• امروز : 6 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن مایا زنبورعسل ۳: گوی طلایی ( MAYA THE BEE 3: THE GOLDEN ORB)

author-img

توسط : سیده محدثه شبیری ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3385 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 5 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن «مایا زنبورعسل 3: گوی طلایی» تولید سال 2021 و اثری در ژانر ماجراجویانه است که به موضوع ارتباط حشرات با یکدیگر و دوستی و صلح می‌پردازد. میزان ترس و خشونت فیلم ناچیز و پیام‌ها و الگوهای مثبت آن زیاد است.

ژانر : ماجراجویی

سال 2021 88 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

فیلم با زبانی ساده و روان پیام‌های خود را برای مخاطب خردسال بیان می‌کند. اما ممکن است درک دلایل دشمنی سوسک‌ها با مورچه‌ها و این‌همه تعقیب‌وگریز برای کودکان کمی سخت باشد و در ذهن آنان ایجاد سوال نماید. شما می‌توانید درباره‌ی چرخه‌ی طبیعت و دشمنی غریزی برخی موجودات با فرزندتان صحبت کنید.

خلاصه: زندگی گروهی حشرات، ترویج صلح با دشمنان، مسئولیت‌پذیری از مواردی هستند که در این انیمیشن به آن‌ها پرداخته شده است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

تماشای این فیلم فرصت مناسبی است که با فرزندان خود درباره‌ی صلح، رفع اختلافات و دشمنی‌ها، همکاری برای رسیدن به هدف، مسئولیت‌پذیری و زندگی حشرات صحبت و تبادل‌نظر نمایید. می‌توانید این سوال‌ها را از فرزندتان بپرسید:

چگونه می‌توان با گفت‌وگو، اختلافات را حل نمود و به صلح و دوستی با دشمنان رسید؟

اگر در موقعیت مشابهی بودی، می‌توانستی دشمنت را از مرگ نجات دهی؟

درباره‌ی زندگی گروهی زنبورها، مورچه‌ها و سوسک‌ها چه اطلاعاتی داری؟

چرا این موجودات به‌صورت گروهی زندگی می‌کنند؟

خلاصه: دامنه‌ی گسترده‌ی زندگی حشرات و همچنین موضوعات مرتبط با صلح،  امکان تبادل‌نظر و گفت‌وگو در این خصوص را با فرزندتان مهیا می‌نماید.

داستان اثر

انیمیشن «مایا زنبورعسل: گوی طلایی» تولید سال 2021 و بخش سوم از انیمیشن «مایا زنبورعسل» است. مایا زنبور شجاعی است که طی ماجراهایی، مسئول رساندن گوی طلایی به کلونی مورچه‌ها می‌شود. در این مسیر، ویلی، دوستش و دو مورچه‌ی سرباز با او همراه می‌شوند.

ازسوی‌دیگر، سوسک‌ها که مورچه‌ها را دشمن خود می‌دانند به‌دنبال پیداکردن گوی طلایی و نابودی آن هستند. زنبورها هم که نگران مایا و دوستانش شده‌اند برای پیداکردن آن‌ها تلاش می‌کنند. تعقیب‌وگریز بین مایا و دوستانش و سوسک‌ها در تمام فیلم جریان دارد.

در اواسط فیلم، گوی طلایی می‌شکند و شاهزاده خانم مورچه‌ها به دنیا می‌آید. در بخشی از این تعقیب‌وگریز، مایا و دوستانش یکی از سوسک‌ها که از قضا خواهر رییس سوسک‌هاست را از مرگ نجات می‌دهند. سرانجام مایا و دوستانش توسط سوسک‌ها به دام می‌افتند و در غاری زندانی می‌شوند.

زنبورها پس از جست‌وجوی بسیار آن‌ها را یافته و نجات می‌دهند. مایا و دوستانش شاهزاده خانم را تحویل مورچه‌ها می‌دهند. در همین حین، سوسک‌ها به کلونی مورچه‌ها حمله می‌کنند. اما با صحبت‌های مایا و خواهر رییس سوسک‌ها در ادامه‌ی جنگ مردد می‌شوند.

ناگهان پرنده‌ها که دشمن مشترک همه‌ی آن‌ها هستند حمله می‌کنند. مورچه‌ها و سوسک‌ها و زنبورها دشمنی را کنار گذاشته؛ با هم متحد می‌شوند و پرنده‌ها را فراری می‌دهند. درنهایت، فیلم با نمایش زندگی مسالمت‌آمیز سوسک‌ها و مورچه‌ها درکنار یکدیگر پایان می‌‌یابد.

جزئیات اثر

کارگردان: Noel Cleary نوئل کلیاری

نویسنده: آدریان بیکنباخ ، نوئل کلیاری

بازیگران: بنسون جک آنتونی ، فرانسیس بری ، کریستین چاریسیو

شخصیت‌ها:

مایا: زنبورعسلی شجاع و ماجراجو که طی جریاناتی، مسئول رساندن گوی طلایی به کلونی مورچه‌ها می‌شود.

ویلی: زنبورعسلی که دوست مایاست و با او در این مسیر همراه می‌شود.

شاهزاده خانم: شاهزاده‌ی مورچه‌ها که پس از بیرون‌آمدن از گوی طلایی، با مایا و دوستانش همراه می‌شود.

 

کشور سازنده: استرالیا- آمریکا

کمپانی سازنده: استودیو 100

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مایا زنبورعسل ۳: گوی طلایی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!