• امروز : 8 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن ماجراهای سامی: دور دنیا در پنجاه سال (A Turtle's Tale Sammy's Adventures)

author-img

توسط : یاسمن گودرزی ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1301 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 4 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

سامی و ری که از کودکی همیشه همراه هم بوده‌اند به‌خاطر حوادثی که در اقیانوس رخ می‌دهد از هم جدا می‌شوند. چالش‌هایی که برای آن‌ها پیش می‌آید داستان این انیمیشن را رقم می‌زند. این اثر که در سال 2010 توسط بن استسن ساخته شده است با به‌تصویرکشیدن دنیای شگفت‌انگیز زیر آب به شناخت مخاطب از آن کمک می‌کند.

ژانر : ماجراجویی

سال 2010 75 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

آلودگی محیط‌‌زیست همواره یکی از مباحث موردتوجه صنعت انیمشین‌سازی است. در این اثر کودک می‌تواند نخستین آسیب‌هایی که انسان می‌تواند به طبیعت بزند را مشاهده کند. آلودگی دریا با حضور نفتکش‌ها، زباله‌های پلاستیکی، فناوری‌های آسیب‌زا و... از مواردی است که طبیعت را تهدید می‌کند.

انیمیشن ماجراهای سامی به معرفی دنیای شگفت‌انگیز زیر آب می‌پردازد. گوناگونی ماهی‌ها، معرفی انواع جانوران دریایی و خطراتی که زندگی دریایی‌ها را تهدید می‌کند از وجوه آموزشی این اثر است.

این اثر فاقد ناهنجاری است. نمایش صحنه‌های ترسناک که گاهی با خشونت همراه است، به درک کودک از زندگی جانوران دریایی کمک می‌کند اما لازم است او را هنگام تماشای اثر همراهی کنید.

خلاصه: آشنایی با زندگی موجودات دریایی، درک زندگی آن‌ها و اهمیت حفظ طبیعت از نکات آموزشی این اثر است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

درباره‌ی خطراتی که موجودات دریایی را تهدید می‌کند با کودکتان صحبت کنید.

انسان‌ها چه کمکی می‌توانند به آن‌ها بکنند؟

 آیا فداکاری ری برای نجات سمی کار درستی بود؟

 جانوران دریایی را به کمک این انیمیشن به کودک خود معرفی کنید.

چه چیز باعث شد سمی و ری سالیان درازی درکنارِهم بمانند و دوستی پایداری داشته باشند؟

از کودک خود بپرسید کمک‌کردن گربه به فرار سمی را چگونه ارزیابی می‌کند.

درباره‌ی اهمیت دوست و حفظ رفاقت با فرزندتان صحبت کنید.

انسان‌های تنها چه مشکلاتی در زندگی خواهند داشت؟

خلاصه: درباره‌ی خطراتی که موجودات دریایی را تهدید می‌کند با کودکتان صحبت کنید.

داستان اثر

سامی یا سمی یک لاک‌پشت کوچک و سبزرنگ است. او هنگام تولد، زمانی که لاک‌پشت‌های تازه ‌متولدشده به سمت اقیانوس می‌روند، با لاک‌پشت دیگری که شلی نام دارد برخورد می‌کند. اما در همان ابتدا او را در ازدحام گم کرده و مجبور می‌شود به تنهایی زندگی خود را در اقیانوس آغاز کند. او در همان هنگام با لاک‌پشت کوچک و تازه متولدشده‌ای به نام ری آشنا می‌شود. او و ری دوستان صمیمی خوبی برای هم شده و در جستجوی بهشت لاک‌پشت‌ها با هم همراه می‌شوند. آن‌ها روزهای خوبی را در اقیانوس می‌گذراندند اما کم‌کم اقیانوس روی دیگر خود را به آن‌ها نشان می‌دهد. چپ شدن نفت‌کش و آلوده شدن اقیانوس سمی و ری را می‌ترساند. مدتی بعد سمی در یک تور ماهیگیری گیر می‌افتد و از ری جدا می‌شود. بعد از چالش‌هایی که از سر می‌گذراند به طور اتفاقی شلی را پیدا می‌کند و تصمیم می‌گیرند با هم سفر اکتشافی خود را ادامه دهند. آن‌ها با خطرات گوناگونی در راه رو به رو می‌شوند و شلی در یک سانحه از سمی جدا شده و یکدیگر را گم می‌کنند. سمی ناامید از یافتن دوباره‌ی او، دوست قدیمی‌اش ری را می‌یابد. ری همانند گذشته به سمی در یافتن شلی کمک می‌کند و موفق می‌شوند. آن‌ها برای همیشه در کنار هم زندگی می‌کنند.

جزئیات اثر

کارگردان: بن استسن / Ben Stassen

نویسنده: بن استسن / Ben Stassen

تهیه کننده:

جینا گالو /  میمی مینارد / دومنیک پاریس / بن استسن

Gina Gallo / Mimi Maynard / Domonic Paris / Ben Stassen

بازیگران:

 آنتونی آندرسون / ملانیا گریفیت/ تیم کری

Curry Anthony Anderson / Melanie Griffith / Tim

شخصیت‌ها:

سامی: یک لاک‌پشت دریایی است که در کودکی با ری آشنا می‌شود و با یکدیگر سفر زندگی خود را آغاز می‌کنند. سم چند سال به دلیل حوادث مختلف از ری جدا می‌شود و با خطرهای دریا مواجه می‌شود. آن‌ها پس از چالش‌های زیاد دوباره یکدیگر را پیدا می‌کنند.

ری: دوست سامی است که از کودکی در کنار یکدیگر بزرگ شده‌اند. آن دو بر اثر حادثه سال‌ها از هم دور می‌مانند.

شلی: ماهیِ دختری است که سامی به او علاقه دارد. آن دو بعد از مدّت‌ها یکدیگر را پیدا می‌کنند و زمانی که در جست‌وجوی بهشت لاک‌پشت‌ها هستند، شلی گم می‌شود. سامی مدّت‌ها دنبال او می‌گردد و درنهایت با کمک ری او را می‌یابد.

کشور سازنده: بلژیک / فرانسه

کمپانی سازنده: Studio Canal

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد ماجراهای سامی: دور دنیا در پنجاه سال

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!