• امروز : 9 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن ماجراهای من و میا (Mia and Me)

author-img

توسط : نرگس شفیعی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

9041 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
انیمیشن سریالی «ماجراهای میا و من» انیمیشنی کودکانه و خوش‌آب‌ورنگ درباره‌ی دختر نوجوانی است که با یک کتاب وارد ماجراجویی در یک دنیای فانتزی می‌شود. شخصیت‌های این دنیای فانتزی و شاد، الف‌ها و اسب‌های تک‌شاخ هستند که مهربانی، همدلی و همکاری در میان آن‌ها به چشم می‌خورد. در مقابل، یک ملکه پلید هم وجود دارد که با کمک عجوزه‌هایش سعی در شکار تک‌شاخ ها دارد. تشخیص شخصیت‌های مثبت و منفی برای کودکان ساده است؛ اما ممکن است شخصیت‌های پلید با خنده‌های شیطانی خود و حمله به شخصیت‌های محبوب، باعث ترس کودکان حساس شوند.
سال ۲۰۱۱ 20 دقیقه (3 فصل، 78 قسمت). جزئیات کامل اثر
28 مناسب خانواده 8 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 10 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

kodoumo-logo 2 +
بر اساس 2 رای

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمیشن فانتزی است و داستان ساده‌ای درباره‌ی تقابل الف‌های مهربان با عجوزه‌های پلید را روایت می‌کند. همدلی و همکاری شخصیت‌ها جهت دفاع از سرزمین خود و شجاعت و مسئولیت‌پذیری آن‌ها، می‌تواند الگوی مثبتی برای فرزندان شما باشد.

رنگارنگی داستان و دختربودن شخصیت اصلی باعث می‌شود دختران کوچک، لذت بیشتری از این انیمیشن ببرند. برای کودکان، شخصیت‌های درست‌کار از شخصیت‌های پلید قابل تشخیص خواهند بود؛ اما ممکن است خنده‌های شیطانی ملکه پنتیا، اژدهاسواری عجوزه‌ها یا صحنه‌های درگیری قهرمانان داستان با آن‌ها، کودکان حساس را دچار ترس کند. عباراتی مانند «این انیمیشن ترس ندارد یا واقعی نیست» به کودکان کمکی نمی‌کند و باعث می‌شود گمان کنند احساسات آن‌ها مشکلی دارد. بهتر است با ترس کودکان خود همدلی کنید. فانتزی‌بودن اثر، شجاعت قهرمانان داستان و پایان خوش ماجرا به کمک شما خواهد آمد.

این نکته که قسمت‌هایی از فیلم با حضور بازیگران واقعی و در دنیای غیرکارتونی رقم می‌خورد و سپس با کمک یک دستبند، میا به سرزمینی فانتزی و کارتونی وارد می‌شود، ممکن است به تخیلات کودک شما دامن بزند. والدین عزیز می‌توانند درباره‌ی تفاوت دنیای کارتون با واقعیت، کودک خود را راهنمایی کنند. از مواردی که ممکن است در این انیمیشن برای فرزند خود نپسندید، لباس‌های نیمه‌برهنه میا و الف‌ها در سرزمین سنتوپیا و همچنینی دوستی میا با وینست (پسری که در مدرسه او تحصیل می‌کند) است.

در قسمت اول این داستان به موضوع تصادف مادر و پدر میا و مرگ آن‌ها اشاره می‌شود و در سایر قسمت‌ها، میا در مدرسه شبانه‌روزی است. هرچند تصویری از تصادف یا مرگ وجود ندارد؛ اما جدایی از والدین یا تنهاماندن می‌تواند کودکان را در سنین پایین نگران کند. یکی از مسائلی که میا در مدرسه شبانه‌روزی با آن درگیر است، حضور یک دختر مغرور و خودپسند است که میا و دوستش را مورد تمسخر قرار می‌دهد. شاید این مسئله برای فرزند شما در سنین دبستان رخ داده باشد. فرصت خوبی است تا درباره‌ی راهکارهای حل این مسئله با کودک خود صحبت و به اهمیتِ دوستی و ویژگی‌های یک دوست خوب، اشاره کنید.

خلاصه: این انیمیشن فانتزی، تقابل الف‌های مهربان با عجوزه‌های پلید است و بیشتر دخترانه است. شخصیت‌های پلید ممکن است کودکان حساس را بترسانند و ورود به دنیای یک کتاب به‌وسیله‌ی دستبندی جادویی، ممکن است به تخیلات کودکان دامن بزند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

با پرسش‌هایی درباره‌ی اتفاقات داستان و تصمیمات میا و دوستانش، به برداشت درست کودک خود از پیام‌های داستان کمک کنید.

میا و دوستانش در برابر عجوزه‌ها، چگونه رفتار می‌کنند؟ چرا تلاش می‌کنند که تک‌شاخ‌ها را نجات دهند؟

درباره‌ی راه‌حل درست برخورد با همکلاسی‌های خودخواه، با کودکان صحبت کنید.

چرا وایولتا همیشه میا و وینسنت را مسخره می‌کند؟ تو اگر جای میا بودی، چگونه مسئل را حل می‌کردی؟

درباره‌ی تفاوت دنیای واقعی و دنیای خیالی، فرزندان خود را آگاه کنید.

آیا در دنیای واقعی سرزمین سنتوپیا وجود دارد؟

خلاصه: کودکان خود را درباره‌ی تخیلی‌بودن اثر و پیام مثبت هرقسمت آگاه کنید و با او درباره‌ی راه‌حل مسائل داستان گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

دختر نوجوانی به‌نام «میا»، پدر و مادرش را در یک تصادف از دست داده است و داستان از جایی شروع می‌شود که او را به مدرسه شبانه‌روزی در «فلورانس» منتقل می‌کنند. در همان روز کتابی به دست میا می‌رسد که پدرش برای او به امانت گذاشته است. این کتاب باعث می‌شود میا وارد یک دنیای فانتزی به‌نام «سنتوپیا» شود که موجودات آن، «الف‌ها» و «اسب‌های تک‌شاخ» هستند. این دنیای زیبا و رنگارنگ موجودات پلیدی به نام «عجوزه» هم دارد که برای «ملکه پنتیا» کار می‌کنند. این ملکه بدجنس قصد دارد با به‌دام‌انداختن اسب‌های تک‌شاخ و استفاده از جادوی شاخ آن‌ها، برای همیشه جوان بماند؛ اما وجود اسب‌های تک‌شاخ برای زنده‌ماندن طبیعت سنتوپیا ضروری است. برای همین میا هربار با کشف رمزی از کتاب، اتفاقاتی را پیش بینی می‌کند و با کمک آن‌ها به کمک الف‌ها می‌رود تا سنتوپیا را از دست ملکه پنتیا نجات دهند.

جزئیات اثر

کارگردان: Gerhard Hahn / گرهارد هان

نویسنده: Doug Sinclair / داگ سینکلر

نام تهیه‌کننده: Gerhard Hahn / گرهارد هان

نام بازیگران:

Rosabell Laurenti Sellers, Stephie Theodora, Josephine Benini, Andrew Craig / روزابل لورنتی سلرز، استفی تئودورا ، ژوزفین بنینی ، اندرو کریگ

نام شخصیت‌ها:

میا: دختر نوجوانی که به‌وسیله یک کتاب اسرارآمیز، به سرزمینی فانتزی و زیبا به نام سنتوپیا وارد می‌شود و سعی می‌کند به الف‌ها در آن سرزمین کمک کند تا اسب‌های تک‌شاخ خود را از دست عجوزه‌ها نجات دهند،

مو: یک الف که شاهزاده‌ی سرزمین سنتوپیاست. او دربرابر سرزمینش احساس مسئولیت می‌کند و شجاعانه برای نجات اسب‌های تک‌شاخ از دست عجوزه‌ها تلاش می‌کند،

یوکا: خواهر مو که از راه‌حل‌های مختلف استفاده می‌کند تا در کنار برادرش عجوزه‌ها را شکست دهد و اسب‌های تک‌شاخ را نجات دهد،

ملکه پنتیا: ملکه‌ای پلید که همیشه ماسک بر صورت دارد و خنده‌های شیطانی سر می‌دهد. او لشکری از اژدها و عجوزه دارد و به‌دنبال تک‌شاخ‌هاست تا به کمک شاخِ آن‌ها، همیشه جوان بماند،

وینسنت: پسری مهربان؛ اما تنها که در مدرسه میا تحصیل می‌کند و هیچ دوستی ندارد. او با میا دوست می‌شود و به او کمک می‌کند تا رمزهای کتابش را بگشاید و به سنتوپیا کمک کند،

وایولتا: دختری مغرور و خودپسند در مدسه میا که همیشه میا و وینست را مورد تمسخر قرار می‌دهد.

کشور سازنده: هلند، آلمان، ایتالیا، کانادا

کمپانی سازنده: Hahn Film AG, Lucky Punch, March Entertainment

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : روناک سادقی

۱۸ مهر ۱۴۰۱

مناسب سن 10 +

من دیدم اما من بدون سانسور میخوام

بزرگسال

توسط : روناک سادقی

۱۸ مهر ۱۴۰۱

مناسب سن 10 +

من دیدم اما من بدون سانسور میخوام

بزرگسال

توسط : النا زمانی

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

مناسب سن 2 +

میا کارتون بسیار زیبا و قشنگی هست.

بزرگسال

توسط : النا زمانی

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

مناسب سن 2 +

نکات خواندنی خود

افزودن دیدگاه در مورد ماجراهای من و میا

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!