• امروز : 30 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن من گروت هستم (I Am Groot)

author-img

توسط : فرشته حجتی ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3061 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
این انیمیشن کوتاه و سریالی، با محوریت شخصیتی به نام گروت، شکل گرفته است. گروت نهالی کوچک است که از خاک بیرون زده و زندگی تازه‌ای را آغاز می‌کند. در هر قسمت از این سریال، شاهد ماجراجویی جدید گروت و اکتشافات تازه‌ی او هستیم. این اثر در ژانر کمدی، فانتزی، علمی‌تخیلی، اکشن و ماجراجویی و  محصول 2022 کمپانی مارول است.

ژانر : ماجراجویی

سال 2022 پنج قسمت، هر قسمت تقریبا 4 دقیقه. جزئیات کامل اثر
16 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 8 +
بر اساس 4 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن یک انیمیشن سریالی کوتاه است که زمان هر قسمت بدون احتساب تیتراژ، سه دقیقه است. سه دقیقه‌ای که یک حادثه را شروع و به انتها می‌رساند. گروت در یک سفینه‌ی فضایی زندگی می‌کند. همه چیز غیر طبیعی و غیر واقعی است. فضای آن در برخی قسمت‌ها، تیره و تار است. مشخص نیست گروت که از دل طبیعت برآمده، چرا باید در یک سفینه‌ی فضایی زندگی کند؟!! شخصیت روباه، در سفینه چه می‌کند و چه ارتباطی با گروت دارد! به طور خلاصه، این انیمیشن در عین کوتاهی و سادگی، بسیار پیچیده است. پیام آن، به ویژه برای کودکان، به سختی قابل دریافت است. دیالوگ‌های بسیار کمی بین شخصیت‌ها رد و بدل می‌شود. خودِ گروت که هیچ سخنی نمی‌گوید جز اینکه: " من گروت هستم!" او خود را قوی و قهرمان می‌داند اما خرابکاری‌های زیادی را مرتکب می‌شود. مانند یک کودک، همیشه در حال اکتشاف است و هرچیزی برای او جالب و جذاب است. برای اکتشافات خود، هر خطری می‌کند؛ حتی بعد از انفجار سفینه، بسیار از کار خود خرسند می‌شود!

شاید بتوان این انیمیشن را با انیمیشن جذاب تام وجری مقایسه کرد. از این جهت که هردو کوتاه و بی‌کلام هستند و بر پایه‌ی شیطنت‌ شخصیت‌ها، بنا شده‌اند اما جذابیت تام و جری برای کودکان بسیار بیشتر از گروت است. گروت میزانی از خشونت و ترس را نیز با خود به همراه دارد. او در عین حال کمی خودخواه و مغرور هم هست و بیننده جز شیطنت و حماقت که بخش کمدی ماجرا را نیز شامل می‌شود، چیزی در او نمی‌بیند! گویی معمایی برای بیننده، در دل داستان وجود دارد که فعلا در فصل اول، پاسخی برای آن وجود ندارد.

خلاصه: این انیمیشن کوتاه و ساده و در عین حال پیچیده است! فضاها و شخصیت‌ها غیر واقعی و معماگونه هستند! میزانی از خشونت و ترس در این اثر، ممکن است باعث ترس کودکان در سنین پایین شود.

 

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره‌ی برداشت فرزندانمان، از داستان و شخصیت با آن‌ها، صحبت کنیم و نظر خودمان را نیز بیان کنیم تا جایی که به تبادل نظر و گفتگویی دلچسب برسیم. از آن‌ها بپرسیم:

به نظر تو گروت چه شخصیتی است؟

آیا او یک قهرمان یا ابرقهرمان است؟!

ویژگی شخصیتی او چیست؟

تو برای رسیدن به هدفت چه می‌کنی؟

جذابیت این انیمیشن برای تو چه بود؟ دوست داری فصل‌های بعدی آن را هم دنبال کنی؟ چرا؟

خلاصه: درباره‌ی شخصیت گروت، داستان هر قسمت و برداشت فرزندان از آن، با آن‌ها، گفتگو کنید.

داستان اثر

داستان گروت، نهال کوچک درختی که در هر قسمت آن، شاهد ماجراجویی و کارهای عجیب او و به نوعی کشف دنیای اطراف، توسط او هستیم. یک بار، گروت را در طبیعت می‌بینیم که خانه‌ای با چوب خشک درختان می‌سازد و توسط پرنده‌ای خراب می‌شود، سپس با موجودات بسیار ریز زیر خاک، روبرو می‌شود. بار دیگر، گروت را در سفینه‌ی فضایی می‌بینیم که هر بار اتفاقی برای او رخ می‌دهد و یا او خود تلاشی در راستای شناخت جهان اطراف خود، انجام می‌دهد.

جزئیات اثر

کارگردان/ مولف: Kirsten Lepore

نویسنده/ مترجم: Kirsten Lepore

نام تهیه کننده: Carrie Wassenaar

نام بازیگران: Vin Diesel, Bradley Cooper

نام شخصیت ها:

گروت : یک نهال کوچک که در حال کسب تجربه است. او در گلدانی کاشته شده است اما گلدان شکسته می‌شود و از آن روز گروت، زندگی مستقل خود را آغاز می‌کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Marvel Studios

جوایز و افتخارات: -

مخاطب اثر: کودک

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حسام زمانی مقدم دولو

۱۰ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 2 +

هه

بزرگسال

توسط : فرزانه امینیان

۲ اسفند ۱۴۰۱

مناسب سن 3 +

سلام. این انیمیشن برای بچه ها بامزه است، من برای کودک ۳ سال و نیم و ۵ سال گذاشتم دوست داشتن و منتظر قسمت های بعدیش هستن.

بزرگسال

توسط : سعیده اعلمی نیا

۲۶ آبان ۱۴۰۱

مناسب سن 13 +

عالی بود عالی

بزرگسال

توسط : سعیده اعلمی نیا

۲۶ آبان ۱۴۰۱

مناسب سن 13 +

عالی بود عالی

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد من گروت هستم

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!