• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن مسابقه دهندگان رالی جاده‌ای (Rally Road Racers)

author-img

توسط : یاسمن گودرزی ارزیاب کدومو

9 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

6467 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

ژی متوجه می‌شود وزغی به نام آرچی قصد دارد روستای آن‌ها را تخریب کند از این رو تصمیم می‌گیرد با شرکت در مسابقات رالی، با او معامله کند تا روستا را نجات دهد. این انیمیشن پیام‌های مثبتی مانند فداکاری، کار گروهی و عشق به خانواده و وطن را به نمایش می‌گذارد. این اثر مناسب برای تماشا در جمع خانوادگی است اما توجه داشته باشید که در قسمت‌هایی از این اثر شما شاهد بوسه و رقص کوتاهی خواهید بود، پیشنهاد می‌شود از نسخه‌ی پالایش شده استفاده کنید.

ژانر : خانوادگی کمدی

سال 2023 93 دقیقه جزئیات کامل اثر
6 مناسب خانواده 16 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 11 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

ژی علاقه‌مندی‌های خاص خود را دارد و مادربزرگ او در ابتدا مخالف این مسیر است. اما ژی به او ثابت می‌کند که در مسیر درستی قرار دارد و همین مسئله باعث می‌شود مادربزرگش به او اعتماد کند. به فرزند خود بگویید که بزرگ‌ترها حق دارند نگران فرزندانشان باشند چون کم‌تجربگی ممکن است آن‌ها را به خطر بیندازد اما باید با گفت‌وگو برای بزرگ‌ترها اهداف و آرزوهای خود را شرح داد تا هم از تجربه‌ی آن‌ها استفاده کرد و هم اعتماد و آرامش آن‌ها را جلب کرد.

آرچی شخصیت مغروری دارد و فکر می‌کند همیشه موفق می‌شود اما همین غرور و خودبزرگ‌بینی باعث می‌شود دیگران از او متنفر شوند و او نیز دیگران را حقیر بشمارد. درباره‌ی این ویژگی‌های منفی و اثرشان در ارتباط با آدم‌ها با فرزند خود صحبت کنید.

در جایی از داستان، هنگامی که ژی نسبت به امکاناتی که دارد احساس ضعف می‌کند، نش به او می‌گوید «ماشین‌ها مسابقات رو نمی‌برن. راننده‌ها می‌برن.» از این جمله استفاده کنید و به فرزندتان بگویید که امکانات اگرچه مهم هستند اما اصل تلاش و پشتکار ماست.

خلاصه: درباره‌ی اهمیت در میان گذاشتن اهداف با افراد دانا و باتجربه، تاثیر و غرور و خودبزرگ‌بینی بر روابط با دیگران و اهمیت تلاش و پشتکار با فرزندتان صحبت کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چرا مادربزرگ ژی در ابتدا با او مخالف بود؟

چرا ژی خود را به خطر انداخت تا روستا را نجات دهد؟ آیا کار درستی کرد؟

چه چیزی باعث شد همه از آرچی متنفر باشند؟

ژی چه ویژگی‌ای داشت که باعث شد دوستانش به او کمک کنند؟

خلاصه: شخصیت ژی و آرچی را با هم مقایسه کن و بگو چه تفاوت‌هایی با هم داشتند که ژی محبوب دیگران بود اما آرچی نه؟

داستان اثر

ژی از نژاد حیوانات چشم‌گرد (لوریس) است که با مادربزرگش در شهر حیوانات زندگی می‌کند. او از کودکی به مسابقات رالی علاقه‌مند است اما مادربزرگش مخالف این ورزش است. تا اینکه ژی متوجه می‌شود که یکی از برندگان مسابقات رالی که یک وزغ ثروتمند به نام آرچی است قصد دارد خانه‌ی لوریس‌ها را تخریب کند. ژی وقتی مادربزرگ و هم‌نژادانش را از این قضیه هراسان می‌بیند، تصمیم می‌گیرد با آرچی در مسابقات رالی معامله کند که اگر ژی برنده شد، آرچی دست از تخریب روستا بردارد و اگر آرچی بازی را برد، ژی به او خدمت کند. ژی به کمک بزی به نام نَش ماشینی طراحی و در مسابقه شرکت می‌کند. مسابقه چهار راند دارد که ژی در نهایت به کمک دوستانش می‌تواند رالی را ببرد و روستایشان را از دست آرچی حفظ بکند.

جزئیات اثر

کارگردان: راس ونوکور / Ross Venokur

نویسنده: راس ونوکور / Ross Venokur

تهیه کننده: جکی بی هگنانی / Jackky Bhagnani

بازیگران: جیمی اُ یانگ / لیسا لو / جان کلیس Jimmy O.Yang / Lisa Lu / John Cleese

شخصیت‌ها: ژی: از نژاد حیوانات چشم‌گرد است که با دوستان و هم‌نژادانش در یک روستا زندگی می‌کند. زمانی که می‌فهمد روستایشان در خطر است تصمیم می‌گیرد آن را نجات دهد.

آرچی وین گلوریس: یک وزغ سرمایه‌دار است که مدت‌هاست در مسابقات رالی قهرمان می‌شود. او سعی دارد روستای ژی را در راستای منافع خودش تخریب کند.

نش: بز دانا و عاقلی است که تصمیم می‌گیرد به ژی برای رسیدن به هدفش کمک کند.

شلبی: او هم‌نژاد ژی است و در ابتدا برای آرچی کار می‌کند اما کم‌کم دلباخته‌ی ژی می‌شود و در کنار او می‌جنگد تا روستای لوریس‌ها را نجات دهد.

کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا

کمپانی سازنده: Riverstone Pictuers

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : رضوان اسامی

۵ فروردین ۱۴۰۳

مناسب سن 12 +

در این اثر دو اسب آبی هم وجود داشت که از مسابقه دهنده ها بودند. از قضا اسب آبی باردار بود. می‌دانید که اسب آبی تنها حیوانی هست که نر آن باردار می‌شود. این اسب آبی در حین مسابقه بچه‌هایش به دنیا آمد و مسئله حاشیه‌ای نبود. به نظر می رسد سو استفاده از استثناهای طبیعت در این انیمیشن در راستای تبلیغ به سود دو جنسه‌ها و عادی سازی باردار شدن مردان است. این مسئله با دوبله هم برطرفرنمی‌شود و خیلی زود کودک به ظاهر مردانه اسب آبی شک می کند و زملنی که واقعیت را بفهمد به خیلی چیزها بی‌اعتماد خواهد شد...

بزرگسال

توسط : محمد امین متقی

۱۱ شهریور ۱۴۰۲

مناسب سن 10 +

سایتی که با سانسور ارایه کنه هم معرفی کنید تا حداقل ناهنجاری های اجتماعی هم کاهش پیدا کنه.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مسابقه دهندگان رالی جاده‌ای

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!