• امروز : 9 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن مایا زنبورعسل ۲: مسابقات عسلی ( Maya the Bee: the honey games)

author-img

توسط : نرگس شفیعی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

2069 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 5 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن «مایا زنبورعسل» در قسمت دوم، رقابت مایا در مسابقات عسلی را نشان می‌دهد که با کمک دوستانش برنده می‌شود و عسل‌های مزرعه‌ی پاپی‌میدو را نجات می‌دهد. این انیمیشن رقابت‌های بین مزرعه‌های پاپی‌میدو و بازتروپلیس را نشان می‌دهد که با کمک و تلاش‌های مایا کوچولو تبدیل به رفاقت می‌شود.

شخصیت‌ها گاهی مرتکب اشتباهاتی می‌شوند اما یاد می‌گیرند مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرند و عذرخواهی کنند. اهمیت داشتن دوستی، کارتیمی و عادلانه رقابت کردن از مفاهیم اصلی این انیمیشن است که طی یک داستان ساده برای کودکان نمایش داده می‌شود.

ژانر : کمدی ماجراجویی

سال 2018 85 دقیقه جزئیات کامل اثر
4 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

«مایا زنبورعسل» داستان زنبورِ کوچولو و پرتلاشی به نام مایاست که در این قسمت برای نجات عسل‌های مزرعه باید در مسابقات عسلی برنده شود. این انیمیشن داستان ساده‌ای از دوستی، تلاش و کار تیمی برای کودکان نمایش می‌دهد.

گاهی شخصیت‌های داستان دچار اشتباهاتی می‌شوند، اما در پایان از رفتارهای نادرست پشیمان می‌شوند و عذرخواهی می‌کنند. برای فهم این پشیمانی و علّت آن، کودک خود را راهنمایی کنید.

از تصمیمات شخصیت‌ها و نتایج رفتارهایشان از کودک خود سوال کنید و درباره‌ی علّت نادرست‌بودن رفتارهای اشتباه و رفتار صحیح، با کودکان گفت‌وگو کنید. کودکان در سنین پایین علاقه‌ی زیادی به اول‌شدن دارند. باتوجه به این انیمیشن به کودکان توضیح دهید که برای رسیدن به موفقیت «تلاش» لازم است و البته دوستی اهمیت بیشتری نسبت به اول‌شدن دارد.

ممکن است کودکان اهمیت دوست را تنها در بازی‌کردن بدانند. باتوجه به دوستی مایا و ویلی می‌توانید وظایف بیشتری از روابط دوستانه مانند کمک به یکدیگر، تنهانگذاشتن دوست در سختی و... به کودکان آموزش دهید. می‌توانید در بازی با کودکانتان، از مفاهیم این انیمیشن (کار تیمی، کمک به دیگران، پذیرش اشتباهات) کمک بگیرید تا کودکان بتوانند آنچه یاد گرفته‌اند در عمل به کار بگیرند.

خلاصه: درباره‌ی تصمیم شخصیت‌ها و نتایج رفتارشان از کودکان سوال کنید تا متوجه رفتارهای نادرست و پشیمانی پس از آن بشوند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

وایولت از چه راهی می‌خواست برنده‌ی مسابقه شود؟ آیا به نتیجه رسید؟ (اشتباه‌بودن فریب و تقلّب در بازی و مسابقه)

مایا جلوی همه به‌خاطر رفتارش عذرخواهی کرد. اشتباهات او چه بود؟ (فهمیدن اشتباه مایا در رفتار بی‌ادبانه، گوش‌ندادن به حرف ملکه و تنهاگذاشتن دوستانش)

چرا بعد از معذرت@خواهی مایا، همه دوست داشتند که به مایا اجازه‌ی شرکت در فینال داده شود؟ (اهمیت پذیرش اشتباهات و عذرخواهی از آن)

مایا چطور توانست در مسابقات عسلی برنده شود؟ (تأثیر کار تیمی، تلاش و امیدواری در رسیدن به موفقیت)

مایا به‌خاطر حقّه‌ی وایولت، جام عسلی را شکست. آیا مایا در این ماجرا تقصیر داشت؟ چرا بابت این کار عذرخواهی کرد؟ (کودکان با این سوال متوجه می‌شوند که اشتباه دیگران نمی‌تواند اشتباه ما را توجیه کند.)

چرا ویلی حاضر نشد به‌خاطر وایولت به مایا دروغ بگوید؟ (اهمیت دوستی و صداقت)

از کودک خود بپرسید اگر جای مایا بودی با داشتن یک تیم ناامید و دیدن رقیب‌های سرسخت، بازهم مسابقه را ادامه می‌دادی؟ اگر مایا به‌خاطر آخربودن، دست از مسابقه برمی‌داشت، چه اتفاقی می‌افتاد؟ (اهمیت امیدواری برای رسیدن به موفقیت)

اکر جای وایولت بود، در لحظه‌ی آخر مسابقه، حاضر می‌شدی صبر کنی تا رقیب پیروز بشود؟ چرا وایولت بااینکه عاشق اول‌شدن بود، همچین کاری کرد؟ (اهمیت جبران اشتباه و مهمتربودن دوستی از رقابت و مسابقه)

خلاصه: مایا جلوی همه به‌خاطر رفتارهایش عذرخواهی کرد. اشتباهات او چه بود؟

داستان اثر

مایا، زنبور کوچولو و شجاع مزرعه پاپی‌میدو، با دوستش ویلی راهی بازتروپلیس می‌شوند. جایی که امپراطور زنبورها زندگی می‌کند. امپراطور، به ملکه پاپی میدو دستور داده تا نصف عسلی که برای تابستان تهیه کرده‌اند برای برگزاری مسابقات عسلی به او بدهند. مایا که به‌نظرش این دستور عادلانه نیست، با او صحبت می‌کند تا او را منصرف کند. حالا امپراطور یک شرط جدید برای مایا می‌گذارد. او به مایا می‌گوید که اگر در مسابقات عسلی برنده شود، هیچ عسلی از پاپی‌میدو نمی‌گیرد. اما اگر در مسابقات شکست بخورند، همه عسل تابستانی پاپی‌میدو برای او می‌شود. پاپی‌میدو اولین باری‌ست که اجازه پیدا کرده در مسابقات شرکت کند و هیچ تیمی ندارد. دستیار امپراطور یک تیم از حشرات ناامید پاپی‌میدو برای آن‌ها آماده می‌کند. حالا مایا باید تلاش کند که به اعضای تیمش امید بدهد و در مسابقات برنده شود تا پاپی‌میدو در زمستان عسل داشته باشد. رقیب سرسخت آن‌ها در مسابقه، تیم تروپلیس است که سرگروه آن‌ها، وایولت، به هر قیمتی شده سعی دارد برنده شود و مثل هرسال جایزه را به‌نام بازتروپلیس ثبت کند. مایا با این‌که شرایط خوبی برای پیروزی ندارد، ناامید نمی‌شود و در هر کدام از اعضای تیمش یک استعداد پیدا می‌کند و با آن‌ها تمرین می‌کند تا با کمک هم پیروز شوند. درحالی که تیم پاپی میدو متحد و امیدوار شده‌اند، در تیم رقیب، غرور و خودخواهی وایولت باعث شده تیمش از او ناراحت باشند. همین موضوع باعث می‌شود وایولت چندین بار از حقه و تقلب استفاده کند؛ اما در همه آنها شکست می‌خورد. در مرحله پایانی مسابقه، در طول مسیر، وایولت و دوستانش در تار یک عنکبوت گیر می‌افتند. مایا و دوستانش که به پیروزی خیلی نزدیک هستند، مسابقه را رها می‌کنند و به کمک تیم رقیب می‌روند. با کمک آن‌ها تیم بازتروپلیس از دست عنکبوت نجات پیدا می‌کند. وایولت بخاطر کمکی که مایا و دوستانش به آن‌ها کرده‌اند از تمام رفتارهای بد گذشته‌اش پشیمان می‌شود و در لحظه آخر پشت خط پایان می ایستد تا تیم پاپی میدو برنده شوند. درنهایت وایولت و مایا به دوستان خوبی تبدیل می‌شوند و بازتروپلیس دست از آزار پاپی‌میدو برمی‌دارد و همه باهم در یک جشن بزرگ شرکت می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: نوئل کلیری، سرجیو دلفینو

نویسنده: آدرین بیکن باچ

نام بازیگران: کوکو جک جیلیز، بنسون جک آنتونی

ژانر اثر:ماجراجویی، کمدی

قالب اثر: انیمیشن

کشور سازنده: آلمان

شرک

مایا: زنبور شجاع و مهربون مزرعه پاپی‌میدو که در مسابقات عسلی برنده می‌شود و عسل‌های کندو را نجات می‌دهد ویلی: دوست شکمو و صمیمی مایا که همیشه همراه مایاست. وایولت: رقیب خودخواه و مغرور مایا در مسابقات عسلی که به‌خاطر کمک مایا به تیمش با او دوست می‌شود.

ت سازنده: Studio 100 Media

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد مایا زنبورعسل ۲: مسابقات عسلی

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!