• امروز : 18 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن لاک‌پشت‌های نینجا: شورش جهش یافته‌ها (Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem)

author-img

توسط : یاسمن گودرزی ارزیاب کدومو

7 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

3437 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 9 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن لاک‌پشت‌های نینجا: شورش جهش یافته‌ها درباره‌ی چهار لاک‌پشت است که دور از انسان‌ها زندگی می‌کنند. کنجکاوی آن‌ها نسبت به شهر باعث می‌شود به سمت آن کشیده شوند و با یک هیولای بزرگ به نام سوپرفلای مبارزه کنند. این انیمیشن محصول سال 2023 است و داستان ساده و مهیجی را به نمایش می‌گذارد. از پیام‌های مثبت آن می‌توان به همدلی و کارگروهی اشاره کرد که باعث غلبه‌ی نینجاها به هیولا می‌شود.

ژانر : علمی‌تخیلی کمدی

سال 2023 99 دقیقه جزئیات کامل اثر
7 مناسب خانواده 13 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 10 +
بر اساس 2 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

لاک‌پشت‌های نینجا دوست دارند فضایی جز فاضلاب را تجربه کنند و به شهر، بین انسان‌ها بروند. اما پدرشان مدام آن‌ها را منع می‌کند. درباره‌ی نگرانی مرد موشی با فرزند خود صحبت کنید و سعی کنید او را متوجه نگرانی پدرها و مادرها نسبت به جامعه‌ی خطرناکی که فرزندانشان را تهدید می‌کند، بکنید.

نینجاها در ابتدا می‌خواهند به خاطر شهرت و محبوبیت انسان‌ها را نجات دهند اما رفته‌رفته متوجه می‌شوند اگر هدفشان این باشد، فایده‌ای ندارد. باید به خاطر انسانیت و مهربانی با آدم‌ها آن‌ها را نجات دهند. با فرزند خود درباره‌ی نیتی که در کارهایمان داریم گفت‌وگو کنید.

خلاصه: درباره‌ی نگرانی مرد موشی از رفتن پسرهایش به شهر با فرزند خود صحبت کنید. نیت‌های ما در زندگی چه تاثیری در رفتار آدم‌ها با ما دارد؟

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

چرا مرد موشی سعی داشت مانع حضور پسرانش در شهر شود؟

شباهت و تفاوت نینجاها و سوپرفلای در چه چیزی بود؟

نقطه ضعف اپریل چه بود؟ او برای برطرف کردن آن چه کرد؟

آیا باید به همه‌ی آدم‌ها اعتماد کرد؟

خلاصه: نینجاها و سوپرفلای را با هم مقایسه کنید. آن‌ها گذشته‌ای شبیه به هم داشتند اما چه چیزی راه آن‌ها را از هم جدا کرد؟

داستان اثر

چهار لاک‌پشت کوچک به خاطر یک ماده‌ی شیمیایی، جهش ژنتیکی پیدا می‌کنند و بدنشان بزرگ و توانمند می‌شود. از همان کودکی موشی آن‌ها را بزرگ می‌کند که او را پدر می‌نامند. پدر، چهار پسر را همیشه از ورود به شهر انسان‌ها منع می‌کند اما زمانی که به سن نوجوانی می‌رسند کنجکاویشان آن‌ها را به شهر می‌کشاند. حضور در شهر، پسرها را با دختری به نام اپریل آشنا می‌کند. اپریل به آن‌ها از وجود یک خلافکار بزرگ به نام سوپرفلای خبر می‌دهد. لاک‌پشت‌ها تصمیم می‌گیرند دور از چشم پدرشان سوپرفلای را نابود کنند تا در بین انسان‌ها قهرمان شوند. زمانی که سوپرفلای را می‌بینند متوجه می‌شوند او هم مگسی است که پانزده سال پیش به خاطر همان ماده‌ی شیمیایی، جهش یافته‌ است. سوپرفلای از نینجاها می‌خواهد به او ملحق شوند و انسان‌ها را با کمک هم از بین ببرند اما لاک‌پشت‌ها قبول نمی‌کنند. آن‌ها با کمک مردم شهر سوپرفلای را نابود می‌کنند و تا ابد در بین مردم محبوب می‌شوند.

جزئیات اثر

کارگردان: جف رو / Jeff Rowe

نویسنده: جف رو / Jeff Rowe

تهیه کننده: سث راجن / Seth Rogen

بازیگران: میکا ابی / شیمون براون / نیکلاس کانتو Micah Abbey / Shamon Brown / Nicolas Cantu

شخصیت ها: لاک‌پشت‌های نینجا(رافائل، لئوناردو، داناتلو، مایکل انجلو): چهار لاک‌پشت کوچک که توسط موشی بزرگ می‌شوند. این لاک‌پشت‌ها به خاطر یک ماده‌ی شیمیایی که روی آن‌ها می‌ریزد، جهش ژنتیکی پیدا می‌کنند و جثه‌ی آن‌ها بزرگ می‌شود.

سوپرفلای: یک مگس غول‌پیکر است که مانند نینجاها جهش ژنتیکی یافته است. او از انسان‌ها خشمگین است و قصد دارد آن‌ها را نابود کند.

اپریل: او دختر نوجوانی است که با لا‌پشت‌ها مهربان است و قصد دارد کمکشان کند تا سوپرفلای را از بین ببرند.

کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا

کمپانی سازنده: Nickelodeon Movies

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : امین جهاندیده کاظم پور

۱ آذر ۱۴۰۲

مناسب سن 6 +

عالی بود .

بزرگسال

توسط : ALi ALi

۱۹ آبان ۱۴۰۲

مناسب سن 14 +

بسیار انیمیشن زیبایی بود

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد لاک‌پشت‌های نینجا: شورش جهش یافته‌ها

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!