• امروز : 28 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن ماموریت کاتماندو: ماجراهای نیلی و سایمون ( Mission Kathmandu: The Adventures of Nelly and Simom)

author-img

توسط : فاطمه سادات میرشریفی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1521 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
 

«مأموریت کاتماندو»، انیمیشنی ماجراجویانه‌ و علمی‌ ـ تخیلی ا‌ست و نظریه تکامل انسان‌ها موضوع اصلی آن است. سایمون، زیست‌شناسی است که برای یافتن حلقه‌ی گمشده‌ی تکامل انسان، به همراه نلی به «هندوستان» می‌رود تا پاگنده‌ها را بیابد. او موفق به اثبات فرضیه‌اش می‌شود؛ اما برای حفظ حیات آن‌ها، نظریه‌اش را مخفی نگه می‌دارد‌. این انیمیشن برای کودکانِ علاقه‌مند به موضوعات علمی ـ تخیلی می‌تواند جذاب باشد.

سال 2018 85 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

در مأموریت کاتماندو به نظریه داروین درباره‌ی تکامل انسان‌ها اشاره می‌شود. سایمون که یک زیست‌شناس جوان است، معتقد است در تکامل انسان‌ها، حلقه‌ای از موجودات به نام پاگنده‌ها، فراموش شده‌اند و کسی به آن‌ها نپرداخته است. او برای اثبات این فرضیه‌اش به همراه نلی و تنسینگ به کوه‌های هیمالیا می‌رود تا پاگنده‌ها را پیدا کند و موفق هم می‌شود. اگر فرزندتان به این موضوعات علمی علاقه‌مند است، احتمالاً این انیمیشن را دوست خواهد داشت. البته موضوع فیلم براساس خلاقیت نویسنده‌ است و ممکن است فرزندتان وجود پاگنده‌ها یا حتی ارواح کوهستان را باور کند. توصیه می‌شود دراین‌باره او را به کتاب‌های علمی در گروه سنی خودش ارجاع دهید تا خودش با ماجراجویی و پژوهش به نتیجه‌ی درست برسد.

خشونت و ترس این انیمیشن، بیشتر در درگیری گروه ماجراجو با ارواح کوهستان و پاگنده‌هاست که ممکن است فرزندتان را بترساند. اگر فرزندتان کسی است که فیلم‌ها و تصاویر می‌تواند موجب آشفتگی خواب‌هایش بشود، توصیه می‌شود پیش از اینکه فرزندتان آن را تماشا کند، خودتان صحنه‌های ترسناک این انیمیشن را ببینید و اگر احساس کردید روحیه فرزندتان با این صحنه‌ها دچار آسیب نمی‌شود، نگرانی‌ نداشته باشید و اگر احساس می‌کنید ممکن است بترسد؛ ولی دوست دارد آن را تماشا کند، هنگام دیدن انیمیشن در کنار او باشید و قبل از اینکه صحنه‌ی ترسناک ارواح کوهستان اتفاق بیفتد، ذهن او را کمی آماده کنید. می‌توانید او را در آغوش بگیرید و به او بگویید: «ممکن است در اینجا بترسی؛ اما نگران نباش، من در کنار تو هستم.»

در پایان برای فرزندتان ویژگی‌های مثبت شخصیت‌ها را پررنگ کنید. اگر احساس می‌کنید اینکه سایمون در مواقع سختی زودتر از بقیه ناامید می‌شود، بر فرزندتان اثر گذاشته است، با توجه به جریان داستان برایش اثبات کنید که ناامیدی فقط خودِ فرد را متوقف می‌کند و اگر ناامید نباشد و همانند تنسینگ در هرشرایطی به اتفاقات مثبت فکر کند، راحت‌تر راه چاره را می‌یابد و می‌تواند در هرشرایطی به دنبال موفقیت بگردد.

خلاصه: اگر فرزندتان تخیل نویسنده را باور کرده بود، با او دراین‌باره صحبت کنید و او را به‌سمت کتاب‌ها و منابع علمی سوق دهید تا خودش حقیقت را کشف کند. اگر احساس می‌کنید صحنه‌های ترسناک بر خواب فرزندتان اثر می‌گذارد و این انیمیشن از نظر شما صحنه‌هایی دارد که ممکن است خواب او را مختل کند، او را از اینکه همیشه در کنار او هستید مطمئن کنید و به او بگویید ارواح کوهستان واقعیت ندارند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از فرزندتان بخواهید که واقعیت‌ و تخیل داستان را برایتان تفکیک کند تا متوجه شوید در تفکیک این امر موفق بوده است یا خیر.

از او بپرسید اگر جای سایمون بود، زمانی‌که با سختی‌ها مواجه می‌شد، چه راهکاری را انتخاب می‌کرد؟

اگر او کاشف پاگنده‌ها بود، حاضر بود این کشف را مثل یک راز مخفی نگه دارد تا زندگی پاگنده‌ها از بین نرود؟

درباره‌ی ویژگی‌های مثبت و منفی هریک از شخصیت‌ها با او صحبت کنید و نظر او را بپرسید. از او بخواهید درباره‌ی آرزوها و ایده‌آل‌های آینده‌اش آزادانه برایتان صحبت کند.

خلاصه: از فرزندتان بپرسید اگر جای سایمون بود، برای اکتشاف پاگنده‌ها به کوهستان می‌رفت؟ اگر جای او بود، در مواقع سختی چه رفتاری داشت و آیا حاضر بود این کشف را مثل یک راز نگه‌ دارد؟

داستان اثر

«سایمون»، پژوهشگر و زیست‌شناسی است که می‌خواهد اکتشاف جدیدی را ثبت کند. او معتقد است در زنجیره‌ی تکامل انسان‌ها، «پاگنده‌ها» حلقه‌ی مهمی هستند که فراموش شده‌اند. پیش از او نیز پژوهشگران بسیاری در این راه قدم گذاشتند و موفق نشدند؛ اما سایمون برای اثبات فرضیه‌اش مصمم است و به همراه «نلی» و «تنسینگ»، به کوهستان می‌روند تا پاگنده‌ها را بیابند و موفق هم می‌شوند؛ ولی برای حفظ حیات آن‌ها، این کشف را سربه‌مهر باقی می‌گذارند تا با ورود انسان‌ها به زندگی آن‌ها، به مرور آن گونه‌ی‌ تاریخی از بین نرود.

جزئیات اثر

کارگردان: Pierre Greco, Nancy Florence/ پی‌یر گریکو، نانسی فلورنس

نویسنده: Pierre Greco, Andre Morency/ پی‌یر گریکو، آندره مورنسی

نام تهیه‌کننده: Nancy Florence Savard / نانسی فلورنس سوارد

نام بازیگران: Sylvie Moreau, Guillaume Lemay, Thivierge, Rachid Badouri, Arthur Holden, Alexandrine Warren/ سیلوی موریا، گالیوم لیمِی، ثیورج، ریچارد بدوری، آرتور هولدن، الکساندرین وارن

نام شخصیت‌ها:

سایمون پیکارد: زیست‌شناس جوانی که معتقد است حلقه‌ای از زنجیره‌ی تکامل داروین جا‌مانده و آن مرحله‌ی پاگنده‌هاست. او برای اثبات فرضیه‌اش بسیار تلاش می‌کند و درنهایت موفق هم می‌شود؛ اما نتیجه را برای همگان فاش نمی‌کند تا این‌ گونه‌ی جانوری از آسیب‌های انسان‌ها درامان بمانند،

نلی مالوی: دخترِ کارآگاه و باهوشی که با سایمون همراهی می‌کند تا پاگنده‌ها را پیدا کنند،

تنسینگ: پدربزرگِ تنسینگ، به‌خاطر وظیفه‌ای که برعهده او و خاندانش بود، به کوهستان می‌رود تا پاگنده‌ها را پیدا کند؛ اما موفق نمی‌شود و از دنیا می‌رود. حالا تنسینگ برای ادامه راه او تلاش می‌کند و به نلی و سایمون در رسیدن به هدف مشترکشان کمک می‌کند.

کشور سازنده: کانادا

کمپانی سازنده:Concord Hom Intertainment

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ماموریت کاتماندو: ماجراهای نیلی و سایمون

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!