• امروز : 12 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن ماداگاسکار: فرار به آفریقا ۲ (Madagascar: escape 2 Africa)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

4 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3259 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

الکس (شیر)، مارتی (گورخر)، ملمن (زرافه) و گلوریا (اسب آبی) چهار‌ دوست و از حیوانات باغ‌وحش نیویورک هستند که از نیویورک فرار کرده و حالا به‌طور اتفاقی در آفریقا فرود آمده‌اند. هرکدام از این چهار‌ دوست، در آفریقا با گله‌ای از هم‌نوعان خود روبه‌رو می‌شوند و زندگی جدیدی را تجربه می‌کنند. الکس خانوادۀ خودش را پیدا کرده و سعی می‌کند تحت آموزش‌های پدرش تبدیل به سلطان جنگل شود؛ اما او تا به حال فقط در باغ‌وحش رقصیدن را یاد گرفته است و پدر و مادرش را در این زمینه ناامید می‌کند و عموی بدجنس او سلطان جنگل می‌شود. زمانی‌که حیوانات آفریقا با مشکل سد ساختن انسان‌ها و ناپدید‌شدن آب مواجه می‌شوند، الکس و دوستانش با یک کار تیمی، سد را خراب می‌کنند و آب را برمی‌گردانند و با این کار، حیوانات باغ‌وحش نیویورک توانایی‌های خودشان را به همه ثابت می‌کنند و الکس می‌تواند سلطان جنگل شود. او و دوستانش تا ماجراجویی بعدی در آفریقا می‌مانند.

سال 2008 89 دقیقه جزئیات کامل اثر
1 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

حیوانات انیمیشن «ماداگاسکار» در قسمت دوم، سر از آفریقا درمی‌آورند و با یکدیگر دست به ماجراجویی جدیدی می‌زنند. این حیوانات، یک گروه دوستی چهار‌نفره هستند که روابط صمیمی و دوستانه‌شان می‌تواند به کامل‌شدن تصور کودکان از مفهوم دوستی کمک کند. به جز مفهوم دوستی و کار تیمی، در این قسمت یکی از حیوانات، خانواده‌اش را پس از سال‌ها پیدا می‌کند و کودکان می‌توانند شاهد یک خانوادۀ صمیمی و محبت‌های مادر و پدر الکس به او باشند. هرکدام از چهار‌شخصیت اصلی داستان، با یک مسئله روبه‌رو می‌شود که ممکن است فهم آن‌ها برای کودکان کمی سخت باشد، پس با یک پرسش و پاسخ ساده دربارۀ اتفاقات و نتایج تصمیم‌ها، برای کودکان گره‌گشایی کنید. مسئلۀ گلوریا، وارد‌شدن به یک رابطۀ عاشقانه است که ممکن است والدین عزیز برای کودکان خود نپسندند و بهتر است در انتخاب محتوا به این بخش دقت کنند. رفتارهای نادرستی در این انیمیشن وجود دارد که ممکن است کودکان از آن‌ها تقلید کنند، به‌ویژه آنکه این صحنه‌ها جنبۀ طنز دارند. بهتر است دربارۀ علت نادرست‌بودن رفتارهای ناپسندی که کودکان در محصول مشاهده می‌کنند، آن‌ها را راهنمایی کنید؛ مانند تف‌کردن، دزدی‌کردن پنگوئن‌ها و کتک‌زدن‌های خنده‌دار.

خلاصه: کودکان را در فهم وظایف دوستان نسبت به یکدیگر راهنمایی کنید و دربارۀ علت نادرست‌بودن رفتارهای ناپسندی که مشاهده می‌کنند به آن‌ها توضیح دهید.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

آیا الکس و دوستانش بدون کمک یکدیگر می‌توانستند مشکلاتشان را حل کنند؟ ( با این پرسش می‌توانید کودکان را دربارۀ اهمیت کار تیمی راهنمایی کنید)

با پرسش‌هایی کودکان را برای فهم مسائل و نتیجۀ آن‌ها راهنمایی کنید؛ مانند مارتی از چه مسئله‌ای ناراحت بود؟ چگونه الکس به حل مشکل او کمک کرد؟

به‌کار‌بردن کلمات زشت چه تأثیری بر دیگران دارد؟ اگر دیگران به ما حرف نادرستی بزنند، باز هم برای ما خنده‌دار است؟

آیا کار پنگوئن‌ها در گرفتن ماشین انسان‌ها درست بود؟ ضربه‌زدن به دیگران به هردلیلی می‌تواند کار درستی باشد؟

چرا مارتی همراه الکس به منطقۀ خطرناک رفت؟ تو اگر جای او بودی با الکس می‌رفتی؟ (با این پرسش دربارۀ وظایف دوستان نسبت به یکدیگر صحبت کنید و کمک کنید تصور کودکان از مفهوم دوستی کامل شود)

خلاصه: با کودکان دربارۀ پیام‌های انیمیشن به‌ویژه «دوستی» و پیامد رفتارهای نادرستی که مشاهده می‌کنند، گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

ماداگاسکار، داستان چهار‌ دوست  از حیوانات باغ‌وحش نیویورک است؛ یک شیر، یک گورخر، یک زرافه و یک اسب آبی. آنها از نیویورک فرار می‌کنند و به‌طور اتفاقی در آفریقا فرود می‌آیند. هرکدام از این چهار‌ دوست، در آفریقا با گله‌ای از هم‌نوعان خود روبه‌رو می‌شوند و زندگی جدیدی را تجربه می‌کنند.

جزئیات اثر

  1. کارگردان: Eric Darnell, Tom McGrath / اریک دارنل، تام مک گرس.
  2. نویسنده: Etan Cohen, Eric Darnell / اتان کوهن، اریک دارنل.
  3. نام تهیه‌کننده: Mark Swift / مارک سوییفت.
  4. نام بازیگران: Chris Rock, Ben Stiller, David Schwimmer, Jada Pinkett Smith / کریس راک، بن استیلر، دیوید اسکوییمر، جادا پینکت اسمیت
  5. نام شخصیت‌ها: آلکس: شیر باغ‌وحش نیویورک که در آفریقا فرود آمده است و پس از سال‌ها پدر و مادرش را پیدا می‌کند. او باید بعد از پدرش سلطان جنگل شود؛ اما تنها چیزی که در زندگی باغ‌وحش یاد گرفته، رقصیدن است. مارتی: بهترین دوست الکس، یک گورخر که در آفریقا با دیدن گله‌ای از گورخرهای شبیه به خودش، به این فکر می‌کند که او چه ویژگی منحصر‌به‌فردی دارد. ملمن: زرافۀ همیشه‌مریض باغ‌وحش نیویورک که حالا در آفریقا تبدیل به یک پزشک شده است. گلوریا: اسب آبی که ملمن دوستش دارد؛ اما در تمام سال‌های دوستی‌شان چیزی به او نگفته است.
  6. کشور سازنده: آمریکا
  7. کمپانی سازنده: DreamWorks Animation / دریم ورکز.

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ماداگاسکار: فرار به آفریقا ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!