتش به میا برای پیروزی کمک می‌کند.  

 

کشور سازنده: آلمان، استرالیا، بلژیک، هندوستان

کمپانی سازنده: Studio 100 Film

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : لبییبا تاررلب

۶ دی ۱۴۰۱

مناسب سن 5 +

اصلاً مناسب فرهنگ کشور ما نیست

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد میا و من؛ قهرمان سنتوپیا

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!