• امروز : 16 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن ماوکا: آهنگ جنگل (Mavka: The Forest Song)

author-img

توسط : یاسمن گودرزی ارزیاب کدومو

9 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

4415 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 10 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

ماوکا دختر ساده و مهربانی است که در جنگل زندگی می‌کند و وظیفه دارد به جنگل عشق و زندگی ببخشد. آشنایی با جوانی به نام لوکاس مسیر زندگی ماوکا را تغییر می‌دهد. این انیمیشن اوکراینی سعی دارد بگوید عشق و محبت می‌تواند ارتباط همه‌ی موجودات را بهبود ببخشد. به دلیل میزان ترسی که در این اثر نهفته است، به رده‌ی سنی آن توجه کنید. این رده سنی برای نسخه‌ی پالایش نشده‌ی اثر می‌باشد.

ژانر : عاشقانه فانتزی ماجراجویی

سال 2023 99 دقیقه جزئیات کامل اثر
19 مناسب خانواده 9 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

ماوکا مهربان و دلسوز است. او همیشه به ندای قلبش گوش می‌کند و دوست دارد به دیگران کمک کند. با این حال در انتهای انیمیشن شما شاهد آن خواهید بود که وجود او سراسر خشم و کینه می‌شود و از مهربانی خود پشیمان می‌گردد. به فرزند خود بگویید. خشم و محبت هر دو برای زندگی لازم و ضروری هستند و افراط و تفریط در هرکدام باعث می‌شود آدم آسیب ببیند. کایلینا با بدگویی و شرارت سعی داشت آدم‌ها را نسبت به یکدیگر بدبین کند و موفق هم شد! با فرزند خود درباره‌ی شناخت آدم‌ها صحبت کنید. به او بگویید همیشه باید با هوشمندی کسانی که به دنبال بدگویی هستند را رسوا کرد.

مستخدم کایلینا که فرول نام دارد، ظاهری مردانه اما رفتارهایی زنانه دارد. اگر فرزند شما متوجه این موضوع نشد، از کنار آن عبور کنید و مسئله را برای او تشریح نکنید. پیام‌ها و الگو‌های مثبت در این انیمیشن، واضح و شفاف بیان شده‌اند. شخصیت‌های مثبت نجات پیدا کرده و شخصیت‌های منفی به سزای عمل خود می‌رسند. این اثر مخاطب نوجوان را درگیر پیچیدگی نمی‌کند و او به راحتی می‌تواند خوب و بد را از یکدیگر تفکیک کند. اگر می‌خواهید بدانید چرا مخاطب در سنین پایین نباید این اثر را مشاهده کنند، مواردی که در شاخص‌های ترس، خشونت و ناهنجاری ذکر شده است را با دقت مطالعه کنید اما برای نوجوانان مواردی که در شاخص ترس و خشونت بیان شده بیشتر جنبه‌ی رازآلود و‌ مهیج دارد.

خلاصه: ناهنجاری‌هایی مانند عریانی، بوسه، اغواگری جنسی در این اثر وجود دارد که در نسخه‌ی پالایش شده حذف گردیده است. توصیه می‌شود به آن نسخه‌ها مراجعه کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

ماوکا چه ویژگی‌هایی داشت که همه او را دوست داشتند؟

چرا ماوکا به لوکاس اعتماد و به او کمک کرد؟

چرا جنگ بین اهالی جنگل و انسان‌ها رخ داد؟

چرا ماوکا عصبانی شد و به توده‌ای از آتش تبدیل شد؟

راز صلح بین اهالی جنگل و انسان‌ها چه بود؟

کایلینا چگونه توانست لوکاس و ماوکا را نسبت به هم بی‌اعتماد کند؟

خلاصه: دلیل اختلاف اهالی جنگل با انسان‌ها چه بود؟ چه چیز آن‌ها را در نهایت به هم پیوند داد؟

داستان اثر

داستان این انیمیشن درباره‌ی جنگلی اسرارآمیز است که انسان‌ها هنوز به آن راه نیافته‌اند. این جنگل سرشار از منابع حیات است و با جادوی خود می‌تواند به هر موجودی زندگی ببخشد. دختری در این جنگل زندگی می‌کند به نام ماوکا که به «روح جنگل» معروف است. او زیبا و مهربان است و دست به هرچه بزند به آن جان می‌بخشد. سمت دیگر داستان، اهالی شهر هستند. انسان‌هایی که ابزار دارند و در ساختمان‌های بلندی زندگی می‌کنند. روزی زنی شرور و بدذات به نام کایلینا به راز جنگل پی می‌برد و جوانی به نام لوکاس را به جنگل می‌فرستد تا محل قرارگیری منبع حیات را پیدا کند. لوکاس وقتی وارد جنگل می‌شود دلباخته‌ی ماوکا می‌گردد و ماوکا سلامتی عموی لوکاس را به او برمی‌گرداند. حالا لوکاس قصد دارد از ماوکا و جنگل او مراقبت کند که کایلینا همراه با ارتشی از انسان‌ها به جنگل حمله می‌کند و جنگ بزرگی بین اعضای جنگل و انسان‌ها رخ می‌دهد. در نهایت ماوکا از روح اعظم می‌خواهد که به جای عشق و مهربانی خشم را درون او بکارد تا بتواند با آتش خشم انسان‌ها را بسوزاند. او به یک موجود آتشین بدل می‌گردد. هنگامی که مردم او را خشمگین می‌بینند به اشتباه خود پی می‌برند و به کمک لوکاس، ماوکا را آرام می‌کنند و او دوباره تبدیل به یک الهه‌ی مهربان می‌شود.

جزئیات اثر

کارگردان: اوله مالاموز / الکساندرا روبان

Oleh Malamuz / Oleksandra Ruban

نویسنده: جفری هیلتون / لزیا اوکراینیکا / Jeffrey Hylton Lesya Ukranika

بازیگران: ناتالیا دنیزنکو / آرتم پیووارو / النا کراوتس Nataliya Denisenko / Artem Pivovarov / Elena Kravets

شخصیت‌ها: ماوکا: دختری جوان و زیبا که روح جنگل است و قلبی مهربان دارد. او همه را باور می‌کند و دلش برای همه می‌سوزد. ماوکا زمانی که لوکاس را می‌بیند دلباخته‌ی او می‌شود.

لوکاس: پسر با استعداد و مهربانی است که در یک گروه موسیقی کار می‌کند. او زمانی که متوجه می‌شود جان عمویش در خطر است به جنگل می‌رود تا داروی مورد نیاز او را پیدا کند.

کایلینا: زن بدجنس و خودخواهی است که قصد دارد با حقه و کلک وارد جنگل شود و از منابع جادویی آن استفاده کند. او با فریب دادن مردم شهر، آن‌ها را آماده می‌کند تا به جنگل حمله کنند.

کشور سازنده: اوکراین

کمپانی سازنده: Animagrad Animation Studio

مخاطب اثر: نوجوان

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ماوکا: آهنگ جنگل

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!