• امروز : 9 اردیبهشت 1403
logo

نقد و بررسی انیمیشن فیلم لگو ۲ ( The LEGO Movie 2: The Second Part)

author-img

توسط : کدومو ارزیاب کدومو

3 سال پیش

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

1584 بازدید

reviews-image

دیدگاه کدومو

kodoumo-logo 7 +
این ستاره‌ها کیفیت فنی محصول بوده و فارغ از معیارهای تربیتی و ارزش‌های اخلاقی به اثر داده شده است. ارزیاب براساس میانگین امتیاز اثر در پلتفرم‌های مختلف و نگاه فنی خود به محصول این امتیاز کیفی را برای محصول لحاظ کرده است.

انیمیشن «لگو 2» محصول دیگری از شرکت لگوست که مستقیماً در ادامه‌ی «فیلم لگو» و با همان شخصیت‌ها ساخته شده است. ماجراهای اکشن، فانتزی و کمدی که بین لگوها اتفاق می‌افتد، این‌بار نمادی از روابط یک خواهر و برادر است. در این قسمت لگوها با موجودات جدیدی که از فضا می‌آیند، روبه‌رو می‌شوند و سعی می‌کنند سرسختانه در برابر آن‌ها بایستند؛ اما درنهایت متوجه می‌شوند که قصد آن‌ها دوستی است و سرانجام لگوها و فضایی‌ها با یکدیگر دوست می‌شوند. این داستان اهمیت دوستی و روابط صمیمانه میان خواهر و برادر را برای کودکان شما به نمایش می‌گذارد.

سال 2019 104 دقیقه جزئیات کامل اثر
4 مناسب خانواده 1 نامناسب خانواده

دیدگاه والدین

kodoumo-logo 2 +
بر اساس 1 رای

دیدگاه فرزندان

هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

شاخص های اثر

شما هم بررسی کنید
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات
جزئیات

آنچه لازم است والدین بدانند

انیمیشن لگو 2 مستقیماً در ادامه‌ی فیلم لگوست که در سال 2014 ساخته شد. ماجراهایی که برای شخصیت‌های لگویی اتفاق می‌افتد، علاوه بر برخی صحنه‌های اکشن، اغلب فانتزی و همراه با طنز است که این انیمیشن را برای کودکان جذاب می‌کند. پیام این انیمیشن دوستی و یکدلی است. پس از اینکه سال‌ها درگیری میان فضایی‌ها و لگوها اتفاق می‌افتد، بالاخره آن‌ها متوجه می‌شوند که درک درستی از هم نداشته‌اند و قصد هردو دوستی بوده است. شاید کودکان در سنین پایین متوجه دلیل این تغییر عقیده نشوند. ماجرای سفر در زمان و روبه‌روشدن امت با آینده خودش نیز ممکن است مبهم باشد. به کودکان کمک کنید سیر جریان داستان را به درستی متوجه شوند و پیام‌ها را درک کنند. بهتر است اجازه دهید کوکان خودشان فکر کنند. از آن‌ها بخواهید یک‌بار داستان را برایتان تعریف کنند و نظرشان را درباره‌ی پیام آن بگویند. شما والدین عزیز تنها به‌عنوان راهنما هرکجا احساس کردید برداشت ناقص یا اشتباهی داشته‌اند، کمکشان کنید تا آن را کامل کنند.

اگر کودک شما در سنین دبستان است و روابط اجتماعی گسترده‌تری را تجربه می‌کند، این انیمیشن به او کمک خواهد کرد. از او بخواهید خودش را در موقعیت امت فرض کند و بگوید با فضایی‌ها چه برخوردی می‌کرد. با پرسش‌هایی ساده به او کمک کنید تا متوجه اهمیت دوستی در مقابل رقابت‌های بی‌سرانجام بشود و سعی کند درک بهتری از رفتارهای دوستانش پیدا کند. نمایش روابط صمیمانه میان خواهر و برادر داستان که صاحبان اسباب‌بازی‌های لگویی هستند، می‌تواند برای کودکان مؤثر باشد. اگر دعواهای خواهر و برادرانه بین فرزندان شما هم وجود دارد، تماشای این انیمیشن به آن‌ها کمک خواهد کرد. امت و لوسی که از شخصیت‌های اصلی این داستان هستند، در ابتدا سعی می‌کنند برای مقبولیت بیشتر در نزد دیگران خودشان را تغییر دهند. مشابه این ماجرا ممکن است برای فرزندان شما به‌ویژه در دوره نوجوانی اتفاق افتاده باشد. درباره‌ی نتیجه‌ی نهایی این رفتار شخصیت‌ها، با فرزند خود صحبت کنید و کمکش کنید از تغییر عقیده‌ی لگوها در این زمینه الگو بگیرد.

اگر فرزندان کوچک شما انیمیشن را تماشا می‌کنند، ممکن است حرف‌زدن و زنده‌بودن اسباب‌بازی‌ها را باور کنند و دراین‌باره به خیال‌پردازی دست بزنند. درباره‌ی تفاوت دنیای کارتون با دنیای واقعی آن‌ها را توجیه کنید.

خلاصه: برای دریافت جریان داستان و نیز تغییر عقاید شخصیت‌ها درباره‌ی دشمنی با موجودات تازه‌وارد، کودکان را راهنمایی کنید. کمک کنید کودکان از پیام‌های مثبتی مانند اهمیت دوستی، روابط صمیمانه با خواهر یا برادر و عدم تظاهرکردن برای مقبولیت نزد دیگران، آگاه شوند.

با فرزندان خود صحبت کنید درباره

از کودکان بخواهید داستان را برای شما تعریف کنند تا فهم کاملی از جریان داستان پیدا کنند.

از آن‌ها بخواهید خود را جای شخصیت‌ها قرار دهند و به عاقبت رفتارها فکر کنند.

بخواهید عاقبت دشمنی لگوها و فضایی‌ها و عاقبت دوستی آن‌ها را باهم مقایسه کنند تا بهتر متوجه اهمیت دوستی شوند.

بپرسید اگر جای امت بود چه رفتاری را انتخاب می‌کرد؟

شخصیت رکس برایش جذاب‌تر است یا امت؟ ترجیح می‌دهد جای کدام‌یک باشد؟

درباره‌ی تلاش لوسی و امت برای مقبول‌شدن در نزد دیگران سؤال کنید و گفت‌وگو را به‌سمتی پیش ببرید که کودکان متوجه شوند ضمن اهمیت درست‌رفتارکردن، نباید به قضاوت‌های دیگران فکر کنند.

اگر فرزند شما نیز با خواهر یا برادرش نمی‌تواند کنار بیاید، از او بخواهید که با توجه به انیمیشن فکر کند که چگونه می‌تواند مشکل را حل کند.

خلاصه: از کودکان بخواهید داستان را برای شما تعریف کنند و پیرامون پیام‌های داستان، با آن‌ها گفت‌وگو کنید.

داستان اثر

ماجرا از جایی شروع می‌شود که «فضایی‌ها» به سرزمین «لگوها» وارد می‌شوند. لگوها تصمیم می‌گیرند با روحیه‌ای سرسختانه جلوی فضایی‌ها بایستند و «امت» را که همچنان سعی می‌کند با روحیه‌ی مهربان و دوستانه به زندگی ادامه دهد، تشویق می‌کنند تا سرسخت‌تر باشد. زمانی‌که فضایی‌ها دوستان امت را می‌دزدند و به «سیاره‌ی ستاره‌ای» می‌برند، امت تصمیم می‌گیرد خشن‌تر باشد و دوستانش را هرطور که شده است نجات دهد. در سیاره‌ی ستاره‌ای ملکه‌ی «همه‌چیزبشو» می‌خواهد جشنی برپا کند و با «بتمن» از سرزمین لگوها ازدواج کند. تمام دوستان امت تحت تأثیر این سیاره‌ی پر از اکلیل و موسیقی قرار می‌گیرند و با فضایی‌ها روابط دوستانه برقرار می‌کنند. «لوسی» هم که سرسخت‌ترین لگو بود، متوجه می‌شود که فضایی‌ها با برپاکردن این جشن قصد دوستی با لگوها را دارند و اگر این جشن خراب شود و لگوها و فضایی‌ها نتوانند با یکدیگر همدل شوند، «آرماماگدون» اتفاق می‌افتد و همه‌ی آن‌ها در یک فضای تاریک حبس می‌شوند. لوسی متوجه می‌شود که از ابتدا حق با امت بوده است و به‌جای جنگ و سرسختی، لگوها می‌توانستند دوستِ فضایی‌ها شوند؛ اما حالا دیگر امت تغییر کرده است و با ضربه‌ای محکم جشن را خراب می‌کند. آرماماگدون اتفاق می‌افتد و لگوها و فضایی‌ها در فضایی تاریک حبس می‌شوند. لوسی به آن‌ها می‌گوید که با اتحاد می‌توانند از این اوضاع خارج شوند. آن‌ها با هم شروع به آوازخواندن می‌کنند و دوستی آن‌ها باعث نجاتشان می‌شود. امت هم متوجه می‌شود که باید همان انسان خوش‌قلب سابق باشد.

جزئیات اثر

کارگردان: Mike Mitchell / مایک میچل

نویسنده: Phil Lord, Christopher Miller / فیل لرد، کریستوفر میلر

نام تهیه‌کننده: Phil Lord, Christopher Miller, Dan Lin / فیل لرد، کریستوفر میلر، دن لین

نام بازیگران: Chris Pratt, Elizabeth Banks, Will Arnett, Tiffany Haddish / کریس پرات، الیزابت بنکس، ویل آرنت، تیفانی هدیش

نام شخصیت‌ها:

اِمِت: او یک لگوی مهربان است که یک‌بار موفق شده است دنیای لگوها را نجات دهد؛ اما این‌بار برای پیروزشدن بر دشمن جدیدِ لگوها، سعی می‌کند سرسخت‌تر و خشن‌تر باشد،

لوسی: او دوست اِمِت است که به‌خاطر حضور دشمنان جدید از اِمِت می‌خواهد کمی خشن‌تر باشد؛ اما متوجه می‌شود که همان اِمِت مهربان و صلح‌طلب را دوست دارد،

بتمن: یک قهرمان که از تنهایی همیشگی‌اش رنج می‌برد،

ملکه همه‌چی‌بشو: او ملکه‌ی سیاره‌ی ستاره‌ای است که یک مهمانی ترتیب داده است و می‌خواهد با بتمن ازدواج کند. لوسی و اِمِت او را لگوی بدجنسی می‌دانند و سعی می‌کنند مهمانی‌اش را خراب کنند،

رکس دنجروست: او آینده‌ی اِمِت است که با سفر در زمان، خودش را به اِمِت در زمان حال رسانده است و سعی می‌کند با تغییردادن اتفاقات زمان حال، آینده را تغییر دهد.

کشور سازنده: آمریکا، استرالیا، دانمارک، کانادا

کمپانی سازنده: Warner Bros

نظرات کاربران

بزرگسال

توسط : 09125****78

۱۶ دی ۱۳۹۹

مناسب سن 2 +

نکته‌ای که در سایت ذکر شده تنها نقطه مثبت فیلم است که با توجه به زمان و حواشی داستان ازدواج چندان دیده نمی‌شود. مسئله عشق و عاشقی و عروسی در این فیلم خیلی پررنگ است. ما این فیلم را در سایت فیلیمو دیدیم که در دوبله آن ترانه‌ای با خواننده زن استفاده شده بود. کلا با ندیدن این انیمیشن چیزی را از دست نمی‌دهید.

هیچ نظری وجود ندارد

افزودن دیدگاه در مورد فیلم لگو ۲

مناسب برای رده سنی :
این اثر چطور بود :

سرویس کدومو به عنوان دستیار چندرسانه‌ای خانواده و سامانه‌ی هدایت مصرف خانواده اعلام می‌کند که کلیه‌ی تصاویر استفاده‌شده در این نرم‌افزار به‌صورت رایگان و بدون مالکیت شخص یا نهادی است و همچنین محتواهای متنی، پادکست‌های صوتی و یا ویدیوهای تولید و ثبت‌شده در بخش‌های مختلف این نرم افزار متعلق به سرویس تولید محتوای کدومو بوده و حق انحصاری پدیدآورنده‌ی اثر برای بهره‌برداری مادی و معنوی برای این مجموعه محفوظ است.

درباره کدومو

شما والدین عزیز تنها نیستید. هم می‌توانید با تیمی از کارشناسان زبده و با تجربه همراه شوید و هم از تجارب دیگر والدین نسبت به محصولات رسانه‌ای استفاده کنید.

با هم می‌توانیم دنیای رسانه‌ای امن برای فرزندانمان بسازیم. فقط کافیست با ما همراه شوید تا در این مسیر دستیار شما باشیم!