• امروز : 30 فروردین 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن ماشین‌ها در جاده ( Cars on the Road)

author-img

توسط : ریحانه علیپور ارزیاب کدومو

2 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

5297 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

«ماشین‌ها در جاده» یک فرانچایز و مجموعه‌ای بر اساس انیمیشن ماشین‌ها است که توسط شرکت پیکسار ساخته شده و داستان مک کویین و رفیق همیشگی‌اش ماتر را دنبال می‌کند. آن‌ها این بار وارد یک سفر جاده‌ای‌می‌شوند به گشت و گذار می‌پردازند. این اثر در ژانر ماجراجویی و کمدی است و می‌تواند برای کودکان سرگرم کننده باشد.

ژانر : ماجراجویی

سال 2022 فصل اول، 9 قسمت/ هر قسمت حدود 8 دقیقه جزئیات کامل اثر
15 مناسب خانواده 2 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این مجموعه انیمیشن در هر قسمت حدودا 8 دقیقه‌ای داستانی کوتاه از ماجراهای سفر لایتنینگ مک کویین و دوستش ماتر را بازگو می‌کند. مک کویین و ماتر دو شخصیت ماشینی انسان نما هستند که در شهر رادیاتور اسپرینگز زندگی می‌کنند. آن‌ها اکنون وارد سفر پرماجرای جاده‌ای می‌شوند و در این بین دوستان جدیدی نیز پیدا می‌کنند. داستان از پیام‌های عمیقی برخوردار نیست و صرفا جنبه‌ی سرگرمی دارد. در بیشتر قسمت‌ها، برای هیجان بیشتر داستان از عناصر ترس استفاده شده که البته از حالت فانتزی برخوردارند و در آخر بدون صدمه جدی به اتمام می‌رسند. با توجه به اینکه داستان حول ماشین‌های جاده‌ای است که اتفاقا سرعت زیاد نیز هیجان انگیز نشان داده شده، در  یک قسمت یکی از کاراکترها در نتیجه‌ی سرعت بالا تقریبا مرگ را تجربه می‌کند تا به مخاطبان بیاموزند سرعت زیاد هنگام رانندگی روی دیگری نیز دارد و در حین هیجان انگیز بودن می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد.

خلاصه:

داستان این مجموعه بیشتر کمدی و جنبه‌ی سرگرمی دارد. مواردی همچون صحنه‌های ترسناک و هیجان انگیز بودن سرعت‌های بالا وجود دارد که توجه و راهنمایی والدین را می‌طلبد.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

هرچند که مدت زمان داستان هر قسمت از این مجموعه بسیار کوتاه است و آن چنان که باید در مورد پیام‌های داستان پرداخته نشده است، با این حال والدین می‌توانند باتوجه به سن کودک و شرایط او در مورد دوستی مک کویین و ماتر با فرزندان صحبت کنند. مثلا گاهی دیده شده کودکان کم سن از مصاحبت دوستانشان با افراد دیگر به راحتی ناراحت می‌شوند. در قسمت چهارم ماتر برخلاف نظر مک کویین قصد دارد با افراد جدیدی آشنا شود؛ مک کویین با وجودی که دوست داشت تنها با ماتر اوقاتش را سپری کند اما ناراحت نشده و در جمع افراد جدید حاضر می‌شود. می‌توانید با فرزندتان صحبت کنید و به او توضیح دهید در رابطه‌های دوستی، دوستان ما می‌توانند به غیر از ما با افراد دیگری هم ارتباط داشته باشند و نباید انتظار داشته باشیم به جز ما با هیچ کس دیگری صحبت نکنند.

خلاصه:

والدین می‌توانند با توجه به سن و شرایط کودک در مورد رابطه‌ی دوستی مک کویین و ماتر و نتیجه‌ی رانندگی با سرعت بالا صحبت کنند.

داستان اثر

در قسمت اول، ماتر در مورد عروسی خواهرش می‌گوید، اینکه علاقه‌ای به شرکت در این جشن ندارد. مک کویین از ماتر می‌خواهد او را در این سفر همراهی کند، به این ترتیب آن‌ها سفری به سمت شرق را آغاز می‌کنند. آن‌ها در مسیرشان به موزه‌ی دایناسورها می‌روند، در یک شب بارانی وارد یک متل می‌شوند و مک کویین شب ترسناکی را تجربه می‌کند، یک روز ماتر با مسابقه دهندگان آشنا می‌شود و از آن‌ها می‌خواهد مانند یک مسابقه‌دهنده مجهز شود، یک شب به همراه محققان به جستجوی هیولاها می‌پردازند و در نهایت یک دوست جدید پیدا می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: Steve Purcell, Brian Fee, Bobby Podesta/ استیو پرسل/برایان فی/ بابی پادستا

نویسنده: Steve Purcell/ استیو پرسل

نام تهیه کننده: Marc Sondheimer/ مارک ساندهیمر

نام بازیگران: Owen Wilson/ Larry the Cable Guy/ اوون ویلسون/لری کیبل گای

نام شخصیت ها:

لایتنینگ مک کویین: مک کویین شخصیتی خیالی ساخته شرکت پیکسار است که به عنوان قهرمان اصلی در سری انیمیشن‌های ماشین‌ها 2006، 2011 و 2017 حضور داشت.

ماتر: ماتر یک کامیون یدک کش است که به عنوان شخصیت فرعی در  سری انیمیشن ماشین‌ها حضور داشت که در نهایت به عنوان نزدیک‌ترین دوست قهرمان اصلی یعنی مک کویین تبدیل شد.

آیوی: یک کامیون هیولا است، او ماتر و مک کویین را در ادامه‌ی سفر همراهی می‌کند.

کشور سازنده: آمریکا

کمپانی سازنده: Disney Television Animation/ Pixar Animation Studios

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ماشین‌ها در جاده

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!