• امروز : 13 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن لاپیچ، کفاش کوچک (The Little Shoemaker )

author-img

توسط : امیرحسین کهوندی فاضل ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

976 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.
لاپیچ موش کوچکی است که در کارگاه کفاشی کار می‌کند؛ اما به دلیل بدرفتاری‌های زیاد استاد و صاحب‌کارش، کارگاه کفاشی را ترک و سفری را برای پیداکردن محل زندگی جدیدش همراه با سگی به نام بروستر آغاز می‌کند. این انیمیشن قدیمی دارای داستانی ساده و آموزنده برای کودکان است.
سال 1997 80 دقیقه جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 0 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

این انیمشین داستانی ساده و درعین حال جذاب برای کودکان دارد. خشونت این اثر محدود به فریادزدن و زمین‌خوردن لاپیچ محدود است و محتوای ترسناکی در آن دیده نمی‌شود. به جز سیگارکشیدن شخصیت منفی، ناهنجاری خاصی در این اثر وجود ندارد.

والدین باید بدانند شخصیت اصلی، فردی شجاع و مهربان است که رفتارهایش برای کودکان مثبت و آموزنده است. پیداکردن دوست جدید، همکاری و مهربانی، ازجمله پیام‌های مثبتی است که در این اثر وجود دارد. والدین می‌توانند از کودکشان بخواهند درباره‌ی کلیت داستان صحبت کند. توصیه می‌شود درباره‌ی مفاهیمی همچون دوست‌یابی و همکاری با توجه به داستان و شخصیت لاپیچ با کودک خود سخن بگویید. اگر رفتاری در انیمیشن وجود دارد که از نظر والدین پسندیده و مثبت است، می‌توانند درباره‌ی آن بیشتر با کودک خود صحبت کنند.

خلاصه: والدین باید بدانند در این اثر شخصیت اصلی، فردی شجاع و مهربان است که رفتارهایش برای کودکان مثبت و آموزنده است.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

لاپیچ چه ویژگی‌هایی دارد؟ کدام ویژگی‌اش را بیشتر دوست داری؟

دلیل اسکولر برای بدرفتاری‌هایش درست و صحیح بود؟

بدون بروستر و لیزا، چه پایانی در انتظار لاپیچ بود؟

خلاصه: لاپیچ چه ویژگی‌هایی دارد؟ کدام ویژگی‌اش را بیشتر دوست داری؟

داستان اثر

«لاپیچ» موش کفاشی است که صاحب‌کارش فردی عصبانی و بداخلاق است. روزی بدون آنکه لاپیچ کار اشتباهی انجام دهد، «اسکولر»، صاحب‌کار لاپیچ، او را تنبیه می‌کند و لاپیچ تصمیم می‌گیرد کارگاه کفاشی را ترک کند. او سفرش را با سگی به نام «بروستر» آغاز می‌کند و در ابتدا به «سنجاب‌ها» در پیداکردن غازهایشان کمک می‌کند. پس از مدتی با موش دیگری به نام «لیزا» آشنا می‌شود. لیزا نیز همچون لاپیچ یتیم و تنهاست. او مدت‌ها در سیرک کار می‌کرده و به دلیل بدرفتاری‌های صاحب سیرک آنجا را ترک کرده است. لاپیچ و لیزا تصمیم می‌گیرند به سراغ «موش کثیف» بروند تا اموالی را که او از آن‌ها به سرقت برده است، پس بگیرند. پس از پیداکردن موش کثیف لاپیچ او را شکست می‌دهد و مانع دزدی او از سنجاب‌ها می‌شود. لیزا پس از آنکه با اسکولر روبه‌رو می‌شود، متوجه می‌شود او پدر واقعی‌اش است و علت عصبانیت و بداخلاقی‌هایش نیز گم‌شدن دخترش در کودکی بوده است.

جزئیات اثر

کارگردان / مؤلف: Milan Blažeković / میلان بلاژیکوویچ

نویسنده / مترجم: Milan Blažeković/ میلان بلاژیکوویچ

نام تهیه‌کننده: Steffen Diebold/ استفان دایبولد

نام بازیگران: Ivan Gudeljević, Maja Rožman, Tarik Filipović, Pero Juričić/ ایوان گودلویچ، ماجا روژمان، تریک فیلیپوویچ، پرو جورچیچ

نام شخصیت‌ها:

لاپیچ: موش کوچکی که در کارگاه کفاشی می‌کند، او یتیم است و خانواده‌ای ندارد،

لیزا: دختر اسکولر که در کودکی در سیرک گمشده است و پس از سال‌ها پدر و مادرش را پیدا می‌کند،

اسکولر: صاحب کارگاه کفاشی که پس از گم‌شدن دخترش به فردی بداخلاق و عصبانی تبدیل شده است،

موش کثیف: موشی بدذات که دائماً در حال سرقت و آزاردادن حیوانات است.

کشور سازنده: کرواسی و آلمان

کمپانی سازنده: Croatia Film

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد لاپیچ، کفاش کوچک

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!