• امروز : 10 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن من آرلو را دوست دارم (I Heart Arlo)

author-img

توسط : ریحانه علیپور ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1110 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

مینی سریال «من آرلو را دوست دارم» محصول سال 2021 نتفلیکس است و داستان پسری نیمه تمساح به نام آرلو را روایت می‌کند. آرلو و دوستانش به تازگی در یک شهر ساحلی ساکن شده‌اند و قصد بازسازی آن را دارند. هر قسمت، داستانی از تجربیات زندگی آرلو و دوستانش را به نمایش می‌گذارد، می‌توان دوستی، پذیرش و درک دیگران را از جمله پیام‌های این محصول عنوان کرد.

ژانر : ماجراجویی

سال 2021 یک فصل، 19 قسمت، هر قسمت حدود 11 دقیقه جزئیات کامل اثر
3 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این سریال کوتاه، براساس انیمیشن «آرلو، پسر تمساحی 2021» ساخته شده است. بعد از وقایع فیلم، آرلو به همراه دوستانش به یک محله‌ی دورافتاده نقل مکان می‌کند. این مجموعه بیشتر بر روابط دوستانه آرلو تمرکز دارد. حتما لازم نیست مخاطبان «آرلو پسر تمساحی» را تماشا کنند تا متوجه وقایع این سریال شوند؛ داستان، طرح کلی ندارد و هر قسمت داستان جدیدی را روایت می‌کند. اکثر داستان‌ها، جذاب هستند و پیام‌های مفیدی را به مخاطب منتقل می‌کنند. تنوع کاراکترها و شخصیت‌های داستان به گونه‌ای است که می‌تواند برای رده‌‌های سنی مختلف سرگرم‌کننده باشد.

این انیمیشن، موزیکال است و کاراکترها متناسب با داستان هر قسمت، متنی را با آواز می‌خوانند؛ موسیقی و خوانندگی کاراکترها از این نظر قابل توجه است که صدای شخصیت‌های آرلو و برتی (دو کاراکتر اصلی انیمیشن) توسط دو خواننده صداگذاری شده است.

 اولین نکته‌ای که هنگام تماشای این انیمیشن به چشم می‌خورد، کاراکترهای عجیب آن است، کاراکترها به غیر از یک دختر که بیش از اندازه بزرگ است، همگی نیمه انسان نیمه جانور هستند؛ ممکن است تصاویر کاراکترها برای کودکان خردسال ترسناک به نظر آید. همچنین باید توجه کرد که برهنگی کارتونی در همه‌ی قسمت‌ها وجود دارد.

خلاصه:

این انیمیشن موزیکال، در هرقسمت کوتاه، داستان‌های متفاوتی از رویدادها و تجربیات آرلو و دوستانش روایت می‌کند؛ اکثر داستان‌ها پیام‌های مثبتی را در بردارند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

پیام‌های داستان با اینکه گاهی عمیق به نظر می‌آید اما بسیار ساده، کودکانه و طنز به مخاطب منتقل می‌شود، با این حال می‌توانید در مورد برخی پیام‌های داستان با فرزندتان صحبت کنید.

چرا آرلو در قسمت اول، بعد از مهمانی و رفتن دوستانش، شروع به گریه کرد؟ چرا او نمی‌توانست بدون دوستانش در یک خانه‌ی جدا زندگی کند؟ در مورد این موضوع که انسان‌ها به یکدیگر نیاز دارند و تنهایی احساس بسیار ناخوشایندی است، با فرزندتان صحبت کنید.

آیا زندگی کردن با دوستان (یا خواهر و برادر) در یک اتاق مشترک، می‌تواند سختی‌هایی هم داشته باشد؟ کنار آمدن با دیگران دشوار است یا تحمل تنهایی؟

چرا آرلو (قسمت 4) از اینکه دوستانش متوجه پوست انداختن او شوند، نگران و ناراحت شد؟ او در آخر کار چه نتیجه‌ای گرفت؟ عکس العمل دوستانش چگونه بود؟ آرلو در این قسمت، به جای پنهان کردن پوست قدیمی خود، تصمیم گرفت به جای ترسیدن و گریه گردن، این مسئله‌ی طبیعی را به عنوان جزئی از بدن خود بپذیرد و آن را دوست داشته باشد.

به نظرت انسان‌ها چه تفاوت‌های ظاهری می‌توانند با یکدیگر داشته باشند؟

خلاصه:

در مورد پیام‌های این سریال با موضوع دوستی، درک تفاوت‌های دیگران و پذیرش آن‌ها، با فرزندتان صحبت کنید.

داستان اثر

این مجموعه انیمیشن در هر قسمت 11 دقیقه‌ای، داستانی از زندگی «آرلو» و دوستانش را نشان می‌دهد. آرلو پسری نیمه تمساح است، او بعد از اینکه با کمک دوستانش، پدرش را یافت، به یک شهر ساحلی و دورافتاده به نام «کنار دریا» نقل مکان کرده است. اکنون آرلو و دوستانش تلاش می‌کنند تا این محله را بازسازی کنند تا به بقیه‌ی مردم نیویورک نشان دهند که این شهر، می‌تواند محلی مناسب برای بازدید توریست‌ها باشد. در این شهر، آرلو با دوستش برتی در دو آپارتمان چسبیده به هم ساکن شده‌اند و هر روز با رویدادهای مختلفی روبه‌رو می‌شوند و تجربیات زیادی به دست می‌آورند.

جزئیات اثر

کارگردان: Ryan Crego/ ریان کرگو

نویسنده:

Colleen McAllister/ Nick Arciaga

کولین مک آلیستر/ نیک آرشیاگا

نام تهیه کننده:

Ben Kalina/ Chris Prynoski/ Shannon Barrett Prynoski

بن کالینا/ کریس پرینوسکی/ شانون بارت پرینوسکی

نام بازیگران:

Michael J. Woodard/ Mary Lambert/ Brett Gelman

مایکل جی وودارد/ ماری لمبرت/ برت گلمن

نام شخصیت ها:

آرلو بری‌گارد: او نیمه تمساح و نیمه انسان است. آرلو علاقه‌ی زیادی به خانواده و دوستانش دارد.

برتی: یک دختر قد بلند و تپل که به موسیقی علاقه‌ی زیادی دارد و بیشتر اوقات در حال ساخت آهنگ است.

تونی: تونی یک مرد ریز و کوچک است و به موش و الف (جن) شباهت دارد. تونی صاحب یک پیتزافروشی است و سریع عصبانی می‌شود. او علاقه‌ی زیادی به پول دارد.

آلیا: یک گربه‌ی انسان نما که راننده‌ی ون است، آلیا ذهن پریشانی دارد و نمی‌تواند به خوبی در کارهایش تمرکز کند.

مارسلیس: او نیمه ماهی و نیمه انسان است و در حوض فواره‌ اسبی زندگی می‌کند.

فرلیشا: او به شکل یک گلوله موی صورتی است و آرایشگری می‌کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Netflix Animation/ Netflix/ Titmouse

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد من آرلو را دوست دارم

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!