• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن من نفرت‌انگیز ۳ (Despicable me 3 )

author-img

توسط : نرگس شفیعی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

6033 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«من نفرت‌انگیز 3» مانند دو قسمت قبل، با روایت داستان کمدی از زندگی «گرو» که حالا از مردی شرور تبدیل به مبارزی علیه شرارت‌ها شده، سعی دارد اهمیت روابط خانوادگی را نشان دهد. این‌بار، داستان به سراغ برادر دوقلوی گرو می‌رود تا پس از نمایش فراز و نشیب‌های روابط برادرانه، روایتگر همکاری این دو برادر برای مبارزه با یک تبهکار سرخورده باشد. لذّت‌بردن شخصیت‌ها از شرارت ممکن است موجب تقلید فرزندان شما شود؛ پس صحبت‌کردن درباره‌ی رفتارهای صحیح و غلط شخصیت‌ها لازم به نظر می‌رسد.

ژانر : ماجراجویی

سال 2017 89 دقیقه جزئیات کامل اثر
20 مناسب خانواده 4 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 14 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن «من نفرت‌انگیز» داستان زندگی مرد تبهکاری به نام «گرو» است که در این قسمت، تبهکاری را کنار گذاشته و به‌جای نابودی دنیا، سعی در محافظت از آن دارد. در قسمت سوم این انیمیشن، گرو متوجه می‌شود برادر دوقلویی به نام «درو» دارد که سعی دارد یک تبهکار باشد. اما گرو با کمک او در یک عملیات ضدتبهکاری پیروز می‌شود.

مسئولیت‌پذیری گرو درقبال خانواده‌اش، کمک برادرش به او و اهمیتی که به دختران برادرش می‌دهد و سعی لوسی برای اینکه یک مادر خوب باشد و نجات جان دخترها از صحنه‌های اثرگذار و مطلوبی است که اهمیت جایگاه و روابط خانواده را نشان می‌دهد.

این انیمیشن سعی دارد مبارزه با شرارت و تبهکاری را نشان دهد و اینکه گرو باوجود اصرارهای زیاد برادرش برای تبهکارشدن، ترجیح می‌دهد ضد تبهکارها مبارزه کند. اما نمایش لذّت‌بردن افراد از شرارت و ایجاد دردسر و استفاده از سلاح و ضربه‌زدن به دیگران، به‌ویژه در شخصیت‌های محبوبی که امکان تقلید کودکان از آن‌ها بیشتر است و رفتارهای ناهنجاری که برای طنز از آن‌ها استفاده شده، امکان تقلید کودکان از رفتارهای نادرست انیمیشن را افزایش می‌دهد.

والدین عزیز می‌توانند درباره‌ی رفتارهای نادرست اثر کودکان خود را توجیه کنند و دلیل نادرست‌بودن آن را توضیح دهند. صحنه‌های زیادی از شوخی‌های ناهنجار برای طنز دیده می‌شود؛ مانند برهنگی شخصیت‌ها که لازم است برای انتخاب محتوا، والدین عزیز به وجود این صحنه‌ها دقت کنند.

خلاصه: شرارت، رفتارهای خشن و برخی ناهنجاری‌هایی که به‌صورت طنزآمیز و از جانب شخصیت‌های محبوب نمایش داده می‌شود باید مورد ملاحظه باشد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

خشونت چه نتایج منفی دارد؟

آیا خشونت همیشه بد است؟

گرو با دروغ‌گفتن به برادرش چه تأثیری روی او گذاشت؟

گرو به‌جای دروغ‌گفتن به برادرش چه راه دیگری برای نپذیرفتن پیشنهاد او برای شرارت داشت؟

چه ویژگی مثبتی در درو وجود داشت؟

آیا گرو بدون کمک برادرش موفق به شکست برت می‌شد؟

چرا گرو هرگز به تبهکارشدن بازنگشت؟ اگر جای گرو بودی، از قدرتت برای محافظت از دنیا استفاده می‌کردی یا نابودی آن؟

خلاصه: خشونت و شرارت چه نتایج منفی دارد؟

داستان اثر

گرو که در قسمت‌های قبل تبهکاری را کنار گذاشته، حالا با همسرش، لوسی، در سازمان ضدتبهکاری سعی دارد دنیا را از دست افراد شرور نجات دهد. برت یکی از این تبهکاران است که در کودکی بازیگر محبوبی در نقش تبهکار بوده و وقتی بزرگ شده، هالیوود او را کنار گذاشته است. او بعد از این ضربه‌ی احساسی، تبدیل به یک تبهکار واقعی و حرفه‌ای شده است.

لوسی و گرو به‌دلیل شکست در مأموریتشان برای پس‌گرفتن الماس دزدیده‌شده توسط برت، از کار اخراج می‌شوند. در همین زمان گرو متوجه می‌شود یک برادر دوقلوی میلیاردر به نام درو دارد.

درو با توضیح سابقه‌ی تبهکاری خانواده به گرو، او را وسوسه می‌کند تا تبهکاری را از سر بگیرند. گرو که آرزو دارد با پس‌گرفتن الماس دزدیده‌شده از برت، به سازمان ضدتبهکاری برگردد، به درو می‌گوید که می‌خواهد بزرگترین الماس جهان را بدزدد و می‌توانند با هم این تبهکاری را انجام دهند.

پس از انجام یک عملیات دونفره توسط برادران دوقلو، گرو می‌گوید که می‌خواهد الماس را تحویل بدهد و درو که متوجه می‌شود برادرش او را فریب داده تا به شغلش برگردد، از او دلخور می‌شود. در همین زمان، برت دوباره الماس را از گرو می‌دزدد و دخترهای او را گروگان می‌گیرد.

او قصد دارد مانند یکی از برنامه‌هایی که در کودکی بازی کرده، با یک ربات غول‌پیکر و با کمک الماس، هالیوود را نابود کند. گرو از درو کمک می‌خواهد تا با هم دخترها را نجات بدهند. گرو و درو درکنارِهم برای مبارزه با برت تلاش می‌کنند و زمانی‌که جان گرو به خطر می‌افتد، درو ربات برت را از کار می‌اندازد و برادرش را نجات می‌دهد.

گرو و درو با کمک هم برت را شکست می‌دهند و لوسی دخترهایش را نجات می‌دهد. لوسی و گرو موفق می‌شوند با انجام این عملیات به کار خود بازگردند. مینیون‌ها که عاشق تبهکاری‌اند درو را به‌عنوان رئیس جدید خود انتخاب می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: پیر کافین، کایل بلدا

نویسنده: سینکو پل، کن داریو

بازیگران:

استیو کارل، کریستین ویگ، تری پارکر، میراندا کازگرو، السی فیشر، دانا گایر

ژانر اثر: ماجراجویی

قالب اثر: انیمیشن

کشور سازنده: آمریکا

شرکت سازنده: یونیورسال پیکچرز

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : حسام زمانی مقدم دولو

۱۵ مهر ۱۴۰۲

مناسب سن 9 +

ههه خوبه سرگرم کننده ست

بزرگسال

توسط : مهمد علیزاده

۲۹ فروردین ۱۴۰۱

مناسب سن 18 +

بهترین کارتون هیجان و قشنگ

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد من نفرت‌انگیز ۳

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!