• امروز : 18 شهریور 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن قصه‌های عمو رحمان

در حال ارزیابی
author-img

توسط : دبیر انیمیشن ارزیاب کدومو

2 ماه پیش

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

7937 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 6 +

قصه‌های عمو رحمان یک سریال انیمیشن 13 قسمتی است. عمورحمان پیرمرد مهربان و خوشرویی است که برای کودکان اطرافش داستان‌هایی از امام حسین و امام حسن تعریف می‌کند و سعی داردسوالات ذهنی و چالش‌هایشان را به این شکل حل کند. این اثر ناهنجاری ندارد و مناسب کودکان بالای 6 سال است.

ژانر : مذهبی

سال 1403 13 قسمت 15 دقیقه‌ای جزئیات کامل اثر
0 مناسب خانواده 5 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن‌ یکی از راه‌های انتقال موثر مفاهیم دینی به کودکان است. تاریخ اسلام سرشار از حوادث متفاوت است که برخی از آنان مانند واقعه‌ی عاشورا لحظات حماسی زیادی دارد. اگرچه آموزش این مفاهیم و انتقال صحنه‌های مبارزات بین حق و باطل برای کودکان ضروری است اما باید توجه داشت که منتاسب با فهم و روحیه‌ی کودک باشد. کودکان توان هضم و تحلیل برخی روایت‌ها به خصوص حادثه سهمگین کربلا را ندارند و در نظر نگرفتن روحیات و رشد ذهنی آنها در این فرآیند می‌تواند آسیب‌زا باشد. در سنین پائین شناساندن شخصیت‌های بزرگ مذهبی با زبانی ساده می‌تواند ذهن کودکان را برای پذیرفتن و درک بهتر وقایع پیچیده‌تر وقایع آماده‌کند.

قصه‌های عمورحمان سریال انیمیشن سه بعدی است که در 13 قسمت منتشرشده‌ و کارگردانی آن برعهده میکائیل براتی است. عمورحمان پیرمرد مهربانی است که از کودکی با امام حسن و امام حسین بزرگ‌شده است و وقتی کودکان اطراف او به مشکلی برمی‌خورند یا سوالی برایشان به وجود می‌آید داستان‌هایی از حسنین (علیه السلام) برای آنها تعریف می‌کند. این روایت‌ها از کودکی امام حسین است به همین دلیل کودکان بهتر می‌توانند هم با شخصیت‌های شنونده درون داستان و هم با زندگانی امامان معصوم ارتباط برقرار کنند و جایگاه آنان را در نزد خداوند بشناسند. در برخی قسمت‌ها کلماتی مانند جزیه به کار برده می‌شود اما در خود داستان با زبانی ساده توضیحاتی در مورد این کلمات داده‌می‌شود.این مجموعه ناهنجاری ندارد و غیر از مواردی که کودکان با هم مشاجره‌های کوتاهی کرده و عمورحمان آنها را به آرامش دعوت می‌کند خشونت دیگری در آن مشاهده نمی‌شود و می‌تواند محصول مناسبی برای کودکان بالای 6 سال باشد. پس از هر قسمت می‌توانید با کودکانتان بیشتر درمورد خصوصیات امامان معصوم گفت و گو کنید.

جزئیات اثر

کارگردان: میکائیل براتی تهیه کننده: میلاد حاجی پروانه

نظرات کاربران

هیچ نظری وجود ندارد

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد قصه‌های عمو رحمان

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!