• امروز : 10 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن مرد عنکبوتی، ورود به دنیای عنکبوتی (Spiderman Into The Spider Verse)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

6418 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن «مرد عنکبوتی، ورود به دنیای عنکبوتی» یک انیمیشن ابرقهرمانی و داستان پسر نوجوانی به‌نام مایز است که عنکبوت رادیواکتیوی او را نیش می‌زند و در او قدرت‌هایی مانند مرد عنکبوتی به‌وجود می‌آید. او ابتدا به توانایی‌های خود باور ندارد؛ اما پس از مرگ مرد عنکبوتی، به دلیل قولی که به مرد عنکبوتی داده است و با حمایت‌های پدرش، تصمیم می‌گیرد همچون مرد عنکبوتی قوی باشد و به جنگ دشمنان برود. او با همکاری عنکبوتی‌هایی از جهان‌های موازی، مردم را نجات می‌دهد. این اثر برنده‌ی اسکار بهترین انیمیشن 2019 است.

سال 2018 117 دقیقه جزئیات کامل اثر
29 مناسب خانواده 14 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 10 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

 کاراکتر اصلی این انیمیشن، مایز مورالز است. او نوجوانی نیویورکی است که بی‌هدف و طبق خواست پدر و مادرش به مدرسه نمونه‌دولتی می‌رود و انگیزه‌ای برای درس‌خواندن ندارد و سعی می‌کند با بهانه‌های مختلف از مدرسه بیرون بیاید. این نکته برای والدین حائز اهمیت است که به زور و اجبار فرزندانشان را به کاری وا ندارند، به‌خصوص درس‌خواندن؛ چون ممکن است باعث هدررفتن هزینه و وقت خود و فرزندشان شوند.

نکته دیگری که در این انیمیشن به‌چشم می‌خورد، بی‌اعتمادبه‌نفسی است. اگر فرزند شما از کمبود اعتمادبه‌نفس رنج می‌برد، حتماً این انیمیشن را با او ببینید. سعی کنید همیشه در کنار فرزندتان باشید و با او به تماشای انیمیشن بنشینید تا درطول داستان نکات مهمی را که به ذهنتان می‌رسد، برای او بگویید؛ اما توجه داشته باشید نباید او را زده بکنید. درطی داستان، مایز بی‌هدف و بی‌اعتمادبه‌نفس زندگی می‌کرد، آن‌قدر که حتی وقتی ویژگی‌های مرد عنکبوتی را هم در خود دید، نتوانست همانند او شود؛ زیرا خود را باور نداشت، ولی تصمیم گرفت که دیگر ضعیف نباشد. او برای رسیدن به این مهم تلاش کرد و در این راه موفق شد. در این لحظه والدین گرامی می‌توانند سیر قوی‌شدن مایز را به فرزندشان بازگو کنند.

به فرزندتان بگویید که حامی او خواهید بود تا احساس تنهایی نکند. این نکته ضروری است که حمایت‌های عاطفی والدین در این مسیر کمک شایانی به فرزندانشان می‌کند تا بتوانند به اهداف خود برسند. وجود خانواده‌ای که حامی و پشتیبان فرزندانشان باشند، در مسیر رشد آن‌ها بسیار حائز اهمیت خواهد بود؛ زیرا ممکن است با یک حرف زندگی‌شان را متحول کنند و به سعادت و خوشبختی برسند و برعکس با موعظه‌های نابه‌جا می‌توانند مسیر سعادت فرزندشان را منحرف کنند؛ به‌عنوان مثال در این انیمیشن می‌بینیم که پدر مایز به‌موقع و زمانی‌که دوستان مایز او را تنها گذاشتند، آمد و نصیحت‌های مهمی به او کرد و گفت که به توانایی‌هایش ایمان دارد و حامی او خواهد بود. همین حرف‌ها باعث شد مایز تصمیم بگیرد که قوی شود و به جنگ با دشمنان برود و درنهایت موفق شد.

نکته‌ قابل توجه دیگری که وجود دارد این است که فیلم مرد عنکبوتی، پر از صحنه‌های خشن و ترسناک است. اگر فرزند شما روحیه حساسی دارد، بهتر است در انتخاب این انیمیشن توجه بیش‌تری کنید. والدین سعی کنند با توجه به روحیه فرزندشان انیمیشن، کتاب، فیلم و... را انتخاب کنند. در جایی از داستان مشاهده می‌کنیم که معلمِ مایز او را مسخره می‌کند، با تماشای ادامه‌ی داستان خواهید دید که او به همه نشان خواهد داد نه‌تنها انسان ضعیفی نیست، بلکه مورد تحسین عموم هم قرار خواهد گرفت. پس این روند را برای فرزند خود توضیح دهید که انسان باتلاش و پشتکار می‌تواند ذهنیت افراد را درباره‌ی خود تغییر دهد. این انیمیشن به دلیل وجود ابرقهرمان‌ها و نیروهای خارق‌العاده مورد پذیرش بچه‌ها قرار خواهد گرفت، پس قابلیت تقلیدپذیری بالایی دارد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

 از فرزندتان سیر داستان را بخواهید تا با این کار قدرت بیان و ذهنش را قوی کنید.

 از فرزند خود بخواهید روی برگه‌ای، ویژگی‌های منفی و مثبت خود را بنویسد. با این کار، خودشناسی فرزندتان بالا می‌رود.

 از فرزند خود بپرسید اگر مایز به انسان قوی تبدیل نمی‌شد، چه اتفاقی در پایان داستان می‌افتاد؟

 از او بپرسید اگر کارگردان داستان بود، چگونه آن را به اتمام می‌رساند؟

 از فرزند خود بپرسید اگر دوست دارد انسان قوی همچون مرد عنکبوتی شود، چه کارهایی باید انجام دهد؟

داستان اثر

مایز مورالز، نوجوانی است که علاقه‌ی زیادی به مرد عنکبوتی دارد. پدر او جفرسون، پلیس شهر است. روزی که مایز همراه عمویش به ایستگاه متروکه‌ای برای دیوارنگاری می‌رود، عنکبوتی رادیواکتیوی او را نیش می‌زند و بعد از آن قدرت‌های ماورایی همچون مرد عنکبوتی پیدا می‌کند. او طی حادثه‌ای متوجه می‌شود مرد عنکبوتی در‌حال جنگ با کینگ‌پین است. کینگ‌پین که همسر و فرزندش را از دست داده است، سعی دارد با دستگاه خطرناکی آن‌ها را از جهانی موازی به دنیای خودش بازگرداند؛ اما این کار ممکن است تمام مردم را به کشتن دهد. مرد عنکبوتی که سعی دارد دستگاه را متوقف کند، به‌دست کینگ‌پین کشته می‌شود. او در لحظات آخر، خاموش‌کردن دستگاه کینگ‌پین را به مایز می‌سپارد. مایز در این مسیر با اسپایدرمن‌هایی که ازطریق دستگاه کینگ‌پین از جهان‌های موازی به دنیای او آمده‌اند، آشنا می‌شود. آن‌ها یک تیم می‌شوند و مایز با پرورش قدرت‌های جدیدش موفق می‌شود عنکبوتی‌ها را به جهان‌ خودشان بازگرداند و دستگاه کینگ‌پین را نابود کند و جان مردم را نجات دهد.

جزئیات اثر

کارگردان: Bob persichetti, Peter Ramsey, Rodney Rothman / باب پرسیچتی، پیتر رمزی، رودنی روثمن.

نویسنده: Phil Lord, Rodney Rothman/ فیل لرد، رودنی روثمن

نام تهیه‌کننده: Avi Arad, Amy Pascal, Phil Lord, Christopher Miller, Christina Steinberg / آوی آراد، ایمی پاسکال، فیل لرد، کریستوفر میلر، کریستین استنبرگ

نام بازیگران:Jack Janson, Mahershala Ali, Hailee Steinfeld, BrainTyree, Henry, Lily Tomlin, Luna Velez, Kimiko Gelenn, John Mulaney, Nicolas Cage, Liev Schreiber, Chris Pine  / جک جانسون، ماهرشالا علی، هیلی استاینفلد، برایان تایری، هنری، لی‌لی تاملین، لونا ولز، کیمیکو گلن، جان مولانی، نیکلاس کیج، لیو شرایبر، کریس پاین.

نام شخصیت‌ها:

مایز مورالز: نوجوان ضعیف و بی‌اعتماد‌به‌نفسی است که طی اتفاقی تصمیم می‌گیرد قوی شود،

آرون دیوس: عموی مایز است که به‌خاطر نکشتن برادرزاده‌اش کشته می‌شود،

جفرسون: پدر مایز و پلیس شهر است و به‌دنبال مرد عنکبوتی می‌گردد تا او را بکشد؛ زیرا او را مایه‌ اختلال و بی‌نظمی در شهر می‌داند؛ اما درخلال داستان با او علیه اشرار هم‌دست می‌شود،

کینگ‌پین: کینگ‌پین یک شتاب‌دهنده‌ی ذرات ساخته بود تا ازطریق آن بتواند وارد دنیای موازی شود و نسخه‌های دیگری از همسر و پسرش را بیابد که در سانحه‌ی رانندگی کشته شده‌اند، به‌همین‌دلیل به مبارزه با مرد عنکبوتی می‌رود.

کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا

کمپانی سازنده: sony picture / سونی پیکچرز

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : آرمان احمدی

۲۷ بهمن ۱۴۰۱

مناسب سن 7 +

انیمیشن خوبی بود حتی بعضی از سکانس ها به سه گانه مردعنکبوتی سم ریمی اشاره داشت

بزرگسال

توسط : مبین سعیدی

۳۰ شهریور ۱۴۰۱

مناسب سن 13 +

عالی بود جز بهترین انیمیشن هایی بود که دیدم 10/10

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مرد عنکبوتی، ورود به دنیای عنکبوتی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!